Wat ik ermee wil zeggen is; als je zelf ziek bent denk je meer na over alle mogelijke gevolgen voor je kindje en dat je hem of haar een ander leven wilt gunnen dan jezelf hebt gehad. EN ik zeg niet dat BV ALTIJD helpt maar het helpt mij bijv. om met mezelf te kunnen leven mocht ons kindje op mij lijken.
ponyville,
dit vind ik nou een mooie toevoeging aan deze discussie.
Ik vind het heel jammer om te lezen dat je zoveel narigheid hebt moeten meemaken, en je kunt natuurlijk nooit zeggen of en wat er dan zoveel beter zou zijn geweest als je bv gehad had, maar wat je wel kan zeggen is;' ik wil dat mijn kindje zo min mogelijk kans op dergelijke ellende loopt en daarom ga ik borstvoeding geven'.
Ik vind het heel erg om te lezen dat er meisjes zijn die twintig zijn en denken dat hun 'tieten' ervan gaan hangen, en dat er vrouwen zijn die dat 'geruk' aan hun borsten niet willen of niet hun hele 'tiet' eruit willen halen om ergens te gaan zitten voeden.
Bah
Wat een minachtende ideeen over je mooie vrouwenlichaam.
Dan moet je het ook doortrekken naar alles vind ik, borstvoeding al teveel gedoe aan je lijf? Hmmmm, misschien dan ook maar gelijk een keizersnede onder algehele narcose plannen? ook zo'n gezond en logisch vervolg op je zwangerschap.
En er is ook zoiets dat je gewoon nooit zwanger hoeft te worden, scheelt echt een hele hoop gedoe.
Borstvoeding is geen gedoe, niet voor mij; hoewel ik het nodige te verhapstukken heb gehad, maar ik heb er alles voor gedaan om het te laten slagen. En nu ben ik op het punt dat ik het een belediging vind wanneer jonge vrouwen zulk een onwetendheid tentoonspreiden!
Geruk aan je tiet???
Zeg je dat over je eigen kindje? en over je eigen lichaam?
Ik laat mijn kind niet aan mijn tiet rukken, mijn kindje drinkt bij mij aan de borst. En als ik met hem lig om hem te voeden en zn blonde zachte baby haartjes aai; dan heb ik niks met een ander te maken. En die ander niks met mij.
Is het respectvol om over bv te praten als geruk aan de tiet, en van die onzin te verkopen dat FV net zo goed is als bv?? Ik vind het niet respectvol, ik vind het grof.
En het ergste is nog dat je dan niet alleen de bv moeders tekort doet, maar vooral jezelf en je eigen kindje.
Je kindje kan nog niet het beste voor zichzelf kiezen, dat doet zijn moeder; en als ik dit draadje zo lees dan word ik daar heel naar van; want blijkbaar is het veeeel belangrijker dat zijn mama gelukkig is en blijkbaar kan dat niet met borstvoeding.
En de verloskundige die zegt dat FV net zo goed is als bv?? Die moet bijgeschoold worden.
Ik heb er genoeg van om me in te houden en zg respectvol te zijn, ik ben respectvol; heb nooit een onvertogen woord gezegd over mama's die FV geven, helemaal niks. Altijd begrip getoond voor hoe de situatie is geweest en er kan veel pijn bij komen kijken en dat weet ik.
Maar altijd moet ik mijn mond houden over borstvoeding, is het opdringerig om er iets over te zeggen dat positief is.En dan hier op dit forum zulke onzin te lezen, en elkaar maar gelijk geven, dat kan toch niet de bedoeling zijn??
Iedereen doet het op zijn manier, iedereen wil het beste voor zijn of haar kindje, maar ook als je een keuze maakt die dan goed is voor jezelf en misschien toch niet optimaal voor je kindje, ga dat dan niet hier recht lopen breien, houd het dan ook bij jezelf.
Ik merk dat ik me er erg over opwind, niet eens zozeer door de reacties binnen dit onderwerp, maar vooral omdat de situatie om me heen ook al zo is. En ik, ik heb niks gemerkt van pro borstvoeding beleid toen ik net bevallen was, iedereen wilde me een pak flesvoeding in de handen duwen, en de fles kreeg ik er gratis bij!
En ik maar netjes dankjewel zeggen, terwijl ik eigenlijk bij mezelf dacht, maar ik wil dat niet. Maar dat interesseerde niemand.
En dan kom ik met drie maanden met mn zoontje op het CB; wat vraagt de meet en weeg mevrouw; 'welk merk krijgt uw zoontje?'
welk merk, euhhh, merk borst?
sorry voor de toon, maar ik vind dat ik binnen een discussie ook opmerkingen mag plaatsen die het discussie voeren waard zijn.
groetjes