Wie is er ook bezig of net begonnen met zwanger worden?

Na veel getwijfel voel ik al sterker dat ik en mijn vriend er klaar voor zijn.
We wilden graag jong beginnen, 25 ik en mijn vriend straks 29. Dan is er ook nog geen druk dat we het nu willen. Over een jaar is ook prima.
Heel diep nadenkend, heb t wel ergens staan maar mijn laatste stopweek was, 17e? Ik ben nu de eerste week zonder pil en dat vond ik eerst heel eng. Ineens loslaten en er voor gaan.
Het wisselt nog weleens per dag tussen spannend en leuk en heel erg eng.
Het maakt de gemeenschap met mijn vriend nu wel extra speciaal, wetend dat er nu wat uit kan ontstaan. Al gok ik voorlopig nog lang niet want ik vloei af en toe en een cyvlus lijkt me wel iets wat je moet hebben want geen eitje geen bevruchting. En anders hebben we nu een kans gehad? Gezien je maar een bepaald aantal dagen per maand vruchtbaar bent?
 
Ik drink nog wel koffie en reageer heel sterk op cafeine, kan dit last denken jullie?
Roken deed ik al niet en vanaf het stoppen drink ik geen druppel meer. Iedere morgen foliumzuur.
Verder houd ik het nog niet helemaal precies bij met wanneer ik mn cyclus heb want die is er nog helemaal niet. Weleens via zon berekending gekeken en dan zou ik deze week vruchtbaar kunnen zijn als ik het goed heb.
Ik durf niet verder te kijken dan zwanger worden want ik vind veranderingen al eng genoeg door mijn autisme.
Toch weet ik dus wel sl zeker dat ik mamma wil worden. Voorlopig moeder ik over ons kitten haha. (Net gaan samenwonen, bijna 2 maanden ons huis en bijna 2 jaar samen. Huis, kat, hamster, 2 konijnen).
Hebben jullie veel kleintjes om jullie heen?
Ik ben enigstkind en heb nu een achterneefje van anderhalf en een van 2. Daarvoor vond ik babys vooral eng haha. 
 
Ik woon in november een jaar samen, drie jaar een relatie. We wilden eerst nog even wachten, maar ineens hadden we allebei rammelende eierstokken. Beide een vaste baan, koophuis, dus waarom niet! Paar mensen in mijn directe omgeving hebben ook baby's of jonge kindjes. Maar ook nog genoeg niet. Twee goede vriendinnen zijn nu zwanger. Hier ook geen broertjes en zusjes. 
Ik kan het boek 'Zwanger worden' wel aanraden, heel veel informatie. Koffie drinken tijdens het proberen (en de zwangerschap), is niet echt bewezen dat het effect heeft. Maar je adrenaline gaat wel omhoog en dat is volgens mij niet zo goed. Ik drink nog wel koffie en alcohol, maar wel met mate (1 kopje per dag en 3 glazen per week ofzo). Als het allemaal niet wil lukken ga ik wel helemaal stoppen. Verder ook gezond en gezond gewicht. 
 
 
Wist alleen niet dat je lijf zo van slag raakt als je stopt met de pil. Vanmorgen hoofdpijn en misselijk. Echt serieus misselijk. Ik ben dierverzorger dus de geur van stront maskt weinig uit maar toen de kat net met een vieze kont langs mn neus liep (via de rugleuning omlaag langs je nek... Bahbahbah...
Ook chagrijnig maar ik weet niet of dat komt omdat ik net deze week weer na de vakantie begonnen ben met werken haha. :p
 
@ de dames die het over de koffie hebben.
 
Ik heb gelezen dat het niet goed is als je zwanger ben om te veel koffie te drinken ze adviseren max. 2 kopjes per dag. de caffeine is niet goed voor de kleine. Vriendin van mij kon helemaal gee koffie meer drinken maakte haar enorm misselijk.

Verder neem ik 's ochtends Folium zuur met het ontbijt een kop thee. Onderweg naar het werk haal ik meestal een grote kop coffee to go up.. Meestal cappuccino of latte machiato. Verder ben ik iets meer op me eten gaan leten. Ik heb om een duistere reden moeite met gevarieerd te eten. Wat best gek is ik lust inprincipe alles dus ik probeer nu meer gevarieerd te eten. 


 
Hoi, 
Ik ben Siem 25 en mijn vriend is 43, samen gaan we voor een eerste kindje. Mijn vriend is al vader uit een vorige relatie. 
Sinds 13-7 gestopt met de pil, hierna netje een ontrekkingsbloeding en een eerste echte menstruatie gehad! 
Wat mijzelf vooral bezighoud is het feit of mij lichaam het wel kan en of ik wel een ei sprong heb. 
Groetjes 
 
Zolang je medisch gewoon gezond bent is je lichaam er klaar voor. En er zijn testen om te meten wanneer je vruchtbaar bent.
Ben benieuwd wanneer mijn lichaam weer een cyclus krijgt. Na de misselijkheid en hoofdpijn ben ik nu denk ik gewoon ongesteld? Ben benieuwd hoelang deze duurt. 
 
Hoi iedereen.
Wij zijn ook begonnen ons 1ste kindje. Nu ronde 3. Deze week volgens de app hebuk mijn eisprong. Vorge maand heb ik een maand extra moetdn wachtn op men menstruatie.
Benieuwd hoe het deze keer zal zijn.
Heb zoweso een afspraak bij de gyne om eens te controleren of alles goed is of functioneerd ?.
 
Veel succes iedereen
 
Terug
Bovenaan