wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

Hallo allemaal

Ik ben natasja en ben  5jr getrouwd, heb een dochtertje van net de 20 april 2 geworden. Toen zijn we ook al naar de gyn geweest omdat we met haar/voor haar niet zwanger werden. toen ook allerlei onderzoeken gehad, Kwam toen wel uit dat de zaadcellen van me man wat langzamer waren maar datr was niet de oorzaak. Ik ben toen door gespoeld, me eileiders onde algeheel narcose. Ze hebben toen niks kunnen vinden maar een mnd erna was ii zwanger.
Nu zijn we sinds eind jan 2008 bezig voor een 2e wat dus weer niet lukt dus heb ik om een verwijskaart voor de gyn weer gevraagt daar zijn we 26e mart nar toegeweest. was wel een heel kort gesprek moest me menstruatie afwachten en dan  bellen voor een echo voor de eicel tezien,na 10 dgn
Nou dat was al  snel de 10e april kreeg ik me echo daar was een goeie eicel tezien, kregen meteen een samenlev  ingstest, maar deze was niet zo goed dus de vlgde dag weer terug komen. Een samenlevingstest is trouwens sex hebben een paar uur van tevoren dan gaan ze kijken hoe de zaadcellen het doen in je slijm.
Dit redelijk maarja dat zegt nog niks. De vrijdag de 17e april bloedlaten prikken.
EN nu pas de 18 mei horen we meer van de gyn wat hij gaat doen.
Misschien weer een kijkoperatie, om de eileiders door te spoelen????

Net was andere meiden schrijven het is zwaar en moeilijk helemaal als vriendinnen en andere van je kennissen zo zwanger worden en jij maar niet.
Maar blijf altijd moed houden want het kan altijd zomaar toch gebeuren

gr natas

Naam                              

Leeftijd  
Ronde        
Datum NOD
Afspraak gyn

Shanna
27
7
18 mei
24 april

Amber07
30
16
20mei?
29april baarmoederfoto

Polleke1979
30
8
24 april

Triesje81
27
2
20 april
26 mei

Bambam        
36
16
4 mei
11 mei

Wenser
30
15
6 mei
29 April bloedprikken

Isolde        

Saskia

27

29

14

heel veel

17 mei

9mei
24 april

29april

hoi allemaal

ik heb mij er gisteren in het ziekenhuis over verbaasd hoeveel mensen er naar de vruchtbaarheidskliniek gaan. en als ik dan hier lees hoe niet vanzelfsprekend het is... iemand zei laatst tegen mij dat het toch het leukst was als je romantisch van de daad zwanger zou worden zonder dat je zou moeten klussen oid. ben toen wel boos geworden want dat is gewoon niet voor iedereen weggelegd. ik zou ook wel willen vrijen zonder dat we weten dat het nu gewoon moet. zoals ik al las, het is inderdaad een kwestie van weer proberen een sfeer te maken. ik gebruik trouwens de persona waardoor ik precies weet wanneer ik ovuleer. maar ja, ook dat heeft tot nu toe niet veel geholpen. en helpt ook niet voor de sfeer...
@hoopvol, wat fijn dat je weer ongi geworden bent!! ik zou gewoon de gyn bellen en met hun overleggen. hoop dat alles nu normaal gaat verlopen vor jou!
@dikkidik, veel succes/sterkte. ik leef met je mee.
@wenser, wij hebben het iedereen (ouders, broers/zussen, vrienden en collega's) verteld waar we mee bezig zijn een anatal maanden geleden. en dat was zo'n opluchting. alsof er iets van mijn schouders af viel. en krijg nu ook geen blikken meer als ik een wijntje afsla iod. vind het ook heel fijn dat ik op mijn werk nu kan zeggen dat ik naar het ziekenhuis moet. iedereen weet waarom en daardoor krijg ik veel ruimte. succes met vertellen aan je ouders als je zover bent.

