Wie ook al de vakantie geboekt???

Hoi
mama's,

Ja je moet er vroeg bij zijn wil je nog een plekje in het vliegtuig willen bemachtigen of een mooie stacaravan op de camping naar keuze.. pff...

We hebben echt weken gezocht naar dé perfecte vakantie maar niks evenaarde de vakantieacommodatie van vorig jaar.. Dan te duur, dan te ver rijden, je kent t wel..

Wij hebben dus voor 2 weken terug lekker weer geboekt bij dezelfde camping in Frankrijk als vorig jaar! Want het was echt een wereldcamping/parc!! Ontzettend mooi, super schoon, heerlijk eten, prachtige omgeving, goed aan te rijden (7  uur), een Spa op het terrein en erg kindvriendelijk.. wat wil je nog meer!

Gezien we dan een baby erbij hebben van 4 maanden moet je daar toch wat rekening mee houden.

Daar was het zelfs ideaal voor baby's! Grote grasweide bij het meer en in de Spa was smiddags babyzwemmen etc.. je kunt er heerlijk wandelen,.. pff,.. heb er zo'n zin in!!

Alleen nemen we nu geen stacaravan maar een houten chalet. Deze is een stuk ruimer en luxer natuurlijk, maar dat was dan ook de voorwaarde die ik had als ik met de kleine weg zou gaan. Geen geprop en gedoe, maar lekker de ruimte   en alles bij de hand hebben.. ontspanning!!

Voor de geinteresseerde, en ja tis echt een aanrader, hier dan de link;

www.lesalicourts.com

Hier een fimpje van de camping;

www.lesalicourts.com/Viewer/video.html

en zo ziet de chalet er uit..

enkele plaatjes nog..

Verwarmt Golfslagbad..

Een groot kinderbad..

Groot meer om te zwemmen en te vissen met strand en ligweide..

En natuurlijk het wellnes gedeelte, de Spa!

Dus mocht je geen idee hebben waar je heen moet gaan dit jaar... Ga hierheen!!! Succes verzekerd!! Dan drinken we er samen lekker een wijntje hihi..

Waar gaan jullie heen?

Gooi er wat plaatjes tegenaan en wie weet kunnen we er ideeen opdoen voor volgend jaar!

Esmé mv Kay en ???

(33.5 wk zwanger)

Da's nou ook toevallig..... wilde ik toch net een topic openen over de zomervakantie hahaha, maar je was me voor. Ziet er weer goed uit zeg, kan me die foto's nog herinneren van vorig jaar. Lekker toch, als het bevalt en zéker met een baby aan boord, teruggaan naar weet je wat je krijgt.

Zo zijn wij de afgelopen twee jaar hier geweest (je kunt de link vinden als je  googeld op les petits camarguais, de organisatie heet Yelloh)

Lekker gezellig met het gezin en in de Camargue

Al dragen de papa's geen stropdas meer... ze zijn toch onder de indruk van onze Camargue-architectuur.
Rond ons mooie zwembad, staan de dienst- en animatiegebouwen : bar, restaurant, bakkerij-pizzeria, kruidenier, wasserij, enz.

Een goed overzicht

Hier leiden alle paden naar de kinderen !
Gedaan met de kruiswoordraadsels naast de glijbaan. U kan vanuit het zwembad, het restaurant, de bar of de fitnessruimte een oogje op uw kinderen houden.

Een dubbel ontspannend zwembad

Het zwembad is verwarmd in het laagseizoen. Pierenbadjes van 15 en 30 cm diep wachten op de kleinsten, de glijbanen zijn er tot jolijt van de grotere kinderen, terwijl de ouders de bubbelbaden kunnen testen. Iedereen is gelukkig !
Dat is relaxen met balneotherapie in alle sereniteit !

Helemaal voor hen !

Niet alleen luxueuze sanitaire voorzieningen aangepast aan 4- tot 12-jarigen, maar ook twee verwarmde babybadkamers.
In het restaurant ... is er een speciaal kindermenu en in de koeltoonbank staan de suggesties van de dag... Jaja, je mag met de vinger wijzen !

