Wie is er zwanger door iui of gaat binnenkort beginnen

<p>Dag dames</p><p> </p><p>Na 2 jaar begin ik nu een klein beetje ongeduldig te worden haha. Deze week heb ik een intake gesprek voor iui. Ik verwacht ook liever niet me menstruatie de dagen erna. Maar binnenkort mag ik beginnen aan iui. </p><p>Ik hoor graag positieve ervaringen van de zwangeren over iui. Wat kan je er allemaal van verwachten en na hoeveel behandelingen raakten jullie zwanger?</p><p>Niet zwangeren die aan iui gaan beginnen zijn ook welkom om gezellig mee te klagen ;)</p>
 
Ik ben inmiddels bijna 38 weken zwanger na IUI. Ik ben direct ook gestart met het spuiten van hormonen: Ovaleap / Ovitrelle met daarna nog progesteron tabletjes om de innesteling te bevorderen. De vierde poging was raak bij ons. 
Wij hebben het niet als belastend ervaren. Doel was van het begin af aan om het krijgen van een kindje ons leven niet te laten beheersen en dat is gelukt. We stonden er relaxt in en hebben tussendoor lekker gereisd en allerlei andere leuke dingen gedaan. Ik probeerde er zo min mogelijk mee bezig te zijn, deed ook pas een test op NOD en niet eerder. Ik denk dat dat mijn belangrijkste advies is! Probeer ook tijdens de medische molen te genieten van het leven! Wij hebben vaak uitgesproken in die tijd dat we het samen toch ook wel heel fijn hebben en zijn echt naar elkaar toe gegroeid.
Oh van de IUI zelf voel je trouwens helemaal niets. Het spuiten van de hormonen deed mijn vriend. Ik vond dat akelig om zelf te doen, maar zo werd het ook meer iets van ons samen.  De spuitjes zelf doen overigen geen pijn. Vaak voelde ik er niets van, als het al eens gevoelig was dan kun je het vergelijken met een prik aan een doorntje. Maak je daar dus niet te bang voor!
 
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap is Tulipaa. Ze zeggen vaak dat je met iui sneller een jongen krijgt. Is dat bij jou ook het geval? Wat doen die hormonen dan die je moest innemen? 
Ik ben zelf wel ontzettend zenuwachtig ervoor. Vooral het feit dat je het niet meer op de normale manier doet. Daar kan ik soms wel erg mee zitten
 
Oh dat had ik nog niet eerder gehoord. Wij krijgen een meisje dus bij ons klopt het ook niet haha.
Het ene hormoon zorgt ervoor dat je eitjes beter groeien. Bij IUI mikken ze op twee follikels. Bij ons was het overigens raak toen ik er maar eentje had dus zegt ook niet alles. Dit hormoon spuit je meestal rond de tien dagen. Afhankelijk van je voorgeschiedenis en leeftijd wordt er voor gekozen om al dan niet direct te starten met dit hormoon.  Ik was 37 en dus lieten ze geen tijd onbenut ? 
De tweede spuit is om de eisprong op te wekken. Op die manier kunnen ze precies op de juiste tijd (dus rond de eisprong) het zaad inbrengen. 
De progesteron zijn tabletjes die je inbrengt en die de innesteling bevorderen. 
 
Hoi Seerte
ik heb ook iui gedaan, en ben nu bij de 5e ronde zwanger geworden in de natuurlijke cyclus.
Wij hebben door middel van de ovulatietesten mijn eisprong gevonden, eerst rond dag zeven een echo om te kijken of er wat groeide, daarna ovulatietesten gedaan en bij de 1e positieve ovulatietest werd er een afspraak gemaakt voor de iui de volgende dag.
Ben nu 4,5 weken zwanger :)
 
 
Wij beginnen ook deze week en ik spuit hormonen. Ik vind het allemaal toch ook wel heftig omdat het gewoon niet natuurlijk is maarja... daar moeten we maar niet al teveel bij nadenken. Ik hoop dat het snel gaat lukken op deze manier! 
 
Hi, wij beginnen komende cyclus ook met iui. Is dan onze 12e ronde. Nu dus ronde 11 en heb zaterdag mijn NOD, dus tenzij het nu wél raak is begin ik waarschijnlijk maandag met Clomid en dan kan het spektakel beginnen. Ik zie het niet als vervelend dat we het dan niet meer 'zelf' doen, want we doen genoeg zelf en de bevruchting is maar een relatief klein deel van het maken en krijgen van een baby. Om over de opvoeding etc nog maar te zwijgen. Genoeg om zelf te doen! Daarnaast vind ik het heerlijk dat seks vanaf nu alleen nog maar voor de lol is en niet omdat het moet. Weet niet hoe het bij jullie was maar wij hadden rond mijn eisprong echt niet altijd zin, of we waren moe of druk, dus dat het dan niet meer hoeft geeft me juist verlichting!
 
 
Terug
Bovenaan