Wie herkent dit?

Hoi Kim

Het kan best dat je nu al een buikje krijgt. Wel vroeg ja, maar volgens mij gaan je darmen ook omhoog doordat je baarmoeder groeit. En bij de een groeit die sneller dan bij de ander.

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap. Wanneer ben je uitgerekend?

Groetjes Ria
 
Hallo Kim.

Ik ben nu net 6 weken en merk dat sommige broeken beginnen te knellen. Mijn man zei ook al dat ik echt een buikje krijg. Het schijnt bij een tweede sneller te gaan... dus het zal wel goed zijn dan. Mijn man dacht al dat het er twee zouden zijn... daar gaan we dus maar niet van uit.

Ha Ria.

Ben ff niet online geweest. Gisteren lag ik om half 9 in bed... Ik was kapot. Heb mijn twee mannen een kus gegeven en gezegd dat ze zich maar fijn samen moesten amuseren maar deze mamma gaat vroeg naar bed. Lekker tot vanochten 8 uur kunnen slapen. Je kunt je niet voorstellen hoe goed me dat gedaan heeft. Nu ook wel weer moe maar niet zo extreem. Vandaag was het nichtje van Sven bijna de hele dag bij ons. Zij is net 6 dagen jonger dan Sven dus dat is geweldig die twee. Kunnen niet zonder elkaar, behalve als een van de twee of alletwee moe is dan slaan ze zich de koppen in. Och ja dat hoort er ook bij. Sven durfde vandaag eindelijk op zijn motortje ( zo'n 3-wieler) op accu te rijden. Nou hij voelde zich een koning. Daarna zijn nichtje achterop bij hem... daar zag er twee glunderen. Geweldig om te zien. Om half 9 is Sven dan ook helemaal uitgeput op de bank in slaap gevallen. En dat is vroeg voor Sven. Maar ja, hij doet nu sinds kort ook fietsen, ook op zo'n 3-wielertje, dus veel beweging. Nou verder met mij alles goed, met ons kindje denk ik ook... daar gaan we maar van uit.
Hoe is het met je man? Gaat het al wat beter. En met Anne ook alles goed??

Heel verhaal dus ik stop maar weer eens.

Tot gauw. Daniëlle
 
Hoi Danielle

KLinkt heerlijk zo'n lange nacht, ik word er haast jaloers van. Ikheb vannacht maar 3,5 uur geslapen. Eigen schuld hoor. Ik had gisteravond een vrijgezellefeest. Was erg leuk, maar lag daardoor dus ook laat in bed.
We hebben eerst uitgebreid gegeten en daarna een nonnentocht door het bos gehouden. Echt eng. We waren met 10 meiden, gillen joh!!
Maar erg gezellig. Normaal drink ik altijd wel een paar wijntjes. Nu had ik voorgesteld om te rijden. Dat vonden ze al gek, maar tijdens het eten en de tocht kregen we verschillende likeurtjes aan geboden. Daar ben ik gek op, maar nu sloeg ik ze af. Volgens mij hebben mijn vriendinnen dus wel een vermoeden dat ik zwanger ben. Ohja ik had ook nog een appeltaart gebakken, maar ik nam zelf niet (vanwege de hoeveelheid kaneel). Toen zei er een ook letterlijk: Ben je zwanger ofzo. Ik heb er maar een heel verhaal van gemaakt, dat het nu zo lekker is dat ik mobieler ben met Anne. En dat ik daar eerst van wil genieten. Ik denk niet dat het over gekomen is........

Vanochtend werd Anne al om 6 uur wakker en aangezien Marco nog   niet zoveel kan met zijn rug, kon ik er uit.
Gelukkig is Anne om 10 uur weer gaan slapen en toen wel 2,5 uur. Dus kon ik ook nog wat slaap meepikken.
Vanavond dus om halg 9 naar bed. Net wel de video ingeprogrammeerd, want anders mis ik de finale van Peking Express.

Stoer dat Sven nu wel op die auto durft. Lijkt me geweldig om te zien!!!

Ik ga nog even wat drinken en dan lekker mijn bed op zoeken.

Groetjes Ria
 
Hallo Ria.

Hoop dat je nu een betere nachtrust hebt gehad... Toch wel fijn als de kindjes nog klein zijn en nog 1 of 2 keer per dag slapen. Sven doet dat helaas niet of bijna niet meer en als hij 's middags gaat slapen dan kan ik beter niet gaan liggen anders slapen we te lang en zit ik 's avonds tot 11 uur (of nog later) met hem onder. Als hij nog gaat dutten dan laat ik hem niet langer slapen dan één uurtje.

Tja, nu ga je jezelf verraden natuurlijk, als je geen wijntje drinkt wat je normaal wel doet... dat heb ik gelukkig niet. Drink eigenlijk maar zelden. Wat mij langzaam begint te verraden is mijn buik, ik heb natuurlijk gelezen dat je het bij een tweede sneller ziet, maar dit gaat wel heel snel, ben komende vrijdag net zeven weken. Heb het idee dat ik al een paar maanden ben als ik naar mijn buik kijk. O ja heb ik toch even een vraagje, is kaneel dan niet goed om te eten in je zwangerschap? Ik vind het wel eens lekker om een appel in stukjes te snijden met wat suiker en kaneel over... mag dat niet???
Volgende week ga ik de verloskundige bellen. En dan denk ik dat ik het ook maar eesn aan mijn zus ga vertellen want ik heb me al paar keer  bijna versproken aan de telefoon. Wat gaan die weken langzaam... normaal vliegt de week om en nu is het alsof het dubbel zolang duurt. Alleen omdat je maar zit te wachten en hopen dat die eerste 13 weken om zijn. Heb jij dat niet??

Hoe gaat het met Marco zijn rug?? Met Anne ook alles goed??

Tot Gauw Daniëlle
 
Hoi Danielle

Ja, de weken gaan inderdaad erg langzaam. Ik zou ook wel willen dat het nu 6 weken verder was. Maar ja we kunnen de tijd niet verzetten....., helaas.

Het gaat al wat beter met de rug van Marco. Hij is vandaag weer gaan werken, maar het was wel zwaar. Hij blijft een zeurpijn houden en een gevoel dat als hij 1 foute beweging maakt het er weer in schiet. Morgen toch maar de dokter bellen.

En heb je het je zus verteld? Hoe reageerde ze? Blij natuurlijk.
Vanochtend kwam een vrouw van Moeders voor Moeders langs. Een vet positieve test, das altijd weer leuk om te zien. Ik ga vanaf woensdag beginnen. Wel gaan de flessen voorlopig boven staan, want niemand mag ze nog zien natuurlijk.

Ben jij ook nog steeds zo misselijk? Ik de hele dag door. Ik moet steeds een beetje eten, maar dan blijft er toch steeds een beetje misselijk gevoel. Ach, nog een paar weken en dan zal het wel langzaam wegtrekken. Dat gebeurde bij Anne ook.

Groetjes Ria
 
hallo Ria.

Hier zijn we weer ff. Gisteren heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de verloskundige gebeld. Ze wenste me proficiat en ik zei dat ik wat huiverig was omdat het de vorige keer is misgegaan. Weet je wat zei ze, dan doe ik je een briefje erbij voor een echo. Dan laat je die volgende week maken. YES YES... volgende week vrijdag, 3 juni om half 3 heb ik dan eindelijk al een echo. Dan ben ik precies 8 weken dus zou er al iets te zien moeten zijn. Als ik dat hartje maar zie kloppen dat geeft mij een gerust gevoel. Ze zei er wel bij dat het natuurlijk geen garantie is dat het goed gaat maar dat ik dan wel voor het moment gerust gesteld wordt. Vorige keer ging het net op het einde van week 7 mis dus deze echo komt voor mij als een geschenk uit de hemel. Ik hoop wel dat ik dan rond de 12 weken nog een echo krijg want dan zien we toch nog meer... maar goed voor nu ben ik ontzettend blij dat ik die echo krijg. Mijn zus heb ik het nog niet verteld, dat doe ik als vrijdag de echo goed is. Dan ga ik het meteen vertellen. Op het werk heb ik het wel al verteld omdat ik vorige keer blij was met de steun toen het mis ging. En oooo wat waren ze super blij. Daarbij zagen sommige het al aan mijn buik. Helaas een collegatje probeert al een jaar zwanger te worden, ook een mk gehad, zit in de medische molen en het lukt maar niet. Vond het zo vervelend, ze heeft ff zitten huilen bij me. Echt vond het zo k..
Gelukkig geeft ze de moed nog niet op en heeft ze zo iets van bij mij gaat het ook nog lukken. Dan voel je  je zo schuldig dat je zwanger bent. Wilde het haar eigenlijk ook nog niet vertellen maar ja ook zij zag mijn buikje.
Ook maar aan de vk gevraagd of dat al normaal is, en het was een goed teken volgens haar dus ja...
Het is alweer een heel verhaal geworden volgens mij... Hoe gaat het met Marco? Doet hij het wel rustig aan op het werk??? Anders is hij thuis niks meer waard. Met Anne ook alles goed?? En met jou, niet het minst belangrijkste natuurlijk, ook alles goed?
Heb jij je echo al gehad??

Volgens Sven krijgen we een meisje, dat vertelde hij vandaag... leuk he.. wat een menneke.

Nou tot gauw, Liefs Daniëlle
 
Hoi Danielle

Wat gaaf dat je een echo krijgt!!! Zal zeker een gerust gevoel geven. Ik weet nog niet wanneer ik die krijg. Ik moet 1 juni op gesprek komen en dan prikken we een datum voor als ik 10 weken ben. Dat zal in de week van 14 juni zijn.

Kan me voorstellen dat het moeilijk is om te vertellen dat je zwanger bent aan je collega. Maar wel goed dat je het gedaan hebt. Nu weet ze het en is de druk eraf. Lijkt me ook wel moeilijk als ze moet huilen, maar dan is ze tenminste wel eerlijk. En dat lijkt me ook wel fijn.
Ik heb het nog niet verteld op het werk. Ik ben best misselijk en voel me niet altijd lekker. Dus eigenlijk zou het wel fijn zijn als ze het weten. Maar ik wacht expres. Want 2 weken geleden  is de vrouw van mijn collega met 22 weken bevallen. Het meisje is meteen overleden. We kunnen als team gelukkig goed met elkaar opschieten en steunen hem erg. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om nu te vertellen dat ik zwanger ben. Al weet ik zeker dat die collega blij zou zijn voor mij. Het is zo'n lieve man.
Gelukkig heb ik volgende week vakantie, dus dan gaat er al weer een week voorbij. Ik denk dat mijn collega's het wel vermoeden. Ik drink altijd koffie op het werk, maar nu lust ik het echt niet meer. Er werd al gevraagd, sinds wanneer ik aan de thee zat. Het valt dus op. Ach nu met het mooie weer drinken we toch water.

Zo ik heb ook een heel verhaal geschreven. Het gaat trouwens goed met Anne. We zijn haar aan het leren om te zeggen dat ze zus wordt. Ze zegt het al aardig duidelijk. Als alles goed gaat, dan kan zij het op die manier tegen onze ouders zeggen. Lijkt me wel leuk om te zien hoe lang het duurt voor het kwartje dan valt.

Wat leuk dat jij een meisje krijgt, hahaha ik ben benieuwd of hij gelijk heeft.

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan