Wie herkent dit en hoe pak je dit aan?

Laten we voorop stellen dat ik de ALLER LIEFSTE baby van de heeeele wereld heb  . Maar af en toe en vooral de laatste tijd..
Hij kan zichzelf altijd prima vermaken, maar het probleem is het volgende. Al geruime tijd rolt meneer van rug naar buik, vindt 'ie geweldig en is nauurlijk hartstikke leuk om te zien. Van buik naar rug lukt hem nog steeds niet en daar zit dan ook het probleem. Na een  paar kleine  minuutjes zet  mijn lieveling  het op een krijsen, omdat het dus niet lukt om terug te rollen. Als je hem dan terug op zijn rug legt huilt hij nog steeds en 3 seconden later ligt hij WEER op zijn buikje, paar minuutjes later krijsen etc etc. EN ZO GAAT DAT DE HELE DAG DOOR!!!!!
Wat kan ik hier aan doen, is er uberhaupt iets aan te doen? Het is natuurlijk een fase in zijn ontwikkeling en wil hem daar dan ook zeker niet in belemmeren, maar eerlijk is eerlijk, ik baal van die momenten dat ik hem toch weleens achter het behang wil plakken. Het vergt steeds meer tijd zo'n kleintje en dat is ook best wel weer wennen.

hoi
ik zat met precies hetzelfde probleem...
ik ben toen eens na geen denken en mijn vriend kwam er op om mijn dochter vast te plakken met ducktape.
bij de praxis heb je van dat zilverkleurige tape dat is echt heel stevig dan leg je je kindje op zijn rug in de box en dan plak je het met dat tape vast aan het kleed, zo kan die geen kant meer op..... wel oude kleren aan trekken want het tape laat wel lijmsporen achter...

Tis echt een fase hoor! Isa (nu 29 wkn) heeft die fase ook gehad (niet zo lang en niet echt met krijsen))! Inmiddels rolt ze ook zelf weer terug naar haar rug.
Wat je zou kunnen doen om te stimuleren dat hij zelf terug rolt is een speeltje boven zijn hoofd houden, net buiten gezichtsbereik, zijn aandacht hier naar toe trekken en het speeltje steeds verder uit beeld halen zodat hij zijn hoofdje er naar toe gaat draaien over zijn schoudertje en dan zou hij zomaar vanzelf ook weer terug kunnen gaan draaien over die schouder!

Succes enne, straks gaat het allemaal vanzelf! Als ik niet uitkijk rolt Isa van de ene kant van de kamer naar de andere kant!

Grtz. Poppetje71

ik zit hier ook vol ongeloof het verhaal over de ducktape te lezen!
Tomaatje, het hoort erbij en het gaat inderdaad vanzelf verder in het omdraaien naar de andere kant... Helaas zal je tot die tijd heen en weer moeten blijven lopen. Wat je kan doen is je kleintje heel even laten schreeuwen, het mag dan frustrerend zijn, maar zo gaan ze wel proberen of het misschien echt niet lukt om de andere kant op te draaien. Misschien helpt het ook om de armpjes goed onder het hoofdje te brengen zodat de armpjes niet in de weg zitten bij het draaien.
Succes!
 Stephanie

Thanks! Toch altijd weer fijn om de bevestiging te krijgen dat het ook hier om een fase gaat.
En die reactie van Lissas.. Laten we er maar vanuit gaan dat het hier om een grap gaat, een hele flauwe, slechte grap!

Gr Claudia

PS Mijn kleintje is morgen 24 weekjes jong, heeft al twee ondetandjes en net ontdek ik DRIE nieuwe tandjes!!! Twee onder en eentje boven, dat is toch heel snel??!!

Terug
Bovenaan