Wie kiest bij 1e bewust voor flesvoeding en waarom?

Hoi!

Vind het erg fijn jullie verhalen hier allemaal te lezen!
Het is inderdaad een complete borstvoedingsmaffia die je achter je aan krijgt, en ik had inderdaad ook gelezen dat het verboden is reclame te maken voor flesvoeding voor kindjes jonger dan 6 maanden! Belachelijk toch, net of je je kindje een fles chloor geeft ipv een flesje melk!

Wat voor merk flesvoeding geven/gaven/willen jullie gaan geven? Ik heb nog niets in huis, omdat ik pas vorige week de knoop heb doorgehakt.
Er zijn veel verschillende merken, ik hoor ook heel vaak dat bijv. Kruidvat flesvoeding net zo goed is als Nutrilon maar veel goedkoper. Ben erg benieuwd welk merk jullie aan zouden raden!

En bedankt voor alle lieve reacties meiden, dat maakt me nog wat sterker in mijn standpunt. Morgen moet ik weer naar de verloskundige en dan ga ik haar zeggen dat ik flesvoeding geef- en voel me door jullie reacties een stukje sterker in mijn schoenen staan!

Groetjes,
Josefina

Bij mijn eerste hebben wij 6 maanden voeding van Friso gegeven, hypo/allergeen. Dit op advies van de kraamhulp. Die voeding is alleen best prijzig, toen 12,50 per pak en inmidddels zit deze op 15 euro per pak. Met 1 pak doe je iets minder dan een week, dus de kosten lopen dan aardig op.
Bij spruit nr. 2 kies ik voor een ander merk. Kruidvat heeft goede voeding, Etos en Albert Heijn ook.
Alle voeding moet voldoen aan de wettelijke normen, dus het zal allemaal niet zo gek veel schelen, alleen qua prijs dan.

En wist je trouwens ook dat je gekort wordt op je uren kraamzorg als je besluit flesvoeding te geven. Normaal heb je recht op 49 uur, ik nu maar op 44 uur omdat ik geen borstvoeding geef.....

Hallo,

Mijn dochter is nu vier weken oud, ik ben gestart met bv maar liep tegen de punten
aan die je zelf aan geeft. De hele dag op verzoek mijn baby aan de borst stond me gelijk tegen. Soms zat er maar ander half uur tussen. Dat Anna (mijn dochter) zo afhankelijk van mij was vond ik erg benauwend. Ik wilde de voedingen graag met mijn partner delen, met name ook s' nachts! Ik ben na twee weken om gaan bouwen naar fles voeding en Anna drinkt nu volledig de fles. Ik ben er heel blij mee! Ik kan Anna en haar flesjes gewoon mee nemen naar waar ik gaan wil en mijn man kan haar gewoon eten geven als ik een keer alleen weg ben, wat ook best lekker is! Het heeft mij, Anna en mijn partner veel rust gegeven!

Groetjes Romy

hey hey

Bij mijn 1e zwangerschap heb ik gelijk gekozen voor flesvoeding en niemand heeft daar moeilijk over gedaan! En als ze dat wel gedaan zouden hebben hadden ze pech gehad het is en was mijn keuze niet die van hun! Ik ben nu zwanger van de 2e en weet ook nu alweer dat ik weer voor de fles kies!

Liefs

Ik heb mijn eerste en tweede ook heel bewust geen BV gegeven. Waarom niet? Omdat ik het echt niet zag zitten. Al dat gedoe aan mijn lijf, het gebonden zijn... Ik wilde het niet. En ja, daar heb ik wel commentaar op gehad maar daar had ik maling aan. Mijn kind, mijn lichaam, mijn keuze.

Bij de derde wilde ik het wel proberen, dacht toen dat het de laatste zou zijn, wilde het toch een keer doen. Dacht ik... Toen de kleine er was heb ik het 5 dagen geprobeerd. Wat een drama zeg! Ik vond het helemaal niet leuk, sterker nog, ik vond het verschrikkelijk. Heb mijn man de 5e dag naar de winkel gestuurd voor flesjes en een pak voeding en ben mooi overgestapt op de fles. Kind tevreden, mama tevreden.

En nu ben ik zwanger van de vierde en ik begin er echt niet nog een keer aan. Ook dit kindje krijgt lekker een flesje!

Weet je wat het belangrijkste is? Dat je op een ontspannen manier, die bij jou/jullie past kunt genieten van je kindje. Dat je je lekker voelt bij je keuzes. En als dat flesvoeding is: gewoon doen en lak hebben aan de rest van de wereld.

