Wie is gestart met de " eerste ronde" voor eerste kindje en wordt nu al gek van t afwach

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn man en ik zijn " gestart met de eerste ronde " (klinkt beetje oneerbiedig, maar goed..).
We hebben geprobeerd om de dag te vrijen maar er heeft ook al 2 dagen tussen gezeten. Is dit dan al een verloren kans??

Ik moet begin komende week, of week erop ongesteld worden. Mijn cyclus verschilt soms een week.
We hebben al lang een kinderwens maar door omstandigheden hebben we die even moeten uitstellen. Dit nu met gevolg dat ik nu al in ronde 1 stiekem heeeel veel hoop heb dat t toch raak zal zijn... Ik verwacht t niet maar merk dat ik t wel heel erg hoop.
Ik weet dat men er gemiddeld een half jaar tot een jaar over doet en dat is natuurlijk al erg netjes! Dan mag je je al gelukkig prijzen, dat besef ik. Ik baal dus van mezelf dat ik nu al zo ongeduldig ben!! Het duurt me gewoon te lang.
Het liefst vertel ik aan iedereen dat we deze wens hebben maar op mijn beste vriendinnen na weet niemand het.

Ik ben er constant mee bezig!! Voel echter niks van eisprong, kwaaltjes en zie geen opvallend verschil in slijm of wat dan ook.
Alleen wanneer ik dit forum lees denk ik af en toe   " voel ik dat ook"? " volgens mij wel" ...Ik hou mezelf dus voor de gek!!
Wie is ook al stiekem heel erg aan het hopen en word gek als ie eraan denkt dat t nog wel even kan duren??

groetjes Emma

Hoi Emma,
Dat is heel normaal dat je nu als het even kan per direct (hahaha) zwanger wil worden.
Ik ben begin september gestopt met de pil. En maak mezelf ook gek als ik achter internet zit. Bij alles wat je leest denk je dat je het ook hebt. Maar er zijn "verschijnselen" die zo`n beetje iedereen heeft volgens mij. Het beruchten ontpillen enzo... dus dat schilt dan weer.
Verder probeer ik als ik op het werk, bij vrienden ofzo ben, mijn gedachten te verzetten. Dat valt niet altijd mee. Maar helpt wel om je een beetje rustig te houden. Bij mij athans. Nou meid maak je eigen niet meteen helemaal gek (probeer ik ook niet, maar een beetje is wel leuk).
En succes
Groetjes Ank1

Hoi meiden.

Mijn spiraaltje is 1,5 week geleden verwijderd en heb net me periode gehad dus nu wachten op de sprong , als ik het uitreken is het rond de 24ste maar ja je weet het nooit zeker en ik ben ook zo als jou emma kan niet wachten tot het raak is!!

Vind het leuk en gezellig om met jullie te praten over deze spannende tijden en elkaar een beetje met de voetjes op de grond te houden.  

groetjes quinta

hoi allemaal
Ik zit in eerste ronde voor een tweede kindje en ik denk ook nergens aan ik heb zelfs al zwangerschapstesten en ovulatietesten in huis echt waanzin en dat terwijl ik bij de eerste meteen zwanger was na het stoppen met de pil en toen waren we maar 1 keer met elkaar naar bed geweest ik zei voor de grap vandaag is de ovulatie en die was er schijnbaar ook want we wilden in eerste instantie 3 maanden wachten ontpillen zeg maar dus ik denk dat ik wel teleurgesteld zou zijn als het nu lang zou duren.

groetjes dominique

Hallo allemaal!!
Spannend hoor al die verhalen! Vind het fijn om te lezen hoe het jullie vergaat, volgens mijn vriend is het de goden verzoeken als iedereen van onze plannen weet..mij kost het veel moeite om mijn mond te houden.
In juni gestopt met de pil. In juli aan de rubbers ivm operatie. In september weer echt gaan oefenen. mijn cyclus is normaal iets korter dan 28 dagen dus toen ik op de 29ste dag (afgelopen zaterdag) nog niet ongesteld was maar de stoute schoenen aangetrokken, ben lang niet zo nieuwsgierig geweest maar na 3 lange minuten 2streepjes!!!!!
Had al een ovulatietest gekocht en wilde deze volgende maandgebruiken maar dat hoeft dus al niet meer!!!
Nu maar de huisarts bellen om te vragen wat nu???
Daar heb ik nog geen verstand van!

Heel veel succes jullie enneh, veel plezier met klussen!! (wij noemen dat gymmen...)
Liset

hoi gerli ten eerste van harte gefeliciteerd en inderedaad gewoon de dokter vragen meestal vraagt hij dan of je even langskomt en dan op zoek naar een verloskundige daar zal de dokter ook wel een nummer van hebben en dan met hun een afspraak maken en dan gaat de rest vanzelf. geniet ervan.

groetjes dominique

Hallo Emma en de rest,
Wij zitten nu ook in de eerste ronde voor het eerste kindje en ik ben net zo als jij. Ook ik wil bij de groep horen waarbij het in 1 keer raak is.
Bij ons kon het door omstandigheden ook niet eerder, maar nu gaan we ervoor. Dat om de dag vrijen doen wij ook en ook ik baal als er een extra dag tussen zit, maar ze zeggen ook dat wanneer je 3x per week vrijt dat het ook voldoende kan zijn dus geen paniek. Maar ook ik doe er alles aan om het geluk een handje te helpen.
Groetjes en succes met afwachten voor de eerste ongesteldheid.
Groetjes Hanneke

Hallo allemaal,
Ik zit in de eerste ronde, voor eerste kindje.
Allemaal erg spannend!
Elke keer zei ik tegen mezelf, probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn, maar toch ben ik er meer mee bezig dan verwacht.
Ik vond het al spannend om te stoppen met de pil, terwijl mijn vriend en ik er alle twee aan toe waren.
Je weet niet hoe lang het gaat duren en of ik een regelmatige cyclus heb etc.
Ik merk wel dat ik toch wat lichte hoofdpijn heb, na het stoppen met de pil. Maar ja wat wil je als je 10 jaar de pil hebt geslikt.
Iedereen in ieder geval succes!

Groetjes Patricia.

Terug
Bovenaan