Wie kiest er bewust voor één kindje?

hi mama van devran & ger,

jeetje  jullie hebben het inderdaad echt zwaar gehad. wat dat betreft heb ik een goede zwangerschap gehad en daarna ook, behalve dan dat ons zoontje ziek werd. dus geen roze kraamweek gehad heb.  

ik ben ook van mening dat een broertje of zusje geen garantie is op een leukere jeugd,  ook een  enig kind kan  juist heel gelukkig zijn, kan hem meer bieden in alle opzichten. Dat is voor mij ook af en toe de  vraag als ik zwanger wil worden, voor  wie, voor mij  zodat ik er weer kan van genieten, meer dan voor mijn zoontje of man. Bovendien, wij zijn wel heel gelukkig zo met zijn 3en, wij heeben ook nooit kids gewild dus het  is al een  wonder dat we er 1 hebben (het was wel een bewuste keuze).  

En tuurlijk kan je nog reizen als je meer kids hebt, maar ik vraag me dan wel af hoe, naar de camping? en niet af en toe tussendoor een weekendje weg zomaar voor de leuk, kost toch allemaal geld. Nu kunnen we dat makkelijk betalen, maar anders niet.
 
hoe meer ik erover denk hoe meer ik denk het blijft bij 1. en inderdaad die opmerkingen, 1 is geen etc. word je wel erg moe van.

groetjes,
lia
 
Hallo moeders.

Ik vind het ook wel jammer dat je altijd vragen krijgt over de tweede. Maar ik trek me er niet zo heel veel van aan.

Ik heb 2 broers en 2 zussen met geen éen meer contact door omstandigheden. Ik weet dus dat het geen garantie geeft. Maar toch wil ik het mijn zoontje bieden. Ik heb liever dat ik het geprobeerd heb dan dat ik me de rest van mijn leven afvraag: hoe zou het nou geweest zijn?

De weekendjes weg enz. doen we dadelijk weer als de kinderen groot zijn. Het is niet dat we het nooit meer zullen kunnen doen, het is gewoon even geduld hebben. Als de kinderen dadelijk oud genoeg zijn om alleen thuis te kunnen blijven, dan kunnen wij weer lekker ons gang gaan en dan zijn we nog hartstikke jong! Dat is voor ons dus ook wel een voordeel.

Ik ben graag moeder. En zoals jij zegt Lia dat je eigenlijk helemaal geen kinderen wilde. Ja dan sta je er misschien ook anders in. Ik heb altijd al graag kinderen gewild. Ik heb nu dus nog even geduld en geniet van mijn kinderen. En dadelijk als ik weer alle tijd voor mezelf en met z'n tweetjes heb, dan gaan we weer dingen doen waar wij van genieten. Dan hebben we er ook meer geld voor als nu.

Succes allebei.
Liefs Ger.
 
hoi
ik vind het ook een moeilijke beslissing, mijn zoontje is nu net 2 enhet begint echt wel weer te kriebelen.....maar aan de anderekant, nu hebben we weer net een beetje vrijheid, we kunnen weer gaan en staan waar we willen.een baby dan ben je toch weer wat meer gebonden...  En daarbij komt dat ik een veel te overdreven bezorgde moeder ben...als mijn zoontje ziek is schiet ik meteen in de stres...en een 2e, dubbel zoveel zorgen etc. kan ik dat wel? ??? Maar aan de andere kant als we een tweede zouden willen dan is het nu wel een mooie tijd voor mijn zoontje dan bedoel ik...
ach ja we denken er nog maar eens over, en daarbij een kindje neem je niet die krijg je...
misschien krijgen we wel helemaal geen tweede , wil het niet lukken, kan ook nog!!!
 
Ik merk wel dat iedere moedere die twijfels heeft.
Eigenlijk is het gewoon gezond dus !

Ik denk dat we het gewoon wel kunnen, maar dat we tegengehouden worden door onze eigen onzekerheid. Zeg nou zelf, ook al wordt het een keertje te druk en weet ik wat, dan zorg je toch nog gewoon voor je kinderen?
Wat er ook gebeurt, het komt altijd weer goed.

Mijn man zei eergisteren: nou en dan, dan heb je dus even een moeilijk jaar, waarin je wat vrijheid mist. Wat is dan een jaar op een heel mensenleven?
En daar heeft ie wel heel erg gelijk in hoor. We moeten het misschien allemaal een beetje beter relativeren.

Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk beslissen.
Liefs Ger.
 
tja maar ik wil ook nu weekendjes weg, met het hele gezin, niet als hij en eventueel broer/zus groot zijn. Dat doen we nu ook al en het is dikke pret, ik vind dat ook een beetje bij je ontwikkeling horen, dingen zien, leuke dingen doen etc. etc.

dat ik vroeger nooit kinderen wilde neemt niet weg dat het een bewuste keuze is geweest om een kind te kunnen krijgen/nemen, als ik een beetje twijfel had gehad waren we er niet aan begonnen. ons kind is ook meer dan welkom. wij hebben alletwee iets van of je doet het goed of niet.  dat is ook waarom  wij zo twijfelen, kunnen we het financieel aan, zonder achteruit te gaan, dingen te moeten opgeven, en wat als het niet gezond is? maak ik mijn zoontje ook niet gelukkig mee.  ik wil ook niet een kind half opvoeden en daar  hoort nou eenmaal ook wat  algemene ontwikkeling bij. maar goed  dat is mijn mening hoor, iedereen denkt daar natuurlijk anders over.  
groetjes,
lia
 
hoi lia

wat fijn om te horen dat ik toch niet de enigste ben die bewust kiest voor 1 kindje
en die ook moe word van al die ophef wat ze er van maken ik ben lid van het blad kinderen maar iedere maand komt het zelfde thema wel weer ENIGST KIND!
om gek van  te worden gewoon!
en wat jij zegt ik heb eerder nooit kinderen gewild ook dat kan ik me indenken je bent je vrijheid alles kwijt en de ene heeft er meer verlangen bij als een ander.
en een ander moet dat respecteren vind ik! ik vind het dan toch wel heel leuk dat je er wel 1tje hebt het is dan toch mooi om te weten hoe het is niet dan! en van 1 kind kan je net zo goed genieten als van 2!  ik heb niet het idee dat ik mijn zoontje tekort doe ik zie hem alle dagen stralen hij heeft een klein hondje waar hij dol gelukkig mee is en ik vind het prima zo!! zo lang mijn kind er gelukkig om is ga ik mijn leven niet riskeren dat vind ik  pas egoistisch  want wat heeft je kind dan geen moeder maar ook geen broertje of zusje zo moet het ook bekeken worden! niet dan!

groeten van jamie   (mama van devran)
 
 
hallo lia,
hier ben ik nog een keer zag dat je weer een artikel had geplaatst
ook daar moet ik je weer gelijk in geven tegen woordig is het niet meer te doen om meerdere kinderen te hebben alles is zo duur gewordenmet 1 kind weg is het al een hele uitgave laat staan als je er meer hebt !

en over dat uitgaan nu dat doen wij ook graag we zijn vorige week met ons zoontje naar een pretpark geweest hij had de hele dag een glimlach op zijn gezicht hij geniet dan enorm als we samen leuke dingen doen en als hij geniet geniet ik ook!

eninderdaad het is altyd afwachten hoe het gaat is het kind gezond en dat soort toestanden en juist door dat wij een hele grote kans hebben op afwijkingen en dat soort dingen en dan nog eens voor mezelf die zwangerschapsvergiftiging dan mag je allang dankbaar zijn dat het allemaal zo goed is afgelopen niet dan!
ik denk maar zo ik heb nu een gezond en mooi kind en het kan ook anders!
al zijn er maar weinig die zo kunnen denken zelfs in mijn omgeving hoor ik nogwel eens je kunt het er toch op gokken dat vind ik zeer EGOISTISCH!!!

groeten jamie   ( mama van devran)
 
Hi Jamie

laten we het maar op enig kind houden ipv enigst kind. het zijn ten slotte enige kinderen die we hebben toch!! Het is inderdaad onzin dat 1 kind niet gelukkig kan zijn en ik geef liever inderdaad 1 kind een goede opvoeding dan 2 voor de helft. Leuk is dat he, zo'n dagje pretpark en dat gezichtje dan.  

inderdaad  al die  jonge kinderen bladen gaan allemaal over meer kinderen, ook zo'n onzin, dat je geen gezin bent met zijn 3en?  waar slaat dat dan op, wij zijn echt wel een gezin.  

wij zitten ook aan een hond te denken, hebben ook altijd een hond gehad. We willen  er nu  weer een nieuwe, zat aan  een tekkel te denken, wat  voor eentje hebben jullie?  

groetjes,
lia
 
Terug
Bovenaan