wie nog meer jong moeder?

hallo aanstaande moeders

kwas toch eigenlijk wel benieuwd wie hier allemaal jong moeder worden.
ik word vrij jong moeder nu 26 weken zwanger.
(ben 23 als de kleine man geboren word)
Ik ben er heel erg blij mee alleen merk ik wel dat ik qua leeftijd wel wat jong ben vergeleken met andere moeders,
hoe ervaren jullie dat? en wat vinden jullie nadelen?

ik vind het bijvoorbeeld best een nadeel dat overal waar ik kom en aan meedoe zoals zwangerschapsgym altijd de jongste bent.
verder heb ik wel vriendinnen van rond mij leeftijd met een kleine en dat s dan wel weer leuk.

nou ik ben benieuwd na jullie verhalen

groetjes lee
 
hallo,

toen 3 jaar geleden me dochter werd geboren was ik 24!
maar ik vond het leuk om op jonge leeftijd moeder te worden en wij hebben er toen ook bewust voor gekozen!
ik heb er weinig nadelen aan bevonden eigenlijk!
wel toen we dochter net geboren was dat ze vroegen van oh leuk zo'n jong oppaskindje of zusje!
en toen ze wisten dat ik zwanger was dat ze gingen vragen of het wel gepland was!dat vond ik erg stom maar ja voor de rest alleen maar voordelen!

gr sas
 
hoi,

ik ben nu 22 en als de kleine geboren wordt ben ik bijna 23. Ook wij hebben bewust gekozen voor jonge ouderschap! Tot nu toe heb ik er nog geen nadelen van ondervonden (ben ook pas 8 weken hoor!) de mensen die we het verteld hebben hadden het ook al wel verwacht haha

enne als de kleine 18 is, ben ik pas 40!!! nog zon voordeel!
Liefs,
 
ik ben 25 jaar en moeder van 2 kinderen. renske van bijna 2 1/2 jaar en julia van 2 weken oud.

ik heb het nooit als vervelend ervaren.
het heeft ook z'n voordelen. namelijk dat je over het algemeen sneller op de been bent na een bevalling.
ik liep gelijk alweer rond na de bavalling van beide dochters.


succes
 
Was bij de oudste wel iets ouder, namelijk 25, maar ik was nog steeds de jongste overal.

Op dat moment de jongste in de verloskundigen praktijk, de jongste bij zw.schapsgym en kregen zelfs wel de vraag of het wel bewust was.... (ter vergelijking, mijn moeder kreeg haar oudste ook op haar 25e en zij kregen toen al 2 jaar vragen of het wel lukte!).

Inmiddels ben ik 32 en zwanger van de 4e.
Qua leeftijd zou ik nu prima in een groep zw.schapsgym passen.... alleen dan zijn de meesten waarschijnlijk zwanger van de 1e of 2e :)
 
Ik ben nu 29 en zwanger van mijn 3e kindje, was 24 toen ik zwanger was van mijn 1e.
Ik vind het heerlijk om een "jonge" moeder te zijn!! Het was bij ons ook zeker een bewuste keuze!

Ik wens je nog een hele fijne zwangerschap toe.

Groetjes Anne
 
Terug
Bovenaan