Wie herkent dit baby 5m+

<p>Hallo beste ouders. Gut wat is dat snel gegaan mijn kleine jongen is al weer bijna 6 maanden oud (26 weken.) Van begin af aan overdag een slechte en moeilijke slaper (zal hij wel van mij hebben). In totaal bij elkaar opgeteld 2 a 2,5 uurtjes overdag. Dit resulteert in een ventje dat na de middag eigenlijk niet echt meer slaapt en hij om 17.00 uur echt gebroken is. Met veel dragen in huis redden we het dan om hem tussen 18.00 en 18.30 zn laatste flesje te geven en dan gaat hij slapen. We zijn met de 4 maanden begonnen met groente, fruit etc. Gaat allemaal super goed. We bieden nu nog 4 x de fles van totaal 210. 2 tot 3,5 gaan ook leeg. Maar met de korte rust periodes overdag in combinatie met fles en hapjes is erg zoekende. Tot 3 weken terug haalde ik hem ook nog uit bed tussen 22.30 en 23.00 uur voor een late en 5e fles. Maar dit vond ik eigenlijk al eerder echt bijna zielig om te doen omdat hij vaak zo lekker lag te slapen. Ook begon hij dit niet meer te waarderen dus heb ik dit van de 1 op andere avond maar gelaten. En sinds 2 weken slaapt hij nu (bijna) klokje rond. Oh ja hij is 7+ kilo. Nu ineens heeft hij er momenten tussen zitten de laatste paar achter elkaar dat hij ineens veeeel meer spuugt dan ik gewend ben. Hij is ook humeurig, hangerig en huilerig zeker als hij dus na de middag niet meer slaapt (ik geef hem echter wel zijn rust momenten want ik leg hem gewoon op bed). Afijn… Hij spuugt ineens wel veel meer dan gewoon (voeding indikken doe ik al heel lang). De fles lijkt hij ook minder te willen al drinkt hij het wel. Het eten en drinken wat wij doen is veel interessanter. Hij stopt veel in zijn mond wat hij te pakken kreeg. Hele vingers en vuist gaat soms naar binnen. Hij hapt en knijpt ons ook veel. Lacht eerst voluit heeft veel praatjes en slaat in een keer om naar mopperen, en is niks meer goed. Omrollen van rug naar buik begon hij pas sinds kort mee maar ook dit lijkt ineens gestopt (geen interesse in) lijkt het wel. Terwijl dit ook nog niet soepel ging en hij het wel geweldig vond. Ik weet het even niet meer. </p><p>Hij heeft geen koorts of zelfs verhoging. Wel ziet hij soms wat bleekjes in het gelaat. Wangetjes iets rood.</p>

Heeft je kleintje al tanden? Hier een mannetje van 4,5 maand die constant vingers of inderdaad zijn hele vuistje probeerde op te eten,.. ook een beetje mopperiger en daar zag ik twee weken geleden ineens zijn eerste tandje doorkomen. Omdat je ook rode wangen beschrijft dacht ik hier aan. 

Rollen zou ik me geen zorgen over maken hoor, soms is het iets dat ze willen en dan kunnen ze het en zijn er op dat moment weer andere dingen belangrijker. Kan het zijn dat ie tandjes krijgt?
Hier een jongetje van 6,5 maand (bijna 7 maanden alweer) dat al vanaf het begin ook weinig slaapt overdag. Hier werkt het (lijkt) wel ietsje om alles min of meer op dezelfde tijden te doen overdag. We volgen hierin het kdv, proberen althans, dus altijd naar bed rond 9 uur 's ochtends en daarna weer ergens tussen 13 en 13:30 uur. En heel bizar, maar sinds kort slaapt hij ineens wel eens een uur of twee achter elkaar!
Overigens vind ik 2,5 uur overdag niet eens zó slecht klinken hoor. Hier waren dagen dat er maar 2x20 min werd geslapen. En inderdaad, ook heel moe einde dag en alleen rondzeulen helpt dan. Waar ik ook achter ben gekomen, wat ook wel werkt tussen die tijden, is hem in de kinderstoel in de keuken zetten met wat te spelen. Hij is dan in de buurt van mij/ons/zijn vader (als wij aan het koken zijn bijv) en heeft ook iets te doen. Hebben wij even onze handen vrij.
Volgens mij doe je het hartstikke goed! Vanaf 6 maanden kun je de hoeveelheid in de fles gaan afbouwen naar 4x180 met nummer 2. Dat is dan de richtlijn qua hoeveelheid (maar het blijft een richtlijn, dus als het nog niet lukt ook geen ramp - wij zitten nog steeds op 5 (4,5) flessen en dat was ook prima volgens cb). 
Wat betreft het slapen zou ik kijken of je nóg meer alles op gezette tijden kunt doen overdag. Wij zijn best chaotisch thuis soms, en 'gezette tijden' betekent hier ongeveer binnen een halfuur rond een bepaalde tijd. Verder gaat het dus hier pas sinds kort beter (vanaf 6 maanden ongeveer), dus het kan nog komen! En: voel eens met een schone hand in zijn mondje over het tandvlees, het klinkt echt alsof er ergens een tandje aan het doorkomen is! Daar kunnen ze echt even door van slag zijn. Rollen komt wel weer! Geen zorgen!

