wie heeft het al verteld?

Wij hebben het ook al tegen iedereen gezegd, vindt het nieuws dat je niet voor je moet houden, haha, ik kan slecht me mond houden ook...vorige x ook gelijk verteld en nu weer....weten ze gelijk waarom ik zo kotsmisselijk ben....

Wij hebben het vanmorgen als eerste aan mijn zus en haar vriend verteld. Die verwachten hun eerste kindje in februari. Ik had een t-shirt voor m'n dochtertje (wordt dinsdag 2) via internet besteld met daarop de tekst: Ik word een Grote Zus! Dus toen ik m'n zus voor de zoveelste keer nieuwe kleertjes van m'n dochtertje liet zien, gilde ze het uit! Helemaal blij want nu zijn we dus gezellig samen zwanger!!! De rest van de familie vertellen we het dinsdag (op m'n dochters verjaardag). M'n vriendinnen vertel ik het denk ik ook al wel voor de beruchte 12 weken (kan m'n mond denk ik niet  zo lang houden....!!!) maar op m'n werk moeten ze nog maar even geduld hebben. Dat komt wel na die 12 weken. Daar eerst maar eens doorheen komen. Heb al eens een miskraam gehad met 8 weken, dus ik wacht nog maar even.

Jojanneke

Wij hebben het meteen verteld aan mijn ouders, mijn schoonvader, broer/zwager en oma's! En dat  terwijl  we nog geen 5 weken  zwanger  waren  

Voor mijn ouders en schoonvader hadden we spenen gekocht met  I  opa/oma en voor de broers  Voor mijn allerliefste oom. Haha ze hadden het allemaal niet verteld en iedereen was dolenthousiast. Meteen iedereen op de foto gezet, dat is een leuke herinnering. Voor de rest wachten we nog even de 12 weken af voordat we het vrienden en collega's vertellen.  

Mooi hé, al die reacties. Ik sta ook elke keer weer te janken als ik het weer hebt verteld. haha.
Als eerste hebben we  het aan mijn zus verteld. Die was ook zo enthousiast bij mijn eerste zwangerschap,  die moet die kleine ook minstens een keer per week zien, terwijl het voor haar toch best wel een stuk rijden is.

Zo was zij er van de week na haar werk (dit gebeurt dus wekelijks). En omdat zij altijd maar met kadootjes voor mijn zoontje komt, hadden we nu iets voor haar. Dus mijn zoontje van bijna twee gaf het. Het was een leeg fotolijstje met een kaart erbij alsof mijn zoontje het had geschreven;

Lieve 'tante'
Wil je alvast een mooi plekje reserveren op je fotowand voor mijn broertje/zusje?

Dat was natuurlijk weer gillen, janken en heel veel blij...

We hebben het inmiddels ook al aan mijn ouders/ schoonouders en andere broers en zussen verteld. We wachten nog even een paar weken af voordat we het aan iedereen gaan vertellen. Dat vind ik zeker niet makkelijk. Ik probeer sommige afspraken zelfs te verzetten of te omzeilen omdat ik sommige mensen niet in het gezicht aan durf te kijken.
Dus ik denk dat ik de 12 weken niet vol ga houden.

En ik weet zeker dat je het ook erg snel gaat zien. Ik heb nu al moeite om me een beetje normaal te kleden. De mensen die het weten zeiden al dat het niet meer op een paar vakantie kilootjes leek. Het is best gek want ik ben helemaal niet veel zwaarder, maar mijn lichaam is denk ik gewoon weer aan veranderen.

Ik vindt het wel superleuk om iedereen zijn blije reacties te zien.
Dus wat dat betreft is het wel weer leuk om het zo over een paar weken te verdelen, want dan heb je heel vaak dat blije gevoel. En dat is best prettig met al die hormonen in je lijf.

x
pamma

Hoi,
Hier hebben we het al wel verteld aan ouders en naaste vrienden. Het viel wel erg op dat ik zo misselijk was en zo viel sliep in ene. Leuke reacties overigens! Voor de rest en op mijn werk houd ik het nog even geheim tot ik de echo heb gehad. Dan ben ik ca 10 weken.

Ik ben ook zo iemand die niet kan zwijgen, want mijn hart ligt op mijn tong, en inderdaad waarom zoiets moois verzwijgen wanneer je er zelf zo mee bezig bent. maar ja, ...

deze keer kreeg ik toch enkele heel vreemde reacties, omdat het dus drie keer vroeg misgegaan is
(10, 7 en 6 weken, pure pech volgens de gyn, want ik heb  2 gezondekindjes )
kijkt iedereen raar op als ik nu enthousiast vertel dat we weer zwanger zijn !!
Dat vind ik heel wrang. De buurvrouw reageerde zelfs dat ze me nu nog niet wil feliciteren, daar wachten we eventjes mee ... ook andere mensen reageren heel afstandelijk, terwijl ik eigenlijk meer positieve ondersteuning nodig heb dan een ander. Gelukkig neem ik van zulke reacties wat afstand, maar nu ik er over schrijf, krimpt mijn hart toch in elkaar, mensen denken soms echt niet goed na voor ze iets zeggen ...

Groetjes
Ans

Hoi,

Hebben het afgelopen maandag aan mijn ouders verteld en donderdag aan de ouder van mijn man. Verder houden we het nog even stil. Je weet maar nooit. Ik kan  niet goed  wachten, wil het graag aan iedereen vertellen. Heb ook al een zwangerschapsbroek gekocht. Zit lekker, maar ben pas 6 weken. Had gelezen dat je ook een opgezette buik kon krijgen in het begin van de zwangerschap. Volgens mij is dit het geval. Ben wel heel erg dun, dus je ziet bij mij alles heel erg snel.

Yvonne

Hoihoi..
Ook wij hebben het al verteld..Vorige week gelijk aan mn ouders,en mn vriend zn grote zus..
Afgelopen weekend ook aan mn zussen,mn vriend zn andere zus,wat vrienden en wat kennissen..Het is echt heel erg moeilijk om het voor je te houden..Aanstaande woensdag gaan we met mn opa en oma uit eten,dan vertellen we het hen..Vanavond gaan we het mn vriend zn ouders vertellen,daar hebben we iets langer mee gewacht,ook omdat zij al ouder zijn (bijna zelfde leeftijd als mn opa en oma)
Hartstikke leuk om het te vertellen,iedere keer weer!!

Terug
Bovenaan