Wie is er zwanger door iui of gaat binnenkort beginnen

Wij zijn ook met IUI begonnen, na een hoop onderzoeken waar geen medische verklaring voor te vinden was waarom ik nog niet zwanger was.
3 rondes IUI gedaan met het slikken van Chlomid en eenmalig spuit met Pregnyl. Daarna 2 rondes met het spuiten van fsh...
Tijdens ronde 5 had men mijn eisprong gemist en zou ik wachten tot mijn menstruatie kwam voor de volgende poging; maar die kwam niet en nu ben ik 7 weken zwanger (zelf gedaan ;-) ).
 
Een poging telt pas wanneer je inseminatie hebt gehad, dit hoeft niet iedere ronde te gebeuren. Dat is afhankelijk van de hoeveelheid eiblaasjes en hoe groot deze zijn.
Zelf had ik weinig last van de hormonen, ben wel iedere maand 1 kilo aangekomen en voelde mij opgeblazen en futloos. Ik heb toen samen met een orthomeculaire therapeut gekeken wat voor vitamines ik mistte en heb toen een voedingsprogramma van haar gehad en binnen enkele weken voelde ik mij zoveel fitter en was ik al wat afgevallen (door gewoon te eten maar met minder koolhydraten en geen suikers)!
 
Mausch wat fijn dat je onverwacht toch zwanger was! Betreft seks... ja dat moet nu niet meer op vaste momenten maar wat ik me wel afvraag, kan je gewoon wel seks hebben voor de iui als je hormonen spuit? (Omdat er meerdere eitjes rijpen)... ik voel me zelf wel echt moe en veel lucht in Mn darmen maar of dat door die puregon komt?? 
 
Jutjul, ja dat kan hoor. De eitjes springen meestal niet allemaal (alleen degene met een bepaalde grootte) en doordat je de eisprong timet met die hormoonspuit weet je precies wanneer de IUI plaats moet vinden. Je vriend / man levert het zaad dan een paar uur eerder in en dan wordt het geprepareerd en gecheckt op kwaliteit. Voor de kwaliteit van het zaad wordt wel geadviseerd om een bepaalde tijd voor het inleveren ‘ op te sparen’. Ik dacht 48 uur, maar dat zou je even na moeten vragen.
 
Voor alle zwangeren door iui en zonder gefeliciteerd! Hoe lang waren jullie eigenlijk bezig en waarom moest je iui doen? Heel fijn om te horen dat het werkt en zo snel ook.
Wij hebben niet echt moeite met de seks timen. We doen het 4 tot 5x per week en voordat we kinderen wilden was dat net zo. Dus wat dat betreft lijkt het me sterk dat we elke keer mijn eisprong missen haha.
Ik ben dus erg benieuwd naar de intake zometeen. Voor de meiden die gaan beginnen eraan heel veel succes en hopen dat het in 1x raak is! Vinden jullie het fijn om elkaar op de hoogte te houden en te steunen?
 
Ja ik ben ook erg benieuwd hoe het bij jullie zal verlopen. Bij ons is het waarschijnlijk tot nu toe niet gelukt omdat ik endometriose heb en ook al 34 jaar ben... hoe oud zijn jullie? En medisch problemen of verder onverklaarbaar? 
 
Dag Jutjul. Ik ben zelf 29 jaar en mijn man 32. Het wordt onze eerste. Ik hrb pcos en vandaar de iui die moet gaan beginnen.
Maar er zijn dames die in een andere forum al een vraag van mij hebben gelezen. Ik heb dus een hele vage lichte streep. 
Dit was mijn 2e ronde met clomid. Vorige ronde deden we het netjes om de dag. Deze ronde elke dag soms wel 3x per dag. Ja sorry we hadden allebei erg rustig op werk haha. Maar als ik dus nu zwanger ben dan is mijn advies dat het dus niet uitmaakt hoe vaak je het doet
 
Terug
Bovenaan