Wie is (aanstaande) mama in het buitenland???

A

Anoniem

Guest
Hallihallo,

Ik ben een (as) mama, nederlands maar wonend in het buitenland...Ik heb het hier, in zuid Duitsland, prima naar m'n zin en ook het zwanger zijn en kindjes krijgen/hebben is hier heel prettig.Goeie zorg, regelingen enz enz... Nu ben ik benieuwd of er op dit forum nog meer (as) mama's zijn die niet in NL wonen.Lijkt me leuk om dan een lijstje te maken en ervaringen/verhalen uit te wisselen.
Ik ben mam van meisje 9mnd en hopelijk snel weer zwanger.

Naam                         Leeftijd                        Land                             aantal kids        
------------------------------------- -------------------------------------------------
J_I_G                                30                          Duitsland                                      1

Wie meld zich??

Haai!

Ja, ik meld me aan! Ik woon óók in het buitenland, in Zuid-Spanje.
Mijn (Spaanse) vriend en ik zijn alweer een tijdje bezig met ´klussen ´ voor een kindje, tot nu toe is het helaas nog niet gelukt.
Ik ben ook heel tevreden over de regelingen qua verzekeringen en zo, ik heb me wel privé verzekerd dan is het toch allemaal ietsje beter.

Leuk dat je dit onderwerp hebt gestart!!

Groetjes Mamaita

Ik heb maar even een tabelletje gemaakt, dan kan daar alles ingevuld worden!

NAAM
LEEFTIJD
LAND
RONDE
AANTAL KIDS

J_I_G
            30
Duitsland

1

Mamaita
            27
Spanje
          8
         0

Hallo,

Ik woon ook in Duitsland, maar dan in 't noorden, in Ost-Friesland. Ik heb nog niet veel met de gezondheidszorg hier te maken gehad, maar hopelijk komt het nogeens zover wanneer ik zwanger wordt.

NAAM
LEEFTIJD
LAND
RONDE
AANTAL KIDS

J_I_G
            30
Duitsland

1

Mamaita
            27
Spanje
          8
         0

wietske
            38
Duitsland
        24          
        0

Groetjes Wietske

Hallo JIG, Mamaita en Wietske,
wij wonen in Zwitserland, en ik heb vandaag, morgen of overmorgen mijn NOD voor de eerste... Wel een verschil hoor, Nederland en Zwitserland op het gebied van gezondheidszorg. Alle voorzieningen zijn er natuurlijk, en die zijn ook best goed, maar zonder privé verzekering betaal je je blauw. Een vriendin van mij is hier bevallen van een dochtertje, in een privé ziekenhuis, en dat was echt SUPER, maar je wilt niet weten wat je daarvoor betaald :) En ook aan een verzekering moet je tamelijk wat bijdragen... nu ja, 't is voor 't goeie doel, toch?

NAAM
LEEFTIJD
LAND
RONDE
AANTAL KIDS

J_I_G
            30
Duitsland

1

Mamaita
            27
Spanje
          8
         0

wietske
            38
Duitsland
        24          
        0

Luzern        
            25
Zwitserl
          4
        0

Naam                         Leeftijd                        Land                  Ronde           aantal kids        
------------------------------------- -------------------------------------------------
J_I_G                                30                          Duitsland                          2                        1
Mamaita                       27                           Spanje                                  8                         0
Wietske                       38                            Duitsland                         24                      0
Luzern                         25                           Zwitserland                 4                       0

Heei meiden, wat leuk dat we al met z'n 4en zijn.
Hopelijk hebben we allemaal snel leuk nieuws te vertellen

Liefs JIG

Hallo daar! Had mijn man beloofd om mezelf niet gek te maken op dit forum maar stiekem blijf ik toch meelezen... En dit onderwerp sprak me aan! Ik woon in Engeland, getrouwd met een Engelsman. Ik was op een Nederlands forum gaan kijken zodat mensen op mijn werk niet konden zien waar ik naar aan het kijken was, maar op zich is die foto bovenaan het scherm al een beetje een hint...

Gezondheidszorg is hier ook okee, de NHS is "gratis" (je betaald eraan mee via de belasting) en dat is wel prettig, maar helaas niet altijd even efficient. Wij gaan voor ons eerste kindje en zijn net vier rondes bezig. Zit nu te wachten op ongesteldheid, zit op dag 40.  Begin deze maand moesten we condoom gebruiken omdat ik een uitstrijkje moest laten maken, dus heb niet veel hoop dat het raak is, maar hoe langer het duurt hoe meer de kans is dat mijn eisprong NA het uitstrijkje viel... Als ik er ueberhaupt een heb, dat weet ik natuurlijk ook niet zeker met zo'n lange cyclus.

Hebben jullie veel goeie vrienden om je heen voor steun, mocht het zover komen en je een kindje krijgt? En hoe lang wonen jullie al in het buitenland en waarom?

hoi Anathema :)

Oh, Engeland! Waar (ongeveer) woon je? Ik heb mijn man daar leren kennen, we hebben een deel van onze opleiding in Exeter gedaan en denken nog vaak met een soort heimwee terug aan die tijd en die omgeving... Had in die tijd ook een rare ervaring met de NHS (er was een soort ziekenboeg op de campus) waar de dokter een foto van mijn been wilde maken omdat daar een teek in zat (sorry) en hij de ringen er omheen zo 'interessant' vond (had ie zeker nog nooit gezien) terwijl ik helemaal óp van de zenuwen (een teek, een teeeeek!!) zat te wachten op het recept dat hij moest uitschrijven...haha!
Wij wonen hier in Zwitserland omdat we beiden een onderzoek doen, maar hopen deze zomer de boel af te kunnen ronden...en dan verhuizen we wéér, waarheen is niet duidelijk, wel dat het weer 'buitenland' wordt (mijn man is turks, uit Istanbul). dus voorlopig blijf ik op dit forum :)

Terug
Bovenaan