wie nog meer jong moeder?

Dit is leuk om te lezen zeg! Ik ben 22 en 7 weken zwanger, ik ben 23 als de kleine er is. We zijn nu bijna 2 jaar getrouwd, mijn man is 33. Ik ben heel benieuwd, hoe waren de reacties van jullie omgeving?
 
Ikzelf ben nu 5+4 weken zwanger. Ik ben 20 en nog steeds 20 als de kleine geboren wordt, als het allemaal goed gaat. Mijn vriend is 25 en hij heeft zoiets van over 10 jaar ben ik al te oud :)

Maar ik heb al vanaf kleins af aan een kinderwens gehad en ik ben er super blij mee!
 
Wij hebben het de ouders verteld, die waren super blij voor ons (we hadden wel verteld dat we het graag wilden maar dat was al een hele tijd geleden). Morgen willen we het aan mijn broers en zussen vertellen op de verjaardag van mijn man. Ten minste, vanmiddag naar de verloskundige, als die niets bijzonders ziet. Ik ben nu 10 weekjes zwanger. Ik ben heel benieuwd naar de reacties.

Oe knap hoor Karpediem, ik kan echt mijn mond niet dicht houden.
 
Hier nog een bewust jonge moeder! Ik was 18..19 toen ze geboren werd..
Inmiddels 34 en zwanger van de 4e.. Ik zie alleen maar pluspunten in het jong moeder zijn/worden.
Wat reeffie10 ook al schreef, lekker veel energie,.. en ook mijn kids vinden het geweldig dat ze een jonge mama hebben..

Succes jonge mama's! Niks aantrekken van al die domme opmerkingen die soms zomaar ongevraagd naar je hoofd krijgt geslingerd.. :D
 
Ik ben momenteel 23 jaar. Ik zal net 24 zijn als ons kindje geboren wordt (uitgerekend in juni). Iedere leeftijd heeft zijn voor en nadelen. Ik vind het een groot voordeel dat onze ouders beiden rond de 50 zijn. Zij hebben nu veel energie om op te schieten met de kleine. We hebben zelfs nog opa's en oma's! Niet dat dit allen vanzelfsprekend is of dat ik wil zeggen dat iemand van 30 dit misschien niet heeft, maar in onze situatie vind ik dit een groot voordeel.

Het nadeel vind ik meer dat mijn vriend zijn vast contract moet krijgen in mei "fingers crossed", en mijn contract net afloopt op 17 maart. We hebben op dat gebied helaas nog geen vastigheid. Gelukkig wel vorig jaar een huis kunnen kopen.

Wat wel een nadeel bij ons is, we zijn de eerste van onze vrienden die een kleine verwachten. Je hebt dus nog geen vergelijkingsmateriaal, maar goed: wie zegt dat als we een paar jaar gewacht hadden, we niet alsnog de eersten waren.

Op mij reageren andere mensen nog niet zo zeer als: boh en je bent nog zo jong. Maar mijn vriend is bijna 1,5 jaar jonger dan ik en is net 2 maanden 22 jaar. Er wordt wel van opgekeken, maar krijgen alleen maar leuke reacties. Ik weet natuurlijk niet wat anderen achter onze rug zeggen.
 
Mensen oordelen helaas veel te snel.. :(

Ben zelf 21 en hopelijk heb ik binnenkort een positieve test in mn handen!

Jong moeder zijn lijkt me heerlijk, je kan dan ook nog volop met energie genieten van je kleinkinderen later.

Liefs

 
Terug
Bovenaan