Wie herkent dit baby 5m+

Klinkt allemaal best normaal hoor ;) 
Je kindje is geen ukkie meer en ze gaan op deze leeftijd gewoon meer mopperen/gillen en stem ontdekken. 
Mijn jongste dochter is 6.5 maanden. (de oudste 2.5 jaar) Ze kan goed omrollen van rug naar buik en doet dit de hele dag. Maar ze kan nog niet terug en ze houdt het steeds maar 2 minuten uit op dr buik. Dus ze mopert ook veel. Dit is een leeftijd waarop ze gewoon snel gefrustreerd zijn. Herken ik ook nog wel vsn mn oudste dochter. Als ze eenmaal kunnen kruipen en zelf kunnen zitten enzo gaat het weer beter, maar dat duurt nog wat maandjes! 
2.5 uur slapen op de dag is ook wel normaal hoor. Hier is mijn dochter wakker om 6.30. Dan slapen van 9.00-9.30 (langer doet ze helaas niet). Dan rek ik haar volgende slaapje tot 12.30 en dan slaapt ze tot 14.00. Dan nog een slaapje van 16.30-17.00. En om 19.30 de nacht in. Is overdag dus ook 2.5 uur slapen. Soms langer, maar sommige dagen ook maar 3x30 minuten... tja, je kan het niet afdwingen!
Ik hou een minimale wakkertijd aan van 2 uur. Dus als je kindje om 7.30 wakker is, waarom om 9.00 alweer naar bed? Zeker als je zegr dan in de knoei te komen met de flesjes. Kun je t niet rekken tot 9.30 of later?
Ik geef 5x180cc. Elke 3.5-4 uur. Fruit en groente eet ze nog heeeeel slecht, vandaar nog 5 flessen. Ik vind het wel prima. Geen vaste tijden, maar ze regelt het zelf wel dat ik meestal uitkom rond 7.00-11.00-15.00-18.30-23.00. 
Grote kans dat hij last krijgt van tandjes en daardoor ook wat humeuriger is en met zn handen in zn mond zit! 
En hij slaapt wel door zeg je.. dat is fijn! Van genieten hoor, want dat gebeurt hier nog niet en ik zou een moord doen voor een nachtje doorslapen. Dat maakt toch veel goed voor de moeilijke momenten overdag?
Hier wandelen we veel. Lekker op pad, minstens 2x per dag even de deur uit. Dasr krijgen kleintjes al behoefte aan op deze leeftijd. Een paar uur lang binnen zitten en spelen is gewoon heel lang voor ze. 
Je doet niks fout en je kindje klinkt als een normale baby. Maak je er niet te druk om. Moeilijke momenten en gezeur hou je toch wel de komende jaren hihi, dat hoort erbij! probeer er relaxed mee om te gaan!

Op zich klinkt de bedtijd gewoon normaal maar ik zou zeker doorgaan met het blijven aanbieden van jullie eten dat vind ik juist allen maar goed dat ze het op jonge leeftijd al leren dat is beter dan op latere leeftijd dan leren ze het minder makkelijk 

Ik zou ook inderdaad kijken of je een langere wakkertijd aan kunt houden. 07.30 eruit is niet voor 09.30 erin. 
Wij houden zelf 2 a 2,5 uur wakkertijd aan en sindsdien gaat het beter. Ons ritme ongeveer:
0700 wakker en papfles
0900 - 1000 slapen
1030 fles 180 cc
1130 fruithap
1215 - 1415 slapen
1430 fles 180 cc
1600 maisvingers (hij is 5,5 maand maar gaat prima)
1615 - 1700 slapen
1730 groentehap 
1830 papfles
1900 - 0700 slapen
Maar 4 flessen dus, waarvan 2 papflessen. Verder al aardig wat hapjes en zo'n 3,5 uur slaap overdag. Dat slapen van 1900 - 0700 is in werkelijkheid van 1900 tot 0530 en dan met speentje rekken tot 0700 haha. 

O ja. Het laatste slaapje in de namiddag tussen 1600 en 1700 gaat hier heel moeizaam. Ik leg hem eigenlijk nooit meer op bed maar ga gewoon bij voorbaat al met de wandelwagen met hem lopen. Hij ligt op zn buik dus er is geen afleiding. Dan slaapt hij wel. Bij regel is de drempel tussen de woonkamer en de gang erg geliefd ?

Ik ben de wakker tijd al steeds verder aan het oprekken. Van 1.5 uur tot aan 2 uur maar dit gaat nog niet zo gemakkelijk.. Ik zie voor die tijd gewoon al dat hij echt moe is dus hop naar bed... Ook vanmorgen gerekt en slaapt dan ook maar hooguit 30 min. Jaaa ook dat laatste slaapje is ook eigenlijk niet echt een slaapje maar ik laat hem toch echt min 30min in zn bed liggen zodat hij wel zijn rust pakt. Zolang hij het niet op een krijsen zet dan he.
Langzaamaan de wakker tijd dus al aan het rekken. Zal vanzelf dan wel beter worden en ach als hij maar wel zijn rust pakt dan kan ik die 2 x 30 min en 1 a 2 rustmomenten zonder brullen wel handelen dan. Moet me er maar bij neerleggen denk ik dan.
En ik maar overal te horen krijgen dat dit echt wel heel weinig is voor zn leeftijd. Gelukkig zijn niet alle kindjes hetzelfde. 
Het spugen vind ik wel vreemd. Vanmorgen bij de eerste al begonnen en bij de 2e weer. 3e fles gegeven om 16.45 en van de 180 dit keer ineens ook 90 ofzo laten staan en weeer spugen.
Sinds vanmorgen al terug naar de 4 x 180 ipv 4 x 210 totaal. Nu ben ik dan weer bang dat hij te weinig binnen krijgt. Zo vaag allemaal. Even aankijken tot na het weekend?

Hij zal dan wel niet zoveel slaap nodig hebben denk ik want dit is sinds geboorte eigenlijk al zo een strijd. Maar ik herken wel de signalen als hij vermoeid raakt en als ik hem dan in bed leg en niet kan of wil slapen is het ook zo zielig. Ik haal hem dan ook niet direct uit bed. Ik ga vaker terug voor speentje, aai over zijn hoofdje, zachtjes tegen hem praten. Beetje rommelen in zijn kamertje voordat ik weer weg loop als hij rustig is. Zolang hij niet gaat krijsen laat ik hem liggen.

Terug
Bovenaan