Ik kom maar weer eens kijken, leuk dat we al met een aantal meiden zijn hier!
Luzern: jou kende ik al via een ander forum, morgen je NOD? Spannend zeg! Laat je wel even wat weten?! Dus jullie zijn net nomaden van het ene naar het andere land? Vind je dat niet moeilijk? Dat je nooit een echt thuis hebt? Of ben je er al helemaal aan gewend?
He, wat eng van die teek zeg, ik zou helemaal gek worden, helemaal als je al kringen er omheen ziet, je hoort soms van die enge verhalen! Heb je er nooit meer last van gehad?
Anathema: Heb je altijd zo ´n lange cyclus, dat is wel balen zeg, dan duren de maanden zoooo lang, kan ik me voorstellen. Ik vind van mezelf al dat ik een lange cyclus heb, tussen de 29 en 31 dagen, maar dat stelt dan ook niet veel voor.
Ik heb inmiddels wel goede vrienden hier, een belgisch vriendinnetje en de rest is allemaal spaans. Was wel even moeilijk in het begin, maar gelukkig had ik wel al gelijk de vriendenkring van mijn vriend, wat echt hele leuke mensen zijn. Maar is ook ontzettend belangrijk om een eigen groepje te hebben en gelukkig is dat me uiteindelijk toch ook wel gelukt, werk en sport is daarbij wel heel belangrijk geweest!
En heb heel veel geluk met mijn schoonfamilie, zijn ontzettende lieve mensen, dus dat is ook heel belangrijk, al mis ik mijn eigen lieve familie wel echt heel erg soms!
Wietske: Zijn jullie al 24 maanden bezig? Wat frustrerend joh! Bah, dat lijkt me wel ontzettend moeilijk.
Ik ben hier in AndalucÃa terecht gekomen vanwege mijn vriend, die ik in Nederland heb leren kennen, overigens. Na een maand of 14 heen en weer reizen, wat opp het laatst toch steeds moeilijker werd qua afscheid nemen zijn we hier gaan samenwonen, heel fijn, heel gelukkig en soms goed om te bedenken hoe moeilijk die 14 maanden waren als je even een ruzie hebt, moet ik zeggen, hahaha!
Ik ben naar hem toe gegaan omdat hij hier een dochtertje heeft, voor mij dus een stuk makkelijker. Nu zijn we dus inmiddels al een tijdje bezig voor een kleine dreumes en we hopen dat het dit jaar gaat lukken!
We moeten aan de tabel dag van de NOD toevoegen, kunnen we beetje meeleven met elkaar!
Wat ik wel grappig vind is dat ik soms in de berichtjes zie dat we al een tijdje in het buitenland wonen, aan bepaalde uitspraken, fouten, zinsopbouw, hihihi! Ja, dat gaat er toch insluipen! Ik denk al helemaal in het Spaans, hoe zit dat bij jullie?
Nou, meiden, ik moet gaan werken nu, ja, hier werken we ´s morgens en ´s middags met een paar uur ertussen om te eten en een evt siesta te houden, hier is het dus nog middag tot een uur of 8, grappig, he?!
Nou ik ga gauw in de auto springen, tot snel!
LIefs Mamaita