Wie herkent dit baby 5m+

Hai! Mijn kleine meid is 1 maart ook 6 maanden en 7,6 kilo. Tijd vliegt voorbij en de hapjes gaan er heel goed in! Ik merk aan mijn dame dat ze langer wakker wilt zijn, meer voedsel wilt eten, en minder melk wilt drinken.
2 weken terug ook van de een op de andere dag fles 5 om 2200 laten vallen en ze slaapt nu ook door van 7 tot 7. We mogen niet klagen.
mijn schema is als volgt; en daar is ze heel tevreden mee:
0700 wakker worden, 0730/0800 fles 210+7
na 2 uur dus 09.00 terug naar bed, 45 minuten  slapen. (Als ze korter dan 2 uur wakker was en terug naar bed ging slaapt ze hier ook korter)
als ze wakker word om 10.00 fruithapje met thee.
12.00 fles 150+5 en halve boterham. Daarna weer naar bed. 1,5 uur slapen
15.30 fles 180+6 en om 17.00 warm eten (groente,vlees/vis/ei,aardappels alles krijgt ze al)
dan slaapt ze na het eten vaak nog 45 minuten en om 19.00 krijgt ze de fles 210+7 en gaan we naar bed.
tussen de middag geef ik dus kleinere flessen en extra thee omdat ze anders haar warme maaltijd en brood niet opeet. Dus langzaam gaan we de flessen afbouwen zodat we over een paar weken op 3 flessen zitten.
Misschien krijgt jou kleintje op het moment ook teveel voeding binnen en spuugt die daarom veel terug en is het een idee om de middag flessen ook af te bouwen.
Succes!

Ik ben nu heel benieuwd hoe jullie die thee geven? Ik kan me daar geen voorstelling bij maken :) en wat voor soort thee is dat dan?
mijn zoontje is nu 5 maanden oud maar die hapjes tussendoor doen we nog erg weinig omdat hij dan vaak slaapt of het is vlak voor een voeding. Wat is dan handig? En geven jullie dan een paar lepeltjes of echt wen half potje of hoeveel gram? Ik wil het namelijk zelf vers bereiden.

Olvarit 6+ maanden heeft precies de hoeveelheid die hij nodig heeft in de ochtend een potje fruit en in de avond een potje groente maar je kan natuurlijk niet verwachten tot het in 1x goed gaat ik zou er 2 weken de tijd voor nemen en kijken hoe het dan gaat

Hai Wemby,
Ik geef mijn dochter groene thee. Klein beetje gekookt water, theezakje er 2 keer in dippen voor de smaak, en dan aanvullen met koud water.
Qua voeding maak ik ook alles zelf. Ik doe het gewoon een beetje op de gok. Ze zeggen 3eetlepels groente, 1 rijst/pasta/aardappels, en 1 lepel vis/vlees/ei. Vaak maak ik toch teveel en vries ik het gewoon in voor een andere dag. Ik stoom alles en pureer het dan met de staafmixer.
Fruit doe ik ook vers, gewoon hoeveel ze wilt. Ze geeft het zelf wel aan. 
Melk wil ik zeker tot 7 maand nog als hoofd voeding houden, dus ik geef haar eerst een fles en klein uurtje later pas vast voedsel.
Groetjes

Fruit en groenten naar behoefte hier. Geeft zelf aan wanneer hij genoeg heeft. Dit geef ik vaak tussen de flessen in. Half uurtje tot een uurtje ertussen.
Lauwe thee van de kleine keuken ofzo hoe dit ook heet. Is een kruiden thee met kamille rooibos en mango is ongezoet en speciaal voor de kleintjes. Biologisch.
Of een vruchten sapje ook voor kleintjes. Ook biologisch zonder suikers en andere toevoegingen.
Deze doe ik gewoon in een flesje klein beetje hoor! Met de kleinste speen of zelfs een new born voor tegen het verslikken. 
Of beetje lauw water kan ook. Ik oefen ook sinds kort al met een bekertje (open) of een tuitbeker. Wordt een kliederboel maar goed hij moet dat ook leren he.
Ik ga het nu weer een paar dagen aankijken nu ik weer terug gestapt ben op de 4 x 180 en inderdaad anders nog kleiner gaan. Of 2 grote en de rest kleiner. Afgieten en gelijk de koeling in voor als hij dan toch niet tevreden is.

Ik vind dat je het hardstikke goed doet hoor! Zeker met het oefenen met een bekertje hoe vroeger je begint hoe makkelijker het leren mijn dochter is 4 en het drinken uit een gewone beker is nog steeds een drama

Terug
Bovenaan