Hi allemaal;

@ Sassie: fijne vakantie. goed dat je dat soort dingen tussendoor hebt om weer even je gedachten te verzetten en te genieten he? Ik vertrek donderdag of vrijdag ook heerlijk.

@ Amber: spannend, as. woensdag. Ik leef en duim met je mee. Laat je wat horen?

@ Dikkiedik: welkom hier.

@ Polleke; veel succes met wachten. Vervelend als je niet eens een richtpunt heb tot wanneer je moet wachten zeg. Weet je wel wanneer je ovulatie was, want ze zeggen altijd: vanaf dan 14 dagen (bij mij is het soms minder volgens de ovutest, maar de gyn zei dat die niet altijd helemaal op het juiste moment pieken).

@ Shanna: fijn dat ze je zo in de gaten houden nu. Hopelijk heb je geen medisch ingrijpen nodig en springt je ei vanzelf op het goede moment!

@ Hoopvol; ik heb het niet ervaren maar zou toch maar bellen. Even overleggen misschien, maar het is natuurlijk niet normaal 9 maanden. En dan kunnen ze nu gelijk meekijken hoe het deze ronde gaat…

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad, en anders heb ik er over heen gelezen.

Het is vandaag mijn 1 jarige trouwdag. Het is supersnel gegaan. Wel een beetje dubbel gevoel want ik had toch echt wel verwacht een kindje in mijn armen te hebben of met een heeeele dikke buik rond te lopen (aangezien ik al voor mijn trouwen was gestopt met de pil). Maar ja het is niet zo en ik moet me maar vooral op het feestelijke jubileum richten vandaag. We gaan straks de bovenste laag van de taart opeten met ouders etc. Dat is een traditie voor de vruchtbaarheid volgens mij dus wie weet ;-) En vanavond uit eten, daar waar we getrouwd zijn (oude boerderij/restaurant).

Eerst nog een hoop schoonmaken en mijn voortuin af ontwerpen om de stenen te kunnen bestellen dus ik ga snel aan de slag.

gr

Jeetje wat is er in 1 dag tijd een hoop geschreven, nooi gedacht dat het zo druk zou worden hier bij dit topic, ene kant niet goed, maar wel fijn voor ons.

@shanna
Fijn dat er scho in dezaak is gekomen en hopen da tje eitje goed groeit.

@hoopvol
Fijn dat je uit jezelf ongi bent geworden, hopen dat dat zo doorgaat en dat ze het nu goed bij kunnen houden, maar ik zou niet weten wat je nu moet doen, misschien toch gewoon gyn bellen en misschien daar aan assistentes vragen wat te doen, want ik zou niet te lang wachten.

@dikidik natas
Welkom hier wel fijn dat er nog meer vrouwen zijn die in hetzelfde schuitje zitten, is altijd fijn om elkaar een hart onder de riem te steken.
Dus jij hebt het al een keertje eerder meegemaakt en dan nu ook weer bij de tweede , das wel shit, maar wel fijn dat het bij de eerste na het doorspoelen wel meteen lukte, met daar doorspoelen is dat anders dan baarmoederfoto of houd dat hetzelfde in?
Denk je dat het weer ergens verstopt of verkleving zit?

@isolde
Bij ons in het ziekenhuis zie je er niet zo heel veel, het loopt bij ons een beetje door elkaar, de zwangeren en de zwanger willen wordenen als je het snapt, haha. Dus dat is ene kant erg confronterend om de zwangeren te zien, maar het is wel fijn dat je ziet dat je neit de enige bent, tenminste dat heb ik. Want je denkt altijd dat je de enige bent en dat de rest van de wereld zomaar zwanger wordt.

@wenser
gefeliciteerd met je 1jarig huwelijk, dat is ind wel raar als je zelf gehoopt en gedroomd had om een kindje te hebben of met dikke buik rond te lopen, hoop dat je toch een leuke avond hebt.

Volgens mij heb ik ze nu gehad effe nog een keertje checken.

iemand schreef met dat ballen van de man checken bij isolde was dat, wat doen ze dan controleren?
Want dat had ik nog nooit gehoord.