Lekker rustig met het gezin

Ouders en grootouders worden bij dit alles niet vergeten !
Verse voorgerechten, gegrilld vlees en meerdere thema-maaltijden per week. En om de maaltijd aangenaam te laten verlopen, zijn er kleurboeken of puzzels voor de kinderen.

geweest. Echt een supercamping als je met kleine mini's gaat. De speeltuin is ingericht met toestellen tot 5 jaar, er zijn 2 superrelaxte kinderzwambadjes, de caravans hebben een douche, maar er zijn ok aparte babybadjes en kinderbadjes op verschillende plekken op het park, je bent zo bij zee, in Montpellier of Arles en als het weer even tegenzit hebben ze in het stadje iets verderop een geweldig seaparc.

Dit jaar zijn we voor het eerst gebonden aan het hoogseizoen en wat heb ik me ertegen verzet hahahaha. In juli of augustus op vakantie heb ik echt nog nooit gedaan.... Maar we hebben de knoop doorgehakt:

We gaan kamperen in Frankrijk (Anduze, in de Provence) met de caravan van de broer van mijn man. Zij gaan in juli, wij nemen de boel over als zij naar huis gaan. En ik heb er zón zin in! Heerlijk met z'n viertjes, op een rustige kleinschalige camping, van alle gemakken voorzien en dicht bij een klein riviertje in een prachtige omgeving. Nu de knop om is, kan ik bijna niet wachten tot het augustus is! Er is ook een link van de camoing, die ga ik even opzoeken.

Geniet van de voorpret!
Susan

Hoi,
Onze timing is weer prima... ben uitgerekend op 12 augustus.... van Skip was ik uitgerekend op 3 augustus.... (hoop trouwens niet op die zomer van 2006...pfff). Dus ook dit jaar geen echt zomervakantie. Misschien gaan we in mei nog een weekje, maar nog geen idee waar naartoe.
Heb net even op de site van jouw vakantieadres gekeken, gaaf!!!! Ik zag dat je ook een Spa Young Mother kunt boeken.... iets voor jou??? haha Leek mij namelijk heerlijk!
Ik verheug me ook al enorm op de zomervakantie van volgend jaar (nu al haha), kunnen we lekker met z'n vijven op vakantie!
Veel plezier alvast met de voorpret, dat is zeker ook een onderdeel van de vakantie.
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en 12.2 weken zwanger van ?

Hoi hoi,

Esmé, ziet er super uit!! Zeker met die spa klinkt het errug interessant! Waar ligt dat precies? (Kep ff snel gezocht, maar kon het niet zo gauw vinden. Ja, Loire-dal.... maar waar ligt de Loire?  Normaal ben ik redelijk goed in topografie, maar deze weet ik ff niet!)

Susan, wij staan op het punt om die camping van jouw afgelopen 2 jaar te boeken. Wij hebben al verlof gekregen, maar we wachten nog op het groen licht voor de overbuuf. We gaan namelijk samen met hen. Als zij dit weekend niks hoort, boeken we gewoon, zei ze! Fijn om te lezen dat het jullie zo goed bevallen is daar! Wel toeval zeg!

Toeval was ook al met mijn baas. Hij vertelde waar hij dit jaar heen ging, dat was precies dezelfde camping als wij vorig jaar! Was trouwens ook wel een aanrader als je zelf met tent of caravan gaat. Ze hebben er ook stacaravans en houten chalets, maar ik weet dus niet hoe die zijn omdat we zelf met de tent waren. Het was camping "Park Albatros" in San Vincenzo in Toscane, Italië.

Klik

hier

voor een link naar de site van de camping.

Er is één groot sanitair-gebouw, dat was echt helemaal geweldig! Er zat ook een heel kindergedeelte  bij; kleine wasbakjes, wc'tjes en douches en voor de baby's ook nog een fijn badje.  Het wordt ook de hele dag schoon gehouden. Je ziet er van 's morgens vroeg tot 's avonds laat iemand poetsen. Marly was daar niet weg te slaan; bij de kinderwasbakjes,  lekker kliederen met water!  

Er zijn ook geweldige zwembaden bij. Ook erg ideaal met kinderen, ze zijn niet diep en hebben een zachte bodem. Echt heerlijk, alleen niet verwarmd helaas. Wij zijn eind augustus/begin september geweest en toen was wel het water lekker warm. Het ligt ook direct aan zee. Maar het strand direct bij de camping is niet ideaal. Maar als je met de auto 10 min naar links of naar rechts reed, had je een heerlijk zandstrand. Het enige nadeel is misschien dat als je aan het hoogseizoen gebonden bent, dat het er errug druk kan zijn. Maar wij waren dus nét na het seizoen en toen was het prima! Ik denk dat we er ook best nog een keer naar toe zullen gaan. O ja, en een grote winkel op het terrein, eigenlijk hoef je niet de camping af voor je boodschappen.  Je krijgt er werkelijk van alles! Toch zijn we ook wel eens naar de plaatselijke super geweest. Prijsverschil heb ik eerlijk gezegd niet zo op gelet. Tis vakantie...  

