Wie kiest bij 1e bewust voor flesvoeding en waarom?

Hoihoi!

Op het moment ben ik ruim 35 weken zwanger van onze eerste, en ik heb sinds afgelopen week besloten dat ik geen bv wil proberen, maar meteen flesvoeding ga geven.
Ik heb zelf nl een naar seksueel verleden waardoor ik een flinke klap heb opgelopen en dus nooit bij iemand anders dan mijn man mijn borsten zal laten zien, ook niet om het kindje te voeden. Niet eens bij mijn eigen moeder, en dus zeker niet in het openbaar. Dat zou inhouden dat ik nooit van huis weg zou kunnen voor langer dan een uurtje of 2, of dat ik zou moeten kolven hetgeen me ook niet trekt.
Verder heb ik platte tepels waardoor ik tepelhoedjes zou moeten gaan gebruiken, ook niet echt fijn.

Ik heb er lang over nagedacht, maar ik voel me echt niet lekker bij het idee om borstvoeding te moeten geven en sinds ik besloten heb om flesvoeding te gaan geven voel ik me een stuk lekkerder in mijn vel.

Alleen alles wat je op internet leest over borst- en flesvoeding laat je haast denken dat je een slechte moeder bent als je flesvoeding geeft..

Wie kiest of koos  er nog meer bewust voor flesvoeding en wat is hiervoor de reden?
Ben erg benieuwd!

Groetjes,
Josefina

Hoi,

Nou maak je niet zo druk om wat een ander eventueel kan zeggen.
Als jij je er niet toe geroepen voelt omdat het je een onbehagelijk gevoel geeft, zal het zowiezo niet lukken.
Door de spanning komt het toch niet goed op gang en zal het ook teruglopen als het wel op gang komt.
En die stress voelt de kleine ook en doet geen goed.
Ik heb het wel geprobeerd, maar door een borstverkleining jaren ervoor heb ik littekenweefsel en dat deed zeer en ben na 4 dagen proberen gestopt. Ik heb er ook geen toestand van gemaakt.
Die flesvoeding van tegenwoordig is prima voor je kindje en komt echt wel groot hoor.

Dus gewoon doe wat je hart je ingeeft en als je het echt moeilijk vind zeg je gewoon dat het niet lukte, daar hebben de meeste mensen gewoon vrede mee.

Nou succes ermee

In het   begin van mijn zwangerschap zei ik stellig dat ik geen bv wilde gaan geven, dit omdat ik het gezien heb hoe moeizaam het bij mijn zusje ging.
Maar nu wil ik het wel gaan proberen, tja lukt het niet dan ga ik ook over naar flessenvoeding hoor.

Ik vind het zo raar hoe mensen soms reageren als je zegt dat je de fles geeft alsof je iemand hebt vermoord ofzo...

Flesvoeding is net zo goed als borstvoeding, anders brengen ze het niet op de markt!

Zoals evelien al zegt als jij er al gespannen/gestressd door bent voelt je baby dit ook en dat is niet goed en dan wordt jezelf ook alleen maar gestressder.
Als jij je lekkerder voelt bij flesvoeding moet je dat lekker doen joh...

Zoals hierboven al is gezegd: doe datgene waar je je goed bij voelt.
Ik ben zelf ook niet in staat om borstvoeding te geven. Bij de eerste ben ik na  4 dagen gestopt en bij de tweede ga ik het niet eens proberen. Door deze beslissing nu al te nemen, ben ik al stukken rustiger.
De flesvoeding van tegenwoordig is hartstikke goed en ik ben trouwens zelf ook met de fles grootgebracht.
Een laatste advies: je hoeft niemand verantwoording af te leggen. Het is jouw lichaam en jouw kindje en jij beslist hierover.

Hoi!

Ja het is inderdaad zo dat mensen reageren alsof je net verteld hebt dat je van plan bent je kindje te gaan mishandelen  ofzo,  omdat je de fles geeft ipv de borst.  
Ik vind het  wel mooi hoor, als ik  zie hoe zo een kindje tevreden aan de borst hangt maar  het is echt niks voor mij.
Ik sta er gewoon echt niet achter, en ik heb ook geen zin om aan iedereen uit te gaan leggen waarom dat zo is. Bij ons in de familie zijn het allemaal vrij traditionele vrouwen, dus ik zal ze wel verrassen wat dat betreft. Ik denk dat ik dan maar gewoon ga zeggen dat het niet wil ofzo..

Ik ben blij dat ik voor mezelf de knoop heb doorgehakt, en vind het ook echt knap als vrouwen bijv. in de trein rustig de borst gaan zitten geven ofzo, maar ik ben er gewoon niet zo 1.

Ben blij dat ik niet de enige hierin ben, ik moet het dinsdag nog ff tegen mn vk zeggen want die rekent er op dat ik bv ga geven, evenals de kraamzorg..
Geheid dat ze met 100.000 tegenargumenten komen, want het zal ongetwijfeld wel gezond zijn maar het moet voor mij ook gezond zijn denk ik dan maar..

Groetjes,
Josefina

Zelf ben ik een bv-mama, maar zal er nooit iets van zeggen als een ander zijn eh haar kindje de fles geeft hoor!

Als jij je er niet lekker bij voelt... zal het waarschijnlijk ook niet lukken/ willen en dan is ook nog eens een frustrerende bezigheid ook. Iedereen kan bv geven, maar je moet je er wel op je gemak bij voelen.

Het is jullie kindje en jullie maken een afweging en die is in dit geval kunstvoeding. Wordt je kindje ook groot van/op en er is niemand anders die die afweging kan maken voor jullie.

Geniet nog even van jullie uk in je buik, de trapjes etc etc  en alvast een fijne kraamtijd toegewenst!

groetjes,
Marije

oh ja nog even wat anders.... je beslissing komt deels door een nare sexuele ervaring.... is je VK hiervan op de hoogte?
Ze hoeft niet alles te weten, maar ik kan me zo voorstellen dat het je ook aan zou kunnen vliegen tijdens de bevalling en dat is een moment dat je ontspannen moet kunnen zijn. Mocht de VK het weten kan ze je hier eventueel mee helpen/ondersteunen.

groetjes,
Marije

Hoi,

Ik heb bij mijn eerste ook meteen flesvoeding gegeven. Ik moest er niet aan denken om de borst te geven. Ik heb hele gevoelige tepels. Als mn man er aan kwam gingen mn haren al oveereind staan.
Bij mn tweede heb ik het weer zo gedaan. Ook een beetje makelijkheid, zodat mn man de nachtvoeding kon geven.

Nu bij de derde begin ik ineens erg te twijfelen en wil nu wel borstvoeding proberen. Mijn man zecht dat het niks voor mij is, maar toch wil ik het dit keer wel proberen. Ik vind het alleen wel moeilijk voor mn kids, waarom mn eerste 2 niet en de 3de wel???
Dus wel een beetje tegenstrijdig. Maar ik ben pas 8 weken, dus ik heb nog even om er over na te denken.

Ik snap jou heel goed hoor, en er zijn heel veel moeders die niet de borst proberen. Lekker doen wat jij het prettigt vind, dat is het belangrijkste.

Terug
Bovenaan