Hier nog steeds ongi wel weer een hele andere ongi als de afgelopen maanden, ik denk dat ik nog niet eens dezeflde soort ongi heb gehad sinds dat ik gestopt ben met de pil, erg irri.
Mijn eisprong is ook niet 14dgn voordat ik ongi wordt, mijn eisprong zit in het weekend vrijdag of zaterdags en wordt vaak al eerder ong, erg vreemd, want nu ga ik zitten twijfelen of we het al die keren wel rond de goede periode hebben gedaan en of het niet mn eigen schuld is geweest, erg frustrerend. Nu maar afwachten op woensdag en dat daarna alles weer goed is en we weer kunnen klussen want dat komt er dalijk weer aan, en hier is het een moetje voortaan, ik zoek het ook niet meer om het romatisch te maken, en gelukkig mn man ook niet, dus we lachen af en toe wat af en dan komt het vanzelf wel, gelukkig, want als dat ook niet meer goed zat dan wist ik het echt niet meer.

|Fijn weekend allemaal en spreek jullie snel weer.

Gr Amber07

hallo meiden,

@wenser, rot dat je nu wat langer moet wachten tot het volgende onderzoek! het duurt allemaal al zo lang he? tis wachten, wachten en voor we het weten is het jaar voorbij!
zwanger worden blijft voor mij echt een wonder! Nog gefeliciteerd met jullie 1 jarig huwelijk, bij ons zit dat er ook aan te komen!

ik zit vandaag op 31 dagen en heb geen idee wat het gaat worden, ben sinds gisteren beetje chaggie, kort voor de kar zeg maar, dus ja de ongie zal er wel aan komen!! en kan ook huilen om de kleinste dingen...

@amber, nog een paar dagen en dan mag je weer aan de klus haha, en de dagen weer aftellen tot nod. Jij bent in ieder geval regelmatig, dat is wel fijn! zag jou iets schrijven over de eisprong, die is toch altijd 14 dagen voor je ongie??

aan alle meiden, fijne zondag....

xx

Hi allemaal,

Lekker weekend gehad? Ik wel: heerlijk ontspannen, zo heb ik me in tijden niet gevoeld. We hebben de voortuin leeggeraust dus dat was even lekker hard werken, niet nadenken. Verder gebbqt met de buren, heel gezellig en naturlijk zaterdag uit eten geweest. In zo n hele luxe tent met een amuse en allemal zelfgemaakte dingetjes bij de koffie enzo. We hadden een fles wijn besteld, en ze kwamen die iedere keer bijschenken. Hij stond dus niet bij ons op tafel, maar verderop. Grappig. Niet teveel gedronken natuurlijk, maar wel lekker genoten van 2 glaasjes wijn, wilde deze redelijk dure wijn wel meeproeven en het was tenslotte feest  (had het nog gevraagd: de gyn zei dat een evt. kindje daar nu nog geen gevolgen van heeft).

Nog 3 dagen werken en dan heerlijk op vakantie. Ik kijk er zo naar uit. Alleen niet mijn NOD in die vakantie, want ik kan erg slecht tegen die laatste wachtdagen. Maar misschien dat het in een andere omgeving makkelijker gaat ;-0. en het zou toch leuk zijn als ik daar er achter kom dat ik wel zwanger zou zijn. Maar ik heb niet zoveel hoop, ik denk uit zelfbescherming.

Amber: ik ken het 'verplichte' wel. Maar probeer er toch af en toe wat leuks van te maken. Ik kan dat zeker ook niet altijd. Wij vrijen meestal om de dag 8 dagen lang. Ben altijd wel weer blij als dat er op zit en we weer gewoon kunnen kiezen als we zin hebben.

Allemaal weer succes vandaag.

groet
Wenser

@polleke
ik dacht dus ook dat je ongi kwam 14dgn na je ei, maar dat is dus niet bij iedereen het geval, dus voor mij nog rotter om je ei te vinden en te bepalen wanneer je noddag is. ik ga ervan uit dat mijn ei weer in het weekend komt en mijn ong op woensdag, dinsdag. Erg lastig.

