Wie is er ook bezig of net begonnen met zwanger worden?

wij zijn bezig met eerste poging mmijn NOP ligt op 11 september kon er alleen net achter dat ik een bloeding heb.... beetje in de war
 
Lepeltjelepeltje ik herken het gevoel alsof het eraf DRUIPT dat je ermee bezig bent. Wij zijn momenteel op vakantie en heb vermoedelijk afgelopen woensdag innestellingsbloeding gehad. Sinds dien ook elke dag flink koppijn. Signaal of mezelf voor de gek houden? Dat denk ik dan haha.
Wat betreft rekening ermee houden: ik eet en drink nu nog alles wat ik wil. Nou rook ik niet, drink weinig alcohol (gem. 1x per maand) en eet gezond. Nu met de hoofdpijn houd ik er in zoverre rekening mee dat ik max 6 per dag pcm neem mocht t echt nodig zijn. Verder foliumzuur en vit D. Mocht ik zwanger blijken, dan wil ik de Puur Mama vitamines gaan slikken (VSM).
 
Dat herken ik wel hoor! 
Sinds ik de datum voor het verwijderen van mijn spiraal heb, krijg ik ineens allemaal angsten voor onvruchtbaarheid. Wat als het allemaal niet lukt?! 
Enerzijds misschien een logische gedachte. Ik denk dat wel meer vrouwen die angst hebben. Maar het is wel vervelend. Daardoor geniet je misschien toch minder van het proces. Hopelijk hebben we allemaal snel een positieve test in ons handen! 
 
Sorry, vorige berichtje werd al geplaatst en kan hem niet meer bewerken. 
 
Superleuk om te lezen dat er zoveel andere mensen ook net begonnen zijn. 
Zelf ga ik vandaag beginnen net foliumzuur, dus paar dagen voordat mijn spiraal eruit gaat. Ik wilde de Etos zwanger worden gaan kopen. Daar had ik goede dingen over gelezen. Foliumzuur plus nog wat andere dingen.
Verde was ik voornemens om de eerste twee weken van mijn cyclus, dus na de menstruatie, en na de mogelijke bevruchting niet meer. Koffie drink ik sowieso al niet. 
Wat doen jullie nog meer om ‘zo gezond mogelijk de zwangerschap  in te gaan?’
 
oh trouwens. Nog een boekentip. Ik heb net het boek: ‘D’r op en d’r onder gelezen’ super leuk geschreven boek over zwanger worden. Er is ook een vervolg op. Buskruit met muisjes. 
 
Trouwens @Mienn . Je vertelde dat je een afspraak hebt bij de gyn. Hoe heb je dat geregeld? Mijn huisarts vindt dat je het eerst een jaar moet proberen voor je überhaupt een verwijzing naar de gyn krijgt. Ik zou soms willen dat je dat soort dingen ook zelf aan kon vragen. 
 
Hoi allemaal,
siem wat leuk! Ik heb ook een oudere vriend met twee kids! Ik ben 27 jaar en hij is net 48 en we gaan nu voor ons eerste kindje samen, heel erg leuk en spannend!
Ben in juli gestopt met de pil en na de onttrekkingsbloeding een cyclus van 29 dagen gehad! Nu dus tweede ronde, of eerste echte:). Ik heb de eerste ronde ovulatietesten gebruikt om zo te weten of het nog werkte na 12 jaar pil gebruik, en het werkte nog goed. Eerste maand erg last gehad van steken, pijn en zere borsten etc, en na de menstruatie geen klachten meer gehad. Ik had de eisprong vrij laat, cyclus dag 18 dus we gaan maar weer kijken hoe het nu gaat! 
 
@snackworteltje
Ik heb gewoon gebeld naar het secrectariaat van men gyne en gevraagt of dak een afspraak kon maken, had op dat moment bijna een maand men menstruatie overgeslegen. En gwn om eens te controleren of dat alles wel in werking kan ?. Khad diezelfde week bloed laten nemen bij me huisarts en zij zei daar nx op dat ik die gemaakt had. Zo ga ik dan ook wat meer weten é ?. 
 
 
 
Terug
Bovenaan