Ik ben momenteel 23 jaar. Ik zal net 24 zijn als ons kindje geboren wordt (uitgerekend in juni). Iedere leeftijd heeft zijn voor en nadelen. Ik vind het een groot voordeel dat onze ouders beiden rond de 50 zijn. Zij hebben nu veel energie om op te schieten met de kleine. We hebben zelfs nog opa's en oma's! Niet dat dit allen vanzelfsprekend is of dat ik wil zeggen dat iemand van 30 dit misschien niet heeft, maar in onze situatie vind ik dit een groot voordeel.
Het nadeel vind ik meer dat mijn vriend zijn vast contract moet krijgen in mei "fingers crossed", en mijn contract net afloopt op 17 maart. We hebben op dat gebied helaas nog geen vastigheid. Gelukkig wel vorig jaar een huis kunnen kopen.
Wat wel een nadeel bij ons is, we zijn de eerste van onze vrienden die een kleine verwachten. Je hebt dus nog geen vergelijkingsmateriaal, maar goed: wie zegt dat als we een paar jaar gewacht hadden, we niet alsnog de eersten waren.
Op mij reageren andere mensen nog niet zo zeer als: boh en je bent nog zo jong. Maar mijn vriend is bijna 1,5 jaar jonger dan ik en is net 2 maanden 22 jaar. Er wordt wel van opgekeken, maar krijgen alleen maar leuke reacties. Ik weet natuurlijk niet wat anderen achter onze rug zeggen.