@wenser
Lekker op vakantie zou toch fijn zijn als je met 3en thuiskomt toch!!!
We hopen het voor je allemaal.

Ik had gisteren een k*tdag. Ik zag gisteren iemand van de zwangerschapsyogaclub toen ik ook zwanger was van Amber en zij was ook weer zwanger en al bijna op het einde, en dat doet erg veel pijn om dat weer te zien, dacht een weekend in te gaan zonder zwangeren om me heen en dan zie je dat, is misschien raar dat ik hier moelijk over ga doen, maar het doet erg zeer asl je weet dat zij ook een kindje hebben die evenoud is als mn dochter en dan alweer bijna uitgeteld voor de tweede. Dus mijn hoop is erg beneden peil nu dat is wel vervelend ook voor mn man, want die zegt dat we er accuut mee ophouden als ik er onder ga lijden. Maar dat wil ik niet, dus ga aan mn gyn hoe groot zij de kansen inschat om snel of binnen bepaalde tijd zwanger te worden, want dit is geen doen meer vind ik, ik weet neit of jullie het ook zo voelen, of is dit weer een deel wat je mee moet maken, ik wordt er gek van.
Hopelijk gaat het snel beter met me misschien na woensdag.

Fijn ik heb mn hart weer gelucht is altijd fijn dat ik hier terecht kan bij jullie.

Gr Amber07

Hey Amber,

Veel sterkte. Ik ken het precies. Enige weken geleden ging ik met mijn oud-collega lunchen. We zaten samen op de kamer en werden goede vriendinnen. We droomden samen over kindertjes, maar zij moest nog even wachten omdat ze nog niet zo vast in een relatie zat en ik 'moest' wachten omdat we gingen trouwen en pas daarna aan kinderen wilden beginnen (achteraf wel een beetje spijt van dat we gewacht hebben, maargoed). We mijmerden vaak over dikke buiken. Ik was al ruim een jaar bezig en het wilde niet lukken. Zij was binnen de vierde keer zwanger. Auw... Ik ben er 2 weken kapot van geweest en viel af, had nergens zin in en trok het niet meer. Mijn man zei toen ook; stop maar voor een poosje. Neem de pil maar weer, want dit is niet goed voor je. Ik wilde dat niet. Ik merk nu (5 weken later oid) dat ik het weer een beetje kan relativeren. Ik zie haar woensdag weer, ik denk dat het wel moeilijk is maar heb haar vanaf het begin af aan op het hart gedrukt dat ze me alles moet vertellen over haar zwangerschap. We mailen en bellen  vaak, zij over haar vorderingen, ik over mijn onderzoeken. Dan is het live zien van haar dikke buik woensdag wat minder heftig.

Ik was de afgelopen week relatief opgewekt. Ik voel me weer beter in mijn vel. Misschien omdat we nu de mmm zijn ingegaan en er eindelijk wat gebeurt. Misschien omdat de gyn de kans nogsteeds groot genoeg achtte nadat het al 15 maanden niet is gelukt en zij zei dat de kans best nog groot is dat ik alsnog binnen 2 jaar zwanger ben. Misschien omdat ik het wat meer los kan laten en ook kan genieten van andere dingen. En er komt een vakantie aan, dat helpt ook natuurlijk .

Je hebt bewezen dat je zwanger kunt worden, je man heeft zich ook bewezen dus dat is positief. Misschien zit er nu iets verkleefd of zit je psychisch een beetje vast, waardoor je lichaam een zwangerschap nu even  geen ruimte geeft. Maar ik denk (en hoop)  dat jou gyn ook zegt dat je nog best een goede kans hebt om uit jezelf zwanger te worden.

Ik hoop dat mijn peptalk je een beetje helpt. Ik voel mij ook niet altijd zo positief hoor ;-) Hopelijk voel je je binnen een paar dagen ook weer wat beter.

gr.
Wenser

Terug
Bovenaan