Wie heeft er tips voor mij wat betreft doorslapen??

hoi ellie,

ik snap heel goed dat je er door zit.
maar mijn advies is, geef dr een fles melkvoeding extra tussendoor.
als ze overdag genoeg krijgt, zal ze ook de nacht doorslapen !!!
ik heb het zelf ook gedaan, en toch een beetje blijven pushen !

sterkte ermee

Je moet inderdaad al snel beginnen met een flesje. Dan hebben ze nog de zuigreflex. Maar goed, daar heb je nu niks aan. wat bij mij hielp:
Ik sliep met een katoenen luier (je weet wel zo ´n wit ding) en die legte mijn man dan over hem heen (schouder en borstpartij) dan nam hij onze zoon in de borstvoedingshouding tegen zich aan en gaf zo het flesje. Tis een beetje een gedoe voor hem, maar het lukte zo wel. Ik bleef eerst op afstand. Later kon ik er gewoon naast gaan zitten. Ook op de het kdv heb ik de eerste weken steeds een doek meegenomen die naar mij 'rook.'
Succes!

Hallo,
sinds vier weken ben ik bevallen van een zoon Stijn, het was een erg zware bevalling en uiteindelijke is zijn met een keizersnee geboren. de eerste paar dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen waar Stijn naast mij lag. in de kraamtijd heb ik stijn in de wandelwagen naast mijn bed gehad omdat ik dit fijn vond maar ook omdat ik moeilijk mijn bed uit kon. de laatste dag van de kraamtijd hebben we geprobeerd om stijn in het ledikant te laten slapen, de eerste twee dagen ging het goed en toen begon de elend, hij wilde niet meer in het ledikant slapen, hij schreeuwde moord en brand, erg zielig maar ook erg frustreren. zodra we naar hem toe gingen en hem oppakte en tegen ons aanlegde was het goed en sliep meneer, maar zodra we hem terug legde was het weer mis. in eerste instantie dachten we dat het bedje te koud was en hebben er een warme kruik bij gelegd, maar dit was het niet, ik had het idee dat het ledikant hem geen veiligheid bood en dat ik hem niet goed onder kon stoppen, het frappante was dat als hij in de bak van de wandelwagen in de huiskamer lag dat meneer wel sliep. dus we hebben de bak van de wandelwagen in het ledikant gezet, ook dit werkte niet, onder tussen was ik ook aan het rommelen met de voeding.
uiteindelijk heb ik twee dagen op de bank geslapen met stijn in de wandelwagen naast me, dit ging redelijk. maar ik kan natuurlijk niet elek nacht op de bank gaan slapen, ik wil gewoon dat hij op zijn eigen kamer gaat slapen en het liefst ook de hele nacht door, of dat hij nog 1x per nacht komt voor de voeding.
wie heeft er nog tips om  uit te proberen????  

Hallo,

Heb zelf 3 kids 8j, 6j en 3j.

De 2 oudsten hebben tot ongeveer hun 1j 1/2 elke nacht 1 keer wakker geworden. Tut kwijt, slechte droom of gewoon even wakker. Ging dan steeds even kijken en zei dat het nog bedtijd was, aai over hunbolletje kusje en ze waren terug vertrokken.

Als één van mijn kids wakker werd en inslapen wou niet lukken. Dan ging ik naast het bedje zitten met mijn hand op hun handje of arm. Geen oogcontact, niet praten, maar gewoon om te laten weten dat ik er  was. Geleidelijk aan ging ik verder en verder van het bedje zitten, de deur bleef steeds op een kier staan ook als ik de kamer al uit was.

Toen ze klein waren had ik een dekentje of lekkere zachte handdoek waarin ik ze steeds oppakte. En in dat dekentje of die handdoek die ondertussen ook mijn geur kon oppikken legde ik ze te slapen. Lekker warm en een vertrouwde geur.

Als dit iemand kan helpen des te beter en anders was het leuk om herinneringen op te halen. Groetjes Veerle.

hallo kan iemand mij misschien ook wat tips geven me kleine meid is nu 9 weken ik weet nog wel klein maar ik lees dat sommige ook al door slapen.
ik heb geen vaste tijden voor me meid maar ik hou om de 3 uur aan en al komt ze later is het ook goed maar ik probeer niet eerder..
ik ken er nog geen touw aan vast knopen aan de tijden wanneer ze honger heeft of slaapt
is echt heel verschillend de ene keer slaapt ze zowat de hele dag en komt word dan vanzelf soms om de 3 uur of soms slaapt ze zo 4 a 5 uur lang door in de middag soms is ze de hele dag wakker   en valt ze eind van de dag in slaap en dan slaapt ze zo tot 1 uur inde nacht en dan geef ik aar de fles en valt ze weer in slaap en dan komt ze om de 3 uur !!
die van mij heeft totaal geen ritme ken iemand mij vertellen hoe ik een ritme er in krijgt ??
want soms is ze de avond wakker en geef ik haar om 10 uur soms 11 uur  de fles en dan slaapt ze 4 uurtjes ofzo ze komt meestal nog steeds 2x in de nacht
maar overdag krijgt ze om de 3 uur de fles nog steeds ze vraagt er ook om en moet ik vaste tijden nemen voor de fles want ik kan niet zeggen dat ik haar om half 11 de laatste voeding ga geven omdat het soms niet uit komt omdat ze bv om 18.00 uur de fles heeft gehad ???
wil mij iemand als je blieft helpen ben ook alleen en ben 23 jaar dus het zou fijn zijn als   me meid wat meer ritme krijgt ik doe wel altijd uit bed verschonen fles even vast houden en als ze moe is leg ik der weer in bed ook al wilt ze bijna nooit .
alvast bedankt ik weet het is een lang verhaal

Hoi Cindy,
Zelf heb ik een zoon van 3 maanden en ik herken veel van je verhaal. Zelf heb ik net zo'n bevalling gehad en hij wilde ook niet in z'n bedje slapen. Levi sliep heel onrustig en wilde alleen maar bij mij zijn, (op zich logisch ik zou ook janken als ik 9 maanden veilig en warm binnen gezeten had) maar het breekt op een gegeven moment erg op. Wij zijn gaan bakeren en heel consequent een slaapritueel gaan opbouwen. Door het inbakeren kreeg hij weer die begrenzing om zich heen en werd hij veel rustiger. Het duurde even voor hij eraan gewend was, de eerste keer huilde hij erg maar we hebben gewoon even doorgezet en het steeds opnieuw geprobeerd en nu gaat het hardstikke goed. Hij slaapt nog geen hele nachten door, maar 1x per nacht is goed te doen.
Wat ook erg goed bij mij overdag hielp is hem gewoon bij je dragen in een draagdoek, daar word hij ook erg rustig van en onder z'n hoofdje geen hydrofieldoek maar een gedragen shirt van jezelf.
Veel succes en over een paar weekjes kijk je er heel anders tegenaan als je zelf weer wat uitgeruster bent.

Tja, dat bij je dragen...daar moet je toch echt wel het type voor zijn én de tijd voor hebben. Bovendien is het niet altijd praktisch en wordt het een gewenning voor het kindje. De eerste paar  weken dan lijkt het me wel oke voor een paar keer per dag. Maar je kind moet ook wennen aan 'de wereld'...
Je kunt wel knettergek worden door constant je kind bij je te dragen, alles draait dan alleen nog maar om je kind. Vind ik tenminste hoor! Zo heeft ieder een andere manier en mening natuurlijk!
En uiteindelijk worden ze allemaal groot.

Terug
Bovenaan