Heerlijk, die voorpret alweer!

Wij gaan dus dit jaar niet met de tent maar ook in een caravan omdat ik dan nog met mijn dikke buik zit, eind april/begin mei. Misschien dat we in het najaar nog ergens naar toe gaan, maar daar hebben we nu nog niet over nagedacht. Zien we dan wel weer!

Veel plezier met uitzoeken!

Groetjes, Marloes mv Marly & "mupje 2" (17.4 wkn)

Ow, Rianne... Heerlijk!! Wij zijn in 2005 naar Florida geweest (en wilden  daar "made in USA" maken, maar dat is niet gelukt... maand erna was ik wel zwanger van Marly)  en daar een rondrit met een camper gemaakt. Ook helemaal geweldig! (Wij zaten trouwens daar tijdens orkaan Wilma. Dat was dus wel spannend! Net na Katrina weer zo'n grote orkaan!)
Graag willen we dat nog eens doen, of dan misschien naar Californië. Maar Florida is ook absoluut een aanrader! Vooral met een camper. Beetje vreemd in het begin, je krijgt een joekel van een camper mee. Maar op de highway merk je daar niks van en op de camping ben je meestal een van de kleinsten!
Weet je wat daar een aanrader is (al zal het niet echt ideaal zijn met Lydia, meer iets voor volwassenen), is het bijwonen van een basketball-wedstrijd. Ik heb echt helemaal NIKS met basketball, maar toch was het geweldig. Wat een spektakel er omheen! Wij zijn in Miami naar een wedstrijd geweest van de Miami Heat. Helaas verloren ze die avond. Minpuntje die avond was wel dat onze huur-auto toen is afgesleept.... mèènnnn... wat hebben we in de rats gezeten! Maar das een heel verhaal op zich... Zet dus wel altijd je auto daar waar het aangegeven staat dat het mag, anders kom je in delen van Miami waar je écht niet wilt zijn en al helemaal niet 's avonds laat als je 's morgens je vlucht naar huis hebt....

Veel plezier daar!!

Groetjes, Marloes

ps als ik nu niet zwanger was  geweest,  waren we waarschijnlijk dit jaar met de camper naar Californië geweest. Nu maar een paar jaartjes uitstellen....

Nah ja, Marloes .... Dat is inderdaad toevallig zeg!!

Heb ik nog een tip voor je: de beste caravans staan achter op het parkje (het is niet zo groot, dus je zit nog steeds lekker dichtbij alles): de grootste plekken met de meeste schaduw. Je kunt via de site van de camping je voorkeur doorgeven: de nummers rondom 180 zijn helemaal geweldig. In die tijd dat jullie gaan is het ook nog niet zo druk, je kunt dan ook ter plekke kijken welke plek je het mooiste vind (hebben wij het eerste jaar gedaan).

Eind mei, begin juni zul je er niet veel last van hebben, maar neem vanuit huis goed muggenspul mee. De camarque staat erom bekend, maar als je je goed voorbereidt heb je geen last van die rotbeesten!

Geniet ervan!
Susan

@ Susan

Die camping ziet er super uit Susan!! Precies zoiets als wij dus leuk vinden.. misschien wel iets voor het volgende jaar!!

@ Marloes

de Loire ligt  een stukje voorbij parijs, dus is ongeveer 6/7 uur rijden. Het is een grote streek met veel kastelen en oude dorpjes, erg mooi!! prachtig landschap en wijngaarden.. Tik maar eens in op google en je ziet de kaart.

ps;  vorig jaar  vond ik caravan etc ook prima hoor, maar met straks die mega wandelwagen en al die zooi mee voor de baby weet ik niet waar ik er mee heen moet. Daar was de stacaravan te krap voor die wij hadden, vandaar..

En dat van die mama behandeling had ik al gezien ja,.. hihihi.... Nou ja,.. manlief dan.

Terug
Bovenaan