Wie ook zