wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

Hallo meiden,

Ik hoop dat ik af en toe met jullie mag meekletsen.
Inmiddels staat de eerste afspraak met de gyn gepland op 20 mei.
Heeeel spannend. Heb net de vragenlijsten zitten invullen.

Ik zal even wat over mezelf vertellen.
Ik ben Suus, 35 jaar, getrouwd en gelukkig al mama van 2 hele lieve kindjes.
(daardoor voel ik me ook meteen wel bezwaard om mee te kletsen, omdat het voor de meesten van hier gaat om een 1ste of 2de kindje).
Onze wens voor nog zo'n mooi wondertje van onszelf is erg groot.
Begin sept 2007 heb ik de implanon laten verwijderen en vertelde de gyn dat ik meteen weer vruchtbaar zou zijn. Helaas liet de eerste menstruatie 3 maanden op zich wachten en uiteindelijk ben ik in het eerste jaar maar 4x ongi geweest, waarvan 1x door middel van primolut.
Na de primolut kreeg ik weer een cyclus van 4-6 weken en was ik na weer een klein half jaartje zwanger. Wat waren we gelukkig! Maar helaas, na ruim 6 weken ging het mis. Hierna is de wens bij ons alletwee alleen maar sterker geworden, maar helaas een cyclus blijft weer uit. Nu dus toch maar naar de gyn. Ik wil graag weten waarom mijn cyclus steeds uitblijft. Achteraf bekeken heb ik na mijn 18de geen normale cycli meer gehad. Mijn oudste zus heeft een lichte vorm van PCO, waardoor ik dus bang ben dat ik dat ook heb. Ik ben eens gaan googelen, maar daar wordt ik allemaal niet vrolijk van. Zou ook nog een te traag werkende schildklier kunnen zijn. Dus nee, ik ga maar even niet meer googelen en kijk wel wat de gyn gaat zeggen.
Helaas heb ik last van overgewicht na de 2 zwangerschappen en krijg ik het er met geen mogelijkheid af. (Hoop dus niet dat ie me gewoon naar huis gaat sturen met, val eerst maar eens 10 kilo af).
Ben al wel zelf aan het tempen geslagen, waardoor ik dus kan zien dat ik geen eisprong krijg. Heb alleen na de mk na 3 weken een eisprong gehad en werd 12 dagen later helaas ongesteld. Nu dus niks meer.

Nu maar hopen dat men snel de oorzaak van het probleem kunnen vinden en er iets aan gedaan kan worden.
En dat hopelijk iedereen hier nu snel zwanger zal mogen zijn!

Groetjes Suus

Ja, veel afspraken morgen in dit forum. Voor mij alleen maar bloedprikken. De uitslagen komen pas volgende maand na mijn tweede samenlevingstest  (nog geen afspraak voor...).

Ik zit de uren af te tellen tot mijn vakantie. Nog anderhalve dag....
groetjes en succes morgen. Ik lees de ervaringen wel weer terug!

groet,

wenser

@suusie
welkom hier en tuurlijk mag je meekletsen, waarom niet, als je wens groot is maakt het niet uit of het voor de eerste of voor de 3e is, het is altijd vervelend. Dus alle ervaringen zijn welkom en hoe je je voelt en als je je shit voelt je kunt het hier allemaal kwijt.

@wenser
Is misschien stom maar waar ga je heen op vakantie? EN heb je al gepakt. Is wel leuke n fijn hoop dat je een leuke en gezellige tijd hebt.

Gr Amber07

hoi allemaal

het is alweer een paar dagen geleden maar ben weer bijgelezen. wij zitten nu midden in de mmm want ik moet nu om de paar dagen naar het ziekenhuis voor een echo. om te kijken hoe mijn eitjes het doen aangezien ik heb aangegeven laat te ovuleren... ben afgelopen maandag weer geweest en omdat mijn eitje nog klein was (ong een 9) moet ik vrijdag pas weer (en dat terwijl ik nu alweer op dag 11 van mijn cycles zit). wel spannend allemaal. ik merk dat ik de avond van te voren minder goed slaap omdat ik alleen maar hoop dat mijn eitje goed genoeg gegroeid is.
ik las dat ergens iemand vroeg waarom ze de ballen van mijn man wilden voelen (klinkt lekker charmant zo). dat is om te voelen of ze goed ingedaald zijn en alles verder goed voelt. weet niet precies wat ze zoeken.
en over het zien van zwangere vrouwen.... ik begrijp jullie helemaal. ik kan niet tegen zwangeren maar vrouwen met kleine kinderen doen me veel minder. ik merk waar wij nu naar toe werken is zwanger worden en als iemand dan zwanger is (en vooral als het zo bebeurd was) merk ik dat ik diegene het liefst zou willen schoppen (vind het zelf heel erg maar het is zo...)
wij gaan met hemelvaart een paar daagjes naar de camping, heb er nu al zin in!!
succes allemaal.

groetjes isolde

Hi allemaal,

Nee juist leuk om ook want andere dingen te delen dan het reilen en zeilen rond het zwanger worden. Ik ga naar Frankrijk. Mijn ouders huren daar 2 tot 4 weken per jaar een huis. En meestal zijn de kinderen+aanhang dan ook welkom, hoewel ze ook wel eens alleen willen.

Dit keer gaan we met zijn 8-en en onze hond. Volle bak dus. Het weer lijkt eerst goed te zijn, later volgende week lijkt het iets minder te worden, maar dat kan nog veranderen natuurlijk.

Ik verheug me er altijd op omdat het heerlijk rustgevend is. We kennen de omgeving inmiddels dus we hoeven ook niet meer alles te zien. Maar er is genoeg te doen om je niet te vervelen. Helaas hebben de eigenaars het ligbad eruit gesloopt want ik vond het altijd heerlijk om in bad te liggen met het raam open en uitzicht op de groene bossen aan de overkant van de weg. Er is ook een klein zwembadje, dus als het echt warm wordt kunnen we daar in.

Ik weet niet of we nog een keer op vakantie gaan, dus we zijn erg blij met dit aanbod van mijn ouders.  Wie weet hebben we in augustus weer wat bij elkaar gespaard, maar we moeten nog een nieuwe ketel en de vaatwasser en wasmachien zijn allebei stuk momenteel. En dan de voor- en achtertuin nog verbouwd, dus dat gaat hard met de centjes.

Onze vorige vakantie was een skivakantie in januari (voor het eerst). Dus we hebben niks te klagen en ik vind het ook heerlijk om bijvoorbeeld in augustus nog even  in Nederland of Belgie weg  te gaan. Dus wie weet.

Hebben hier nog meer mensen vakantieplannen?

En Suus van harrte welkom.

groet
Wenser

@wenser

Naar welk deel van frankrijk ga jij? Wij gaan half juni naar oostfrankrijk tegen de zwitserse grens aan. Ben nog nooit in frankrijk geweest, heb vooroordeel over fransen, die willen nooit engels praten, dus hoop natuurlijk dat dat niet waar blijkt te zijn en dat het een topvakantie wordt. Wij gaan met onze dochter en hondje half juni en blijven 2 weken in een stcaravan. Dus dat schiet ook al op. Wat valt er allemaal te beleven in frankrijk vertel vertel.

Gr Amber07

Wij gaan naar de Dordogne, 1050 km rijden vanaf Rotterdam ongeveer.

Wat we daar allemaal gaan doen: heel veel naar marktjes en van die oude stadjes. Heerlijk: lekkere dingetjes kopen zoals olijven, kaas, notentaart, wijn etc.  Kopje koffie op het terras, heerlijk BBQ-en of uitgebreid koken  s avonds en dan een spelletje of de openhaard aan. Verder mooie wandelingen maken met de hond. Er zijn meren in de buurt en watertjes waar je heerlijk kunt kanoen. We gaan meestal ook 1 x naar een echte grote winkelstad met de vrouwelijke helft van de aanwezigen. Ik hou van lezen, dus daar geniet ik ook van. En lekker kokkerellen vind ik ook leuk.

Jammer dat ik net weer te horen kreeg dat mijn nicht zwanger is. Ik hoopte  het eerste achterkleinkind in de familie te verzorgen, maar dat kan dus niet meer. Ik was heel positief de laatste dagen, maar nu toch wel weer een domper. Mijn moeder vertelde het me, en ik maar vrolijk terug doen: oh wat leuk voor ze (grrrrr). Ik merk nog niks aan mijn lichaam, maar moet ook nog een week ongeveer. Weinig verwachtingen en ik merk dat de spanning toch weer op gaat lopen. Wat is dit vermoeiend he? Nou ja, ik hoop dat het in de vakantie wat makkelijker te verdragen is allemaal.

Nu eerst maar even eten maken, mijn man moest overwerken. Vandaar dat ik mijn heil tot het forum zocht: ik moet het 'babynieuws' toch even kwijt. Maar ik had een ovenschotel beloofd, dus daar moet ik langzamerhand wel aan gaan beginnen omdat het nog 3 kwartier in de oven moet.

Fijn om hier lekker je hart te luchten hoor.

kussss
Wenser

@wenser
Zwanger worden en naar je nod toeleven is zeker vermoeiend dat op zich is al een hele dagtaak, echt een ramp, is ook niet echt eerlijk dat er maar 2 dgn in je cyclus vruchtbaar zijn, vind je niet, waarom niet ene hele week, dan had je gewoon meer kans dat je je ei kon vinden, maar ja niets aan te doen.

Lekker al die verhalen van jou, jij hebt nog maar 1 dagje en dan lekker weg, vooor mij schiet het ook al op nog maar anderhalve maand en dan lekker 2 weekjes weg, alleen ik heb al zitten rekenen jaja dat doe je dan toch dan valt mijn nod de eerste woensdag dat we daar zijn, als ik van de 28dgn uitga. Dus dat is wat minder of als het raak is is het leuk. Misschien toch maar een test meenemen dan. Wel zo gemakkelijk, maar misschien is het niet meer nodig, wie weet.

Spreek jullie nog.

Terug
Bovenaan