Hallo allemaal,

Ik ben bij mijn eerste begonnen met flesvoeding omdat iedereen vertelde dat dat een must was. Ik was toen net 20 en nam maar aan dat ik dat dan moest doen. Na 1 dag ben ik overgestapt op de fles. Mijn reden hiervoor was dat mijn zoontje te laat geboren was en heel erg uitgedroogd en afgevallen. Ik was erg bang dat hij niet genoeg binnenkreeg en ik vond de bv geen fijn gevoel.
Voor de tweede kies ik ook meteen voor flesvoeding. Ik hoef er niet eens over na te denken. Het geeft voor mij een stukje meer vrijheid en een lekkerder gevoel. Je weet gewoon dat je kindje genoeg binnen krijgt.
Daarbij vind ik het ook voor mijn man leuker als hij ook ons kindje kan voeden!

En over de vervelende reacties die mensen kunnen geven... Tja, ik denk altijd laat ze maar lullen! Blije moeder, blij kind!

Ik ben ook ervaren flesvoeding mama.
Heb nu 3 dochters, en 8 weken zwanger van ons 4e kindje.Alledrie hebben ze flesvoeding gehad, dit omdat het geven van borstvoeding echt helemaal niks voor mij s.Ik moet er gewoonweg niet aan denken een baby aan mijn borst te hebben.
Toch vind ik het erg goed en dapper van moeders die dit wel maanden en maanden vol kunnen houden...applaus hoor!!
Maar het is echt niks voor mij, wat me wel altijd ergerde was inderdaad dat de borstvoedende massa doet alsof je een fles vergif je kindje in laat stromen, en reacties als:"Ja maar, hoe ontstaat er dan bij jou een echte moeder-kind band als je geen borstvoeding geeft?"Na ja...
Ik stond een aantal maanden geleden helemaal perplex in de Etos toen ik een blik Similac (tip; een flesvoeding waar ik erg tevreden mee ben, en een van de goedkoopste) wilden afrekenen en mijn Air Miles pasje wilde geven..."Nee mevrouw, geen Air Miles bij flesvoeding, dat wil de regering niet stimuleren, laat staan dan ook nog eens spaarpunten bij geven..."
Ik was zoooo verbaasd!
Enfin, inmiddels heb ik een chronische darmontsteking waarvoor ik medicijnen slik en gewoonweg geen borstvoeding mag geven, dus de 3e heeft ook flesvoeding gekregen en de 4e straks ook.
Helemaal super dat je nu een opgelucht gevoel hebt nu je zeker weet dat je geen borstvoeding gaat geven.Uiteindelijk zou jij het merendeel moeten doen ervan, dus is het jouw keuze!
Ik wens je een goede bevalling en een mooi kindje!
Groetjes Roos.

Hoihoi,

Ik ben met mn eerste begonnen met borstvoeding. Gewoon omdat ik twee dagen in het ziekenhuis heb gelegen en het was daar min of meer verplicht. Het was een heel gedoe want ik had ingetrokken tepels en zelfs met tepelhoedje werkte het niet. Ook was mn meisje nogal ongeduldig en dat werkte helemaal niet. Toch moest ik doorzetten en was helemaal uitgeput. Toen ik eenmaal thuis was ben ik begonnen met kolven, maar ik moest echt heel veel vooruit kolven voor de nacht bijv. In het begin  gaf mijn vriend dan opgewarmde bv aan chelsey en ik zat ernaast in bed weer te kolven voor de volgende voeding. Dat hield ik echt niet vol en toen ben ik overdag maar meer gaan kolven. Maar aangezien er dan ook weer veel mensen op bezoek kwamen kwam het er af en toe niet van en op een gegeven moment werd het steeds minder. En ik voelde me er eigenlijk ook niet prettig bij, net een koe op een gegeven moment want ik deed niets anders meer dan aan het kolfapparaat zitten. Na 8 weken hield ik het voor gezien en ben ik overgestapt op friso hypo allergeen. Sinds anderhalve maand zit ik op de standaard voeding (scheelt een hoopin de kosten) en daar doet ze het ook goed op.
Nu ben ik zwanger van de tweede en moet wegens medische achtergrond in het ziekenhuis bevallen maar  daar maken ze me niets meer wijs hoor. Ik geef haar de fles en niemand die me dwingt om bv te geven. Bij de eerste dacht ik het zal wel zo moeten, maar weet nu wel beter. Voor geen goud weer al dat gehannes en zoveel bezig zijn met kolven dat je niet eens meer van je kleine kan genieten.
Wat de reden ook is voor je keuze, niemand heeft er ook maar iets mee te maken. Of je nu borstvoeding of flesvoeding wil geven, of het komt door een traumatische ervaring of gewoon omdat je het fijner vindt, DOEN WAT JOU HET BESTE LIJKT!

Terug
Bovenaan