Wie herkent dit?

Hoi

Ik ben 5 weken zwanger van de tweede. Ik heb veel pijn in mijn buik. Het lijkt op bandenpijn, maar bij de eerste heb ik bijna geen bandenpijn gehad. Ik had toen sterke buikspieren. Na de geboorte van mijn dochter heb ik niks gedaan aan sport. Dus mijn buikspieren zijn erg zwak geworden. Het zou hiermee te maken kunnen hebben.
Maar ik vind het ook wel erg vroeg voor bandenpijn, toch?

Groetjes Ria
 
Wanneer je net zwanger bent, richt je baarmoeder zich als het ware op. Dit voelt als ongesteldheidspijn/krampjes. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik hier helemaal geen last van gehad. De tweede keer echter wel.
Waar jij last van hebt zou heel goed dit oprichten kunnen zijn. Bandenpijn kan het op zich ook al zijn. Ik denk niet dat dit te maken heeft met je buikspieren. De eerste keer waren de mijne veel minder sterk dan de tweede keer en juist nu had ik er last van.
 
BEdankt voor je reactie.
Ik ben een beetje onzeker en bang dat het mis gaat. Ik heb voor mijn dochter 3 miskramen gehad. En nu merk ik dat ik mezelf een beetje gek maak.
Ik vind het fijn om te lezen dat het bij jou ook anders ging te 2de keer.

Groetjes Ria
 
Hoi Ria.

Ik dacht al dit me aan het aanstellen was, maar ik ben niet de enigste met die soort buikpijn. Klinkt inderdaad wel logisch dat de baarmoeder zich aan het oprichten is. Bij een tweede gaat dat ook sneller, zie je ook sneller dat je zwanger bent heb ik me laten vertellen. Bij de eerste had ik daar ook geen last van. Ik was me ook al zorgen aan het maken... wat zijn we toch een stel meiden. Na een miskraam (of meerdere) ben je des te meer gespannen op alles wat je voelt.

Groetjes Daniëlle
 
Hoi Danielle

Ja, fijn omte lezen dat ik ook niet de enige ben die zich druk maakt. TJa, we moeten misschien niet te veel nadenken. Maar net wat je zegt na een miskraam of meerdere, doe je dat toch. Dan kan je niet onbezonnen zwanger zijn.
Maar ik ga toch proberen om er van te genieten en me niet teveel druk te maken (als dat gaat lukken.....)

Groetjes Ria
 
Helaas herken ik de buikpijn. Ik ben nu 6 1/2 week zwanger en heb soms in het midden net iets onder mijn maag pijn, maar ook aan de zijkant. Ik vroeg me inderdaad ook al af wat het was, dus ben blij met jullie logische verklaring. Herkennen jullie ook het feit dat als je moet niezen het pijn doet in je buik. Net zoals bij harde buiken en  alles gespannen is en je moet niezen....  
 
Hallo Ria.

Probeer je inderdaad maar niet te druk te maken... Ik heb vanochtend eindelijk de moed gehad om een test te doen. Was 6 dagen overtijd. En overduidelijk positief... terwijl in februari ik een test heb gedaan en die gaf heel zwak aan dat ik zwanger was. Met 8 weken is het toen ook fout gegaan. Mijn zus had precies hetzelfde. Ik heb nu ook een heel ander gevoel erbij (al wil dat natuurlijk ook niet altijd garantie geven). Voor mijn man heb ik vandaag meteen een klein cadeautje gekocht. Traditie moet je volhouden, al is dit dan nu mijn tweede kindje en zal er als alles goed gaat geen derde komen. Maar gewoon voor mijn gevoel moest ik dat doen. Een lief vestje maatje 62... en wat is dat dan klein als je al een menneke van bijna 3 hebt rondlopen. Nu ben ik echt in de wolken, heb echt zo iets van niemand doet mij wat.
Ik hoop dat dit gevoel bij jou ook snel komt en dat je lekker onbezonnen van je zwangerschap kunt genieten. En als er inderdaad weer een gedachten opkomt aan mijn mk dan zet ik dat weer heel snel van me af... is niet gemakkelijk maar het lijkt voor het moment wel te werken.

Tot Gauw.
Liefs Daniëlle
 
Terug
Bovenaan