Wie ook zo ziek van de zwangerschap?

Hoihoi,

Ik ben inmiddels 11 weken en 3 dagen zwanger en heb veel last van misselijkheid.Ik heb ruim 4 weken lang 6 of meer keer per dag overgegeven. Hier heb ik uiteindelijk Emasefene zetpillen voor gekregen maar zelfs dit leek niet echt te helpen  Dit  was zelfs zo erg dat ik afgelopen weekend ben opgenomen in het ziekenhuis  met uitdrogingsverschijnselen en daar een paar dagen aan het infuus heb gelegen. Het was een verademing dat ik niet mocht eten en drinken. Daar heb ik weer lekker een beetje bijgetankt, de emasefene is verhoogd. Ik leef nu op fruithapjes en beschuit en kan het overgeven door veel rust te nemen en rustig aan te doen beperken tot een keer of 3 per dag.

Ik put veel hoop uit het feit dat men zegt dat het na 12 weken allemaal minder wordt.
Ik ben benieuwd of d'r meer mensen zijn die dit zo heftig hebben gehad.

Groetjes,
Anne

Oh jeetje, het lijkt me vreselijk wat jij al weken moet doormaken!
Ik hoop voor je dat het bij jou ook zo werkt dat je na de 12 weken er langzamerhand minder last van krijgt!!

Sterkte... nog even volhouden!

Hai Anne,

ik heb dat niet gehad, maar het misselijkheids gevoel (gelukkig bleef het daarbij) was eind 11 weken eigenlijk compleet verdwenen. Ik denk dat als je het zo erg hebt zoals jij beschrijft dat het wel minder wordt maar helaas niet helemaal verdwijnt. Maar alle beetjes zijn meegenomen toch??
In ieder geval zal ik voor je duimen dat je jezelf wat beter gaat voelen binnekort. Geniet er in ieder geval wel van he, (voor zover dat kan als je boven de pot hangt ten minste)

Hoi hoi,

Ik ben blij dat ik  tot nu toe nog niet echt misselijk ben en tenminste zo lekker van mijn zwangerschap kan genieten.

Bij de eerste ben ik in totaal 7 ½ maand zwanger geweest en van die tijd ben ik 6 ½ maand alleen maar beroert geweest. Ik had overal een emmer staan en de wc was mijn grootste viendin. Ik kon ook niet meer functioneren.

Bij de tweede ben ik ook wel beroert geweest, maar ik kon tenminste nog wel uit de voeten. Al was het allemaal in een wat rustiger tempo. Ook toen heb ik flink moeten kotsen. Ook weer zo erg dat ik de bloeduitstortingen in mijn gezicht en nek had staan.

Nu ben ik inmiddels 8 ½ week zwanger en heb wel af en toe een wat misselijk gevoel, maar daar hoop ik dat het bij blijft. Ik heb mijn protie al wel gehad.

Mijn vriendin echter heeft bij allebij de zwangerschappen in de eerste vier maanden regelmatig in het ziekenhuis gelegen. Ook met uitdrogingsverschijnselen. Zij kon ook geen geluid en prikkels om zich heen verdragen. Maar na een week of 16 a 18 was ze er over heen. Een paar kilo lichter, maar die komen er wel weer aan in een zwangerschap, en toen kon voor haar het genieten beginnen, want vanaf die tijd had ze de bekende zwangerschapskwaaltjes die iedereen wel heeft en die er nou eenmaal bij horen.

Ik zou zeggen kop op. Voor je het weet kan jij ook gaan genieten. Ik hoop dat je niet zoveel pech hebt als ik met de eerste.

Claudia

Hoi Anne,

Als ik jouw verhaal lees, voel ik zo met je mee. Ik ben nu bijna 11 weken zwanger en ben al ruim 5 weken verschrikkelijk beroerd. Ik hoef gelukkig niet iedere dag over te geven, maar soms zou ik willen dat ik het er wel allemaal uit kon gooien, het lucht wel even op. De hele dag staat in het teken van eten. Zou ik dat broodje wel eten of niet, valt het goed... Warm eten doe ik al bijna helemaal niet en ben dus ook al een aantal kilo kwijt. Ik slik vanaf het begin al emesafene, maar heb niet het idee dat dit iets helpt. Dit is mijn 3e zwangerschap en het lijkt of het met de zwangerschap erger is. Bij de eerste ben ik 9 maanden beroerd geweest, maar niet zo erg als nu. Mijn vorige zwangerschap is wel een beetje te vergelijken met deze. Toen ging het met 16 weken beter en heb ik verder een heerlijke zwangerschap gehad. Hier hoop ik nu dus maar weer op. Alleen van  het idee dat ik minstens 5 weken nog vooruit moet, maakt me soms toch erg moedeloos. Mijn dagen slijt ik door op bed of op de bank en mijn man heeft het erg zwaar. Ik vind het fijn te lezen dat ik niet de enige ben die het op dit moment erg zwaar heeft. Het is soms ook zo frustrerend om te horen dat mensen helemaal nergens last van hebben. Maar goed, over een paar weken kunnen wij hopelijk ook wat meer genieten. Wat voor eten valt bij jou wel goed???? Gisteren heb ik twee broodjes kroket(!) naar binnen gewerkt en ik vond het lekker!!!! Eindelijk iets dat smaakte. Heb jij ook dingen die jij nu erg lekker vind???

Heel veel succes nog en hoop snel iets van je te horen

Jacoline

Bij mijn eerste zwangerschap was ik onzettend beroert en ziek tot ongeveer 16 weken. Toen was ik ook ruim 10kg afgevallen. Nu heb ik maar 3 dagen overgegeven en daarna nog een enkele keer tussendoor. Ben heel blij dat ik me nu wel goed voel.

Heel veel sterkte en hopelijk voelen jullie jezelf snel wat beter.

Groetjes,
Nelly.

Lieve Dames,

Wat fijn om jullie reacties te lezen, dat doet me goed.
Het gevoel dat de wc/je kotsbakje je beste vriend is klinkt ook erg herkenbaar. Ik durf bijna niks zonder ... toch moet ik zeggen dat nu ik nog maar 3 keer per dag overgeef ik me weer een beetje meer mens voel. Ik soms ook momentjes heb dat ik kan genieten van het zwanger zijn. Maar het echte grote genieten moet nog beginnen volgens mij.
Echt genieten van eten dat doe ik niet. Op advies van het ziekenhuis eet ik alleen maar vloeibaar, dus zuivel, appelmoes en allelei fruit wat ik pureer met de staafmixer, boullion dat soort dingetjes. De dokter zei dat dmv het eten van fruit ik genoeg binnen krijg voor die kleine en dat het belangrijker is dat ik zo min mogelijk overgeef dan dat ik volledige maaltijden binnen krijg.

Liefs,
Anne

Hoi Jacoline,

Mijn dagen slijt ik ook op bank en in bed... mijn man grapt wel eens dat hij er een huisdier bij gekregen heeft. Er zijn echt dagen dat ik niks kan en hij echt overal alleen voor staat. Gelukkig lijkt het nu beter te gaan, en daar doe ik ook erg me best voor. Ik wil namelijk koste wat het kost niet meer terug dat ziekenhuis in (al was de verzorging prima hoor... maar oost west thuis snurk je toch 't best...)

Groet,
Anne

Terug
Bovenaan