Wie kletst ermee??? Graag een brusje...

Hey meiden,

Wij gaan er weer voor, na 2 miskramen in een half jaar tijd. We hebben veel verdriet gehad, maar gaan er toch weer voor, de wens blijft...

Ons zoontje is een heel vrolijk mannetje, wat ons er echt door sleept, we hopen dat hij ooit een brusje krijgt!

Wie heeft zin om te kletsen en elkaar er door te slepen?

Liefs grote broer

Hoi grote broer,

Hier eigenlijk hetzelfde verhaal. Ik heb een zoontje van 11 maanden (20-09) en we willen graag een kleinetje erbij. In een half jaar heb ik een spontane mk gehad met 6,5 week, meteen daarna werd ik weer zwanger. Met 7,5 week goede echo en uiteindelijk met 11 weken kwamen ze erachter dat de baby was gestorven. Na de curretage hebben we een maandje gewacht. 3/8 werd ik weer ongesteld en nu op 31/8 weer geworden. We gaan nu dus de tweede ronde weer in!

Hoe oud is jou zoontje?

Liefs Jen

Hoi knutseljuf,

Wat ben ik blij met jou reactie en dan ook nog dezelfde situatie. Mijn eerste mk kwam spontaan nadat ik een echo had gehad met 6 weken, waarop een leeg vruchtzakje was te zien. De 2de miskraam is een lang verhaal (beetje gelijk aan dat van jou) wat uiteindelijk uitliep in een spoed curretage.

Ons zoontje is anderhalf en is een geweldig mannetje, hij sleept ons er echt door. Gister was ik ergens waar een kindje van 9 maanden was, bij het afscheid gaf hij haar ook een kusje, zo lief!!! Voor de rest is hij echt ons zonnetje in huis.

Zie je ook tegen een volgende zwangerschap op? Ik niet echt ik heb een super vk en hij zal ons hierin ondersteunen, maar ik zal het wel super spannend vinden allemaal.

Heb jij het gedeeld met je omgeving? Wij wel we hebben het verteld, bijna aan iedereen. Ik kon op deze manier de tijd nemen voor alles en ik krijg ook niet de vraag nog geen 2de???

Vorige week vrijdag was de uitgerekende datum vd 1e mk, rare dag was dat...maar nu kijken we weer vooruit!

Ik hoop dat we beide volgende keer een gezonde, goede zwangerschap hebben!!!

Liefs grote broer

Ps Hebben wij niet vaker op andere forums gekletst? Je naam komt me zo bekend voor of zat je ook eerst bij mama's augustus 2009? Ik kletst overal een beetje, maar kon nu niet echt m'n draai vinden...hopelijk hier!

Hoi grote broer,

Voor ons ik ook ons zoontje een groot steunpunt. Die van jou is ook pas 1,5 grappig dat we allebei snel weer voor een tweede gegaan zijn. Ik was 4 maanden na mn keizersnede alweer zwanger!

Ik heb veel zin in een nieuwe zwangerschap, maar hoop dat de eerste 3 maanden dan heeeeeeeel snel gaan, gelukkig krijg ik vanaf 6 weken iedere 2 weken een echo, dus dat neemt dan al een deel van de onzekerheid weg, maar toch! Spanning alom.

Wij hebben het ook gedeeld met de meeste mensen.
Zeker vrienden en familie weten het. Er zijn eerlijk gezegd maar weinig mensen die het niet weten.
De eerste keer was bij mij een spontane miskraam maar omdat ik nog 2 weken lang ongelofelijk veel bloed verloor werd het bij mij ook een spedcurretage en dat heeft mn baas toen maar meteen aan al mn collega's verteld, 2 dagen later was ik alweer aan t werk. toen kreeg ik er continu vragen over, daar was ik niet zo blij mee, maar nu heb ik op mn werk verteld dat we een aantal maanden rust moeten houden, dat hoeft helemaal niet en we zijn ook alweer bezig, maar dan komt niemand met de vraag van ben je alweer zwanger. Dat voelt voor mij een stuk rustiger.

Ik zie ook erg op tegen de uitgerekende datum van de eerste mk, dat is namelijk op mn verjaardag over 2,5 maand. Ik hoop stiekum dat ik dan al wel weer zwanger ben, dat zou wel heeeeeeel mooi zijn.

Wanneer heb jij je NOD?? Ik op 28 september weer, maar omdat we de 26ste een groot feest geven voor mn zoontjes eerste verjaardag wil ik die dag al een test gaan doen, dan weet ik of ik een wijntje kan drinken!

Liefs Jen

Hoi grotebroer,

Ik heb meegekletst op verschillende forums, september 2008, zomer 2008 mama's, 35+ klussers (waar ik trouwens de enige 26 jarige was), uitgerekend in november 2009, uitgerekend in januari 2010

Een hele boel dus, ik zit hier al op het forum toen ik zwanger probeerde te raken van mn zoontje en dat was vanaf maart 2007, dus wie weet hebben we toen ergens gepraat?? Want jij was toen bezig met zwanger worden van je eerste??

Liefs Jen

Hoi Jen,

Toen we de positieve test in handen hadden van de derde zwangerschap besloten we het eerst stil te houden en eerst op vakantie te gaan. Op vakantie kwam familie langs en vrienden, dus die hebben we het wel verteld.
Toen ik terug kwam heb ik de vk gebeld en daar mocht ik diezelfde week nog heen! Maar...die echo liet een vroege zwangerschap zien, het klopte niet, dus wrs een zwschap op z'n retour. Dus beide erg verdrietig en teleurgesteld, die week erop hadden we een goede echo (maar echt blij konden we niet zijn) en anderhalf week later zagen we dat er geen leven meer was. Op een donderdag medicijnen ingebracht en die avond verloor ik alles...dacht ik... Maandags wilde ik m'n zoontje ophalen en wilde op de fiets stappen, helemaal mis, het stroomde gewoon en mega stolsels, wat voelde ik mij ellendig...die avond lag ik om 22.00 uur nog op de operatietafel (dat is nu dikke 2 week geleden, misschien heb je m'n verhaal hier wel gelezen).

M'n nod weet ik dus niet precies, nu al 2 keer onveilig gevreeen maar ik verwacht een gewone ongi zal ongeveer tussen 14 en 28 sept zijn. Weet niet zo goed vanaf wanneer ik moet rekenen...vanaf die donderdag of die maandag...

Voor ons zoontje zijn we een jaar aan de klus geweest, ik was hier ongeveer vanaf augustus 2006 en raakte zwanger rond mei 2007. Dan zullen we elkaar in die periode wel gesproken hebben. Zegt de naam M&M ladies je ook iets?

Ben jij niet slapjes geweest van het vele bloedverlies? Mijn lijf had het er maar zwaar mee en nu nog ben ik vaak heel moe. Geeft niet, ik ga rustig aan beginnen met m'n werk, ik krijg ook de tijd gelukkig, ze hebben begrip.

Liefs Lientje

Hoi lientje,

m&m ladies zegt me wel wat, maar ben er niet heel actief geweest volgens mij. Ahja, we zullen elkaar wel kennen van 1 van de topics, vind het in ieder geval wel erg gezellig zo. Wij zijn voor ons zoontje een ronde of 9 bezig geweest. En dat vond ik lang zat ;)

Hoe je NOD gaat lopen heb ik geen flauw idee van, na de eerste mk had ik na 6 weken weer ongi moeten worden, maar was weer zwanger. Na de tweede mk was ik met 5,5 week weer ongi. Nu gelukkig dus weer mooi na 28 dagen. Vind het wel fijn dat ik nu gewoon weer kan rekenen wanneer ik mn ei heb enzo.

Op mn werk hebben ze helemaal geen begrip. Ze hebben zelfs aangegeven dat ze wel blij zijn dat het mis is gegaan, dan kon ik tenminste weer mentor worden. Ook ben ik iedere keer 2 dagen na de curretage weer begonnen met werken en heb ik op de dag van de curretage (dus net toen ik uit het ziekenhuis kwam) nog 100 toetsen zitten nakijken.
Ook zegt mn baas, ik hoop dat je niet heel snel weer zwanger word want dan zit ik met een probleem.
Het begrip is ver te zoeken dus!! gelukkig krijg ik van mn collega's wel steun.

Het vele bloedverlies heb ik ook wel last van gehad. Zeker na de eerste mk, ik was 5,5 maand daarvoor bevallen en ik had al een behoorlijk lage HB sinds die tijd omdat ik toen 2 liter bloed was verloren na mn keizersnede. En toen nog 3 weken gebloed na elkaar (met de mk en na de curretage) dus ik voelde me helemaal niet goed, was echt lijkbleek. Veel biefstuk gegegeten en ijzerrijke dingen en na een week of 2 was ik wel weer ok.
Daarna zwanger geworden en tijdens mn laatste zwangerschap hield ik niks binnen ben 8 kilo afgevallen in 6 weken, dat ging al helemaal niet goed. Wel gewoon doorgewerkt. Ik heb me wel voorgenomen dat als ik me volgende keer weer zo ziek voel dat ik gewoon rust ga nemen en kies voor mezelf en voor het kindje!!

Hopen dat we trouwens 26 september allebei een positieve test in handen hebben!! Zou wel erg gezellig zijn, samen door naar het juni forum. Hoewel ik dan zal bevallen in mei omdat ik maar tot 38 weken zwanger mag zijn!

Ik spreek je snel weer!

Liefs Jen

Terug
Bovenaan