Maak je geen zorgen, zeg ik terwijl ik het ook precies zo ervaar. Onze jongen van 5 maanden slaapt juist slecht in de avond (niet de nacht) of eigenlijk helemaal niet.
Meneer zit ook zijn hele vuist in zijn mond te proppen en wil heel graag overal op knauwen en gaat mopperen en jammeren. Ook enorme moodswings. Denk dat het bij de leeftijd hoort en de ontwikkeling die ze meemaken.
Gisteren had hij overdag maar 1,5 uur geslapen op de opvang en was in de avond ontzettend moeilijk in slaap te krijgen. In de armen viel hij in slaap maar eenmaal neerleggen was het brullen. Uiteindelijk sliep hij om half 9 tot de ochtend. 

Je denkt dan dat je alles verkeerd doet en dit altijd zo zal gaan, maar dat is het niet. Je leeft gewoon zó in het moment dat je niet even na kan denken over een morgen of een week. Is allemaal goed en wordt allemaal beter. 

Ik heb al een paar keer gevoeld in zijn mondje maar ik kan geen bobbeltje of iets voelen. 
Hij moppert echt veel de afgelopen week. Heeft ook steeds meer "praatjes" maar ook dat klinkt mopperig. En een flinke keel opzetten kan hij ook.
Verder wel alert en reageert goed op ons en geluiden.
Ik volg of naja probeer elke dag alles op vaste tijden te doen. 7.30 eruit 8.00 fles en 9 uur terug naar bed beetje mopperen maar slaapt dan wel om vervolgens vaak met 30 min weer wakker te zijn. Ik probeer 3,5 a 4 uur tussen de fles te houden. Lastig dus als hij na 30 min alweer wakker is. Met 3,5 a 4 uur zou de volgende fles pas rond 12.00 uur erin gaan. Dat redt hij echt niet. Rust, regelmaat en routine helpt hier wel. Maar juist omdat hij het elke dag omgooit moet ik hem hier toch ook meer of minder in volgen. 
Het is vaak een strijd van de ene naar de andere voeding (fles) om er een beetje 'normale' tijd tussen te hebben. Vaak is hij eigenlijk alweer toe aan een rust moment. En ja de fles en dan gelijk te rusten leggen resulteert in nog meer spugen.
Hij boert goed, ook na de vaste voeding. Nu 4e dag op rij dat hij flink spuugt al bij de eerste fles. Hij lijkt daar zelf niet echt last van te hebben. Maar dit heb ik niet eerder zo gehad zoveel. 
Geen verhoging, geen koorts, geen verstopping en niks voelbaars in het mondje wat op tandjes zou wijzen. De fles ga ik maar afbouwen naar 4 x 180. Maar ik zit nog niet aan nummer 2 dus wel eerst nummer 1 opmaken. Misschien dat het spugen dan weer minder wordt dat is fijn. 
Voor de rest hoop ik snel het vrolijke mannetje terug te hebben. Ik zou echt anders niet weten.

Misschien in de wandelwagen in slaap laten vallen en dan in zijn eigen bedje leggen? Krijgt hij wel genoeg voeding binnen? Je kan best jullie eigen eten fijn malen en proberen kan best op die leeftijd 

In de wandelwagen slaapt hij ook (niet) meer of nauwelijks. Vind alles om zich heen veel te interessant ook met afdek blijft hij wakker. Eigenwijs kereltje hoor. Onze maaltijden biedt ik vaak al een beetje van aan zeker als het uit de mond gekeken wordt hahaha pureren doe ik dan niet wel als het erg grof is prakken. Hij speelt er wat mee als ik het hem zelf laat proberen maar eet het pas als wij het in zijn mond stoppen. Zichzelf voeden doet hij nog niet.

Terug
Bovenaan