Wie nog meer half juni NOD?!

He Nina,
Ik moet het allemaal nog een beetje op me in laten werken hoor.
Ik zal zoizo niet thuis bevallen en de eerste 5 dagen in het ziekenhuis moeten blijven...dat maakt het kramen al wel anders he....
Ik kan  op die manier  ook geen band opbouwen met een kraamverzorgster.
Mijn andere twee bevallingen zijn ook keizersnede's, voor de derde moet het dus een geplande worden. Bij die andere twee heb ik dus ook de eerste 5 dagen in het ziekenhuis doorgebracht.

Maar goed mijn moeder is dus nog niet eens op de hoogte van mijn zwangerschap. Dat is wel anders dan de vorige keren. We vertelde het toen onze bijde ouders al de dag na de test ofzo!
Ik heb eigenlijk zo'n zin om het ze te vertellen, maar hoe langer ik wacht des te groter de verassing denk ik dan. zal wel weer gaan tegenvallen. Ik moet altijd mijn verwachtingspatroon bij stellen....

De vorige zwangerschappen kregen we zo vaak te horen dat oma en opa (ouders van mijn man) het zoo moeilijk vonden om het voor zich te houden.....dat vonden we dan eigenlijk niet zo leuk om te horen

Nu dus bewust maar even wachten, ook voor onze oudste.
Ik wil het hem ook wel zelf vertellen, mijn vader is bijvoorbeeld zo'n flapuit...

Maar goed  mijn oudste  zegt doodleuk vandaag tegen oma (mijn moeder) "he oma jij hebt een baby in je buik he" Zulke dingen zegt hij nooit en nu kon hij er niet over ophouden......?
Maar goed ik gooide het maar op een boeg van "wie heeft er ook al weer een baby in  haar buik" Bijna al mijn vriendinnen op t moment dus hij had er genoeg om op te noemen....goed afgelopen en hij weet het nog niet eens!

Tot snel weer, toch wel gezelliug als je af en toe nog hier meekletst. Dan kan ik je nog makkelijk vinden .....hihi

Liefs en een dikke kus van AnneRobe

he Tries

Jammer dat je net in februari valt.....!
Was wel gezellig geweest.

Maar goed ik heb dan toch maar vanmiddag gebeld met de VK en ze wilde me toch graag voor mijn vakantie even spreken. Ik heb morgen een gesprek bij haar. Ben benieuwd! Natuurlijk nog geen hartje enzo maar toch spannend!
Ik ben pas weer na de 10 weken terug van mijn vakantie vandaar dat het er nu voor is.

Als het goed is mag ik bij haar op controle tot de 36e week van mijn zwangerschap. Daarna moet ik wel naar een gynecoloog ivm die geplande keizersnede. ze vertelde me ook dat het kan zijn dat ze me al met 20 weken door stuurt. De VK praktijk is hier bijna om de hoek, ideaal!

Laat je morgen weten wat je allemaal wilde weten.
Kus AnneRobe

Hey Nina,

Ik weet het nog maar sinds het weekend dus nu 4 weken en een paar dagen. Nog maar heel pril.
Als kraamverzorgster wordt je daar inderdaad veel mee geconfronteerd, maar hetlijkt me ook wel een heel mooi vak. Je bent wel altijd met van die lieve kleine hummeltjes bezig. Maar ook vaak erg pijnlijk als je zelf zo graag wil. Heel veel succes en zal voor je duimen dat je nu de laatse ronde ingaat. Ik hoop het echt voor je.

Groetjess

Hey Annerobe,

Waarom heb je twee keer een keizersnee gehad?? en moet je dan weer of mag het ook "gewoon"? Hoe oud zijn je twee kindjes? (zal je vast wel al een keer verteld hebben, maar kan het zo snel niet vinden).

Wanneer ga je op vakantie en hoelang? Dan kan je het anders mooi in de vakantie tegen je kindjes vertellen dat er weer een nieuw wonder komt en daarna pas aan je ouders en schoonouders. Ik ga het denk ik volgend weekend aan mijn paps vertellen. Ik rij namelijk paard en ik denk dat ik al weer snel een andere rijbroek aan moet omdat deze niet meer past. en hij ziet alles. En dan bedoel ik ook echt alles. Mijn schoonouders zijn dan een paar dagen weg dus dat is makkelijk. Als ze terug komen gaan we even op de "koffie". Moet wel opletten dat ze zich niet verslikken, want ze zullen wel weer hard schrikken. Onze hummel is nu net 10 maanden en nummer twee is alweer in aantocht.

Ik denk dat ik zo ook maar even met de VK ga bellen. eens kijken wanneer ik mag komen. Wij gaan denk ik niet op vakantie. We hebben wel drie weken maar ik wil nog wel een paar wedstrijden rijden nu het nog kan. En daar is mijn vriend het gelukkig helemaal mee eens. Hij zegt ook nu kan het nog zometeen mag je alleen nog maar gaan kijken.

Groetjess

he Tries,

Ik heb  bij alle twee mijn  kindjes eerst een gewone bevalling gehad, bij de jongste met met persen en al.....
Maar goed na twee kinderen kwamen ze er toch echt achter dat ik te smal ben.....
Mijn oudste was over de 43 weken zwangerschap en ik ben toen een paar dagen daarna ingeleid. De ontsluiting vlotte toen ook niet en had pas twee dagen later 7 of 8 cm. Omdat mijn oudste ook nog een sterrenkijker was (ligging vh hoofdje verkeerd) is een keizersnede gedaan. Ik was trouwens ook helemaal kapot!

Maar goed nu moet het dus een geplande keizersnede   worden, of ik moet perce nog een gewone bevalling willen dan zouden ze dat kunnen gaan  bekijken. Daar hoef ik dus niet eens over na te denken. geef mij maart een keizersnede, moet er niet aan denken dat die wond openscheurt. Dat is nl het risico!

Mijn kindjes zijn alle twee in het voorjaar jarig geweest, de oudste 4 en de jongste 2. twee mannetjes! En jij heb jij een zoon of dochter? Kan me voorstellen dat je vader en schoonouders straks opkijken wanneer je met dit nieuws komt...haha Wel leuk nieuws toch!! Ga je het ze nog op een bijzondere manier vertellen...?

Ik ga 7 juli op vakantie en kom 3 aug pas weer terug. Lux he! Ik zou dan al 10,5 wk zwanger zijn en wil het dan pas aan de opa's en oma's gaan vertellen. Anders had ik dat nooit zo lang voor me kunnen houden hoor, bij mij zie je ook al vrij snel een zw. buik (ben maar klein en smal) ik shockeer mijn familie als ik met ene buikje weer terug kom dat weet ik zeker! Al weten ze wel dat we zeker nog voor een derde zouden gaan, heb ik altijd geroepen nl.

Succes met het bellen naar de VK! Ik ben heel benieuwd wat je met haar hebt afgesproken. Ga jij zo'n combi test doen straks???

Kus AnneRobe

Hey Meiden,

Even een 'update' over mij,haha
Vandaag (uitgaand van 18mei'08) alweer 9 dagen na NOD
Uitgaand van (30 mei'08) nog 3 dagen te gaan tot NOD
Bah... gek word ik er van,vandaag een test gedaan die eerder kon,er stond kan al vanaf 10dagen na dat je seksueelcontact hebt gehad. Vond het een beetje een vreemde tekst en een test.
Maar deze zei negatief,
Ik voel me wel zwanger,maar dan zal 't wel niet zo zijn: buikpijn,duizelig etc..
Maar geen positieve test. mocht ik de 28e niet ongi zijn geworden (1dag na NOD uitgaand van 30 mei) dan maak ik die maandag een afspraak met de dokter.
Ik test nu donderdag ochtend pas weer, dan gaan Ramon en ik 4 jaar met elkaar en gaan we s'avonds uit eten een positieve test is dan dus erg welkom.
Krijgt hij een slabber ofzo van me kado.
Ik heb extreem last van witte vloei (witte afscheiding) echt wit en 'plakkerig' (sorry voor de details wie ook???
Volgens internet :
dit heb ik nu z,n 1,5 week denk ik. Raar..
Enne.. nog steeds geen verklaring van het rossige bij het afvegen op 14 juni'08
Bah rot onzekerheid!!

veranderende afscheiding tijdens zwangerschap

Normale vaginale afscheiding is wittig van kleur en voelt slijmerig en plakkerig aan. In de zwangerschap kan de hoeveelheid en de dikte van de afscheiding (fluor) sterk variëren. Veel vrouwen hebben veel meer afscheiding tijdens de zwangerschap dan normaal. De afscheiding hoort wel doorzichtig of wit te blijven en vloeibaar, slijmerig en plakkerig.

Hey Annerobe,

Als ik het zo lees heb je eigenlijk 2 x niet z ´n fijne bevalling gehad?? Lijkt me niet z ´n lekker idee dat als je gewoon zou willen bevallen dat het dan open kan scheuren.
Ik zou dan ook voor de keizersnee kiezen. kan je dan ook de datum kiezen?? en als je dan eerder weeen krijgt wat doen ze dan??

Ik heb een meid van 10 maanden dus erg dicht op elkaar. Ik denk dat ik mijn hummel maar een kaart laat geven met de tekst ik krijg een broertje of zusje erop. Ik vind het wel jammer dat ze nog zo klein is dat ze straks  snapt dat er nog iemand bij komt. Dat heb jij natuurlijk wel en zeker bij de oudste. Die snapt het natuurlijk wel allemaal.

Weet je al hoe jullie het gaan vertellen??

Ik probeer het op het werk pas te vertellen als de vakantie ´s afgelopen zijn. We gaan dinsdags na de vakantie  met zijn alle eten en dat lijkt me een leuke verrassing. Wij gaan op het werk in 2 groepen op vakantie. eerst de ene helft en dan de andere. Ik zie de ene helft dus 3 weken niet (dit wordt het moeilijks want ik denk dat ik snel dik wordt) en de andere helft zie ik 6 weken niet.(dat wordt makkelijk. is over 2 weken al)

Jij zal ook wel met een mooi buikje terug komen. wel makkelijk kun je ook je mond niet voorbij praten.

Ik heb vanmorgen naar de VK gebeld en ik moest  smiddags maar even terug bellen ze had nu geen tijd. Nou, ik vanmiddag niet. ik bel volgende week wel een keer. Jij had vandaag een afspraak toch?? Was er nog iets nieuws of wist je alles al. Als je doorverwezen wordt naar het ziekenhuis krijg je natuurlijk wel vaker een echo?? (kunnen ze bij ons in de praktijk zelf niet)

Wat is een combi test??

groetjess

he Tries (vanwaar eigenlijk die naam, hihi???)

Nou vandaag bij de VK geweest, ze heeft me alles gevraagd, ook omdat dit weer een ander VK is dan ik bij mijn twee mooie mannetjes had...

Maar goed ze vertelde me dat ze meestal twee weken voor de uitgerekende datum de baby gaan halen zodat ik zeker geen kans op weeen heb.
Dat heb ik eigenlijk liever niet (misschien  straks aan t eind van mijn zwangerschap  wel...hihi) want ik wil die 40 weken eigenlijk wel even af maken. Maar goed dat zien we straks wel bij de gyn.

In principe hoef ik daar pas met 36 weken naar toe, of ik had moeten aangeven dat ik eerder wilde. Het kan ook zijn dat ze me met 20 weken al door stuurt. Ligt aan het verloop van de zwangerschap
Bij mijn vorige zwangerschappen ging het allemaal heel goed met me, had  wel een  hele lage bloeddruk en alle bloeduitslagen zijn altijd goed geweest. wel is het zo dat ik op een een of andere manier grote kindjes (4485 en  4300)  maak....

De oudste had destijds volgens de laatste groei echo een (te) groot hoofd en de jongste weer een (te) grote buik.....haha ben benieuwd hoe jij ze nu voor je ziet maar goed ik ben voor mijn oudste al wel eens benaderd voor modellen werk.
Natuurlijk doe ik (en hij!!!!!) dat niet maar iedereen heeft het altijd over zijn looks!!
Net zijn moeder, haha. Nee hoor maar hij heeft zo'n grote bos met lange blonde krullen en een scheetig smoeltje.  

Mijn jongste is ook echt een poepie om te zien hoor, hij heeft achteraf een best lang lijf en korte pootjes. Geen dikke buik dus.
Maar goed als er op zo'n echo iets afwijkt van het "normale" gaan ze zich al druk maken op zo'n ziekenhuis. Ben zo vaak op suiker geprikt.

Bij mij zie je idd dus ook al snel een ZW buik....ben benieuwd. Ik zie het zelfs nu al (darmen)
Daar komen mijn borsten bij die al een maat geroeid zijn, uhum! Sorry voor de details.

Ik kreeg van de VK ook een foldertje mee dat ze me eigenlijk tussen de 8e en 9e week gezien had willen hebben. Maar goed door mijn vakantie dus eerder.  
Ik kreeg meteen ook papieren mee voor een combinatietest. Hierbij meten ze de nekplooi en vergelijken deze uitslag met bloed en leeftijdsuitslagen. Daaruit rolt een percentage wat de kans aan geeft op een kindje met een "afwijking" Ik doe dit omdat een vriendinnetje van mij laatst is " bevallen"  van een kindje (12 weken zwangerschap)met heel veel afwijkingen.
Haar VK vertelde haar dat ze eigenlijk niet hadden moegen vertellen als ze niet voor de combinatietest had gekozen, je wil dan eigenlijk niet weten of je kindje wat meedraagd. Ik had het vanuit die kant nooit bekeken. Ik dacht altijd wat moet ik met zo'n uitslag en percentage's. Maar goed als die artsen iets zouden ontdekken wil ik wel zelf voor een keuze   staan hoe moeilijk die ook is.....moeilijk onderwerp he!
Maar goed je hoeft dat zeker niet te doen, je kan ook voor een termijnecho kiezen.

Tries succes met je belletje naar de VK!!!! Geniet lekker van de afspraken haha

Kus AnneRobe

Terug
Bovenaan