Wie is er ook bezig of net begonnen met zwanger worden?

<p>Hi dames!</p><p>Volgende week woensdag wordt mijn Mirena spiraal verwijderd bij de huisarts. Mijn vriend en ik gaan er echt voor, een eerste kindje. We hopen enorm dat het ons gegeven is. Ik vind het super spannend, leuk, en waanzinnig mooi dat we er nu eindelijk voor gaan!</p><p>Natuurlijk moet ik even afwachten hoe mijn cyclus verloopt na het verwijderen van mijn spiraaltje. In principe ben ik nu ongesteld (voor zover je dat zo kunt noemen met mijn mirena, (lees: kramp en een soort van roze gedoe). Dus geen idee of ik mijn ovulatie dan 14 dagen vanaf nu ongeveer ga krijgen, of 14 dagen na een soort ontrekkingsbloeding van het spiraaltje. We gaan het zien! Ik wacht de dagen tot woensdag in ieder geval af. Het gaat traag, haha!</p><p>Zijn er andere dames die ook net begonnen zijn, inmiddels een paar rondes bezig zijn of binnenkort de anticonceptie de deur uit gaan doen? Het lijkt me leuk hier samen over te schrijven en ervaringen uit te wisselen. Ik heb zelf 1 vriendin vertelt dat mijn spiraaltje er volgende week uit gaat, voor de rest deel ik het niet en dat vind ik bést lastig. Daarom is het leuk om dat hier wel te kunnen doen!</p><p>Over mijzelf:</p><p>Ik ben 28 jaar, woon samen met een hele lieve, leuke man (36). We hebben allebei een drukke baan en in ons vrije tijd stappen we graag op de racefiets, ontdekken we verre landen, gaan we uit eten of borrelen we met vrienden. We hebben samen en apart van elkaar een leuk sociaal leven. We wonen sinds vorig jaar in een onwijs tof jaren 30-woning in Utrecht samen met onze kat. Ons leven zou complex(e)t(er) zijn met een mini meisje of mini jongetje (of, 2 of 3, hopelijk ooit)</p><p>Wie vind het leuk om mee te schrijven? :)</p><p>Liefs, Snackworteltje.</p>
 
Hi Snackworteltje! 

Ik heb mijn mirena laten verwijderen op 10 augustus en moest eigenlijk de 15e ongesteld worden. ik ben dit uiteindelijk de 12e al geworden. gelijk 6 dagen met veel bloedverlies dus dit was geen onttrekkings bloed. Dat heb ik overigens nog nooit gehad na het verwijderen van een spiraaltje. Mijn huisarts gaf ook aan dat je dit normaal alleen hebt op de dag van de verwijdering.

Mijn vriend (29) en ik (33) wonen zin december alweer 2 jaar samen, met mijn kat, ik had haar al voordat wij samen waren ze is 9 nu. Mijn vriend moest erg aan haar wennen gezien hij geen huidieren gewend is maar inmiddels is het dikke mik tussen die 2. 

We hebben besloten om te beginnen met kinderen en zitten dus in ronde 1. Mijn NBOD is 8/9 september en ondanks dat ik eigenlijk nooit echt een kinderwens heb gehad, maar meer zoiets had van als het gebeurd dan gebeurd het als het niet gebeurd is het ook prima. Echter ben ik nu zeer ongeduldig en kan niet wachten tot het 10 sep is om te testen. Me Ovu was als het goed isop 23/24 aug. 

liefs!  
 
Hoi Snackworteltje!
Hier een redelijk gelijk verhaal. Na 3,5 mirena eruit en daarna 1,5 nuvaring. Die gestopt op 19 juli, 22 juli ontrekkingsbloeding. Vorig jaar een maandje gestopt, toen was mijn cyclus 42 dagen. Getrouwd begin augustus, dus wilde zeker zijn dan geen menstruatie te hebben. Deze 'ronde' dus ingecalculeerd om cyclus op gang te helpen en te 'ontringen'. Omdat vorige cyclus zo lang was, voor en vlak na de bruiloft normaal seks gehad. Manlief moest ergens toch nog aan het idee wennen, dus paar keer met condoom gedaan. -3 dagen later dacht ie, ach waarom ook niet ?- Toen we na ons trouwen paar dagen op vakantie waren, symptomen gehad van innesteling. Erg verbaasd, had dit meteen na stoppen nuvaring niet verwacht. Aan de andere kant konden het natuurlijk ontring symptomen zijn. Op dag 28 vd cyclus ongesteld, dus nu ineens een cyclus van 27 dagen ipv 42! Inmiddels dus aan onze eerste 'echte' ronde begonnen. Nog geen ovu testen, eerst maar zo proberen. Probeer adhv cervixslijm te kijken wanneer eisprong is. Deze was bij mij al op dag 8(!) en 5 dagen daarna gevoel van innesteling. We wachten de nod, 13 september, rustig af.
 
Gr xBoerinnetje
 
Hoi Snackworteltje! 
Ik heb 2 jaar lang de pil geslikt  en ben nu net ongesteld geworden. Ik ben niet begonnen  aan een nieuwe strip, want mijn vriend en ik willen dol graag een kleine. Ik ben echt door het dolle en heb er zin in. Dat stukje van "het gaat traag" herken in zeker.
We zijn ook allebij lekker actief, veel aan het klussen in ons huis, en drukke banen. Ik werk zelf in de kinderopvang. 
Ik ben best wel onzeker over of het allemaal gaat lukken. Maar geduld denk ik dan. 
Hoop hier nog meer verhalen te lezen over hoe het iedereen vergaat. 
Gr 
 
Hoi
Ik heb mijn Jaydess spiraal 30 jullie laten verwijderen en 1 augustus gelijk ongesteld! We zitten nu dus ook in ronde 1 volgens de app zou mijn nod morgen zijn maar gezien mijn eisprong heel laat was twijfel ik hierover.
Ik en mijn man zijn allebij 29 en het word ons 1ste kindje. Ik vind het fijn om hier te kunnen meelezen en schrijven aangezien mijn man niet weet dat mijn spiraal eruit is. Hij is al lang klaar voor kindjes ik was er tot nu toe nog kiet helemaal klaar voor. Nu zou ik hem graag willen verassen.
Groetjes mientje
 
Hai! Ik (wij) zijn ook net begonnen.
Ik ben 31 en hij 34, wij wonen ook in een oud huis in Utrecht met een kat. Ben begin deze maand gestopt met de pil (2 maanden geslikt, daarvoor 2 maanden niks en daarvoor mirena spiraal). Mijn cyclus was paar maanden geleden normaal. Ik heb nu een ontrekkingsboeding gehad begin van de maand en vorige week had ik mijn ovulatie. Ik heb ovulatiepijn, dus dat is wel handig. Heb het nog bevestigd met een test. Volgend weekend zien of ik ongesteld wordt...
Hebben jullie ook dat je bijna een beetje geobsedeerd bent, denkt dat iedereen het aan je ziet en dat je niet kan wachten? Maar goed, ik moet me erop instellen dat het best een jaar kan duren, maar dat lukt nog niet echt. 
Drinken jullie nog nu tijdens het proberen? En wat voor andere dingen houd je nu rekening mee (behalve foliumzuur slikken)? 
 
Hoi,
Ik (31) en mijn vriend (33) gaan ook voor ons eerste kindje. Wij waren al 14 jaar vrienden en besloten na een paar jaar allebei vrijgezel te zijn het toch eens samen te proberen. Iets wat tot nu toe heel goed uitpakt.
Momenteel ben ik de kostverdiener en wonen we in mijn (eigen) huis in Tilburg, waar ik een paar jaar geleden gelukkig al het grote kluswerk in heb gedaan. Mijn vriend is nu druk aan het solliciteren. Hij wilde graag wachten tot hij zijn studie af had, maar ik kan nu echt niet meer wachten. Gelukkig wil hij ook wel graag kinderen.
Ik ga zaterdag voor twee weken op vakantie naar Frankrijk en ik op tijdens de vakantie dubbel goed nieuws te krijgen. 1 Mijn vriend heeft een baan (hij heeft deze week 3 gesprekken gehad) en 2 Ik ben zwanger.
Ik was nog niet heel actief begonnen met alles bijhouden en mijn eerste twee cyclussen na de pil waren veeeel korter dan dat ik gewend was (20 en 23 dagen t.o.v. 30-40 dagen vorig jaar/voor de pil). Ik heb daarom steeds mijn ovulatie gemist. Deze keer iets beter mijn best gedaan, maar ik ben nu wel helemaal de kluts kwijt met hoe lang mijn cyclus nu gaat zijn. Nog geen ovu-testen gebruikt. Ik heb het gevoel dat deze maand mijn cyclus weer iets langer is (normaler voor mij). Ik verwacht mijn NOD nu ergens tussen 5 en 16 september. Dit is dus ergens tussen mijn cycluslengte van vorige maand en mijn 'normale' cycluslengte in. Gelukkig dus afleiding in de LF door de vakantie.
 
Terug
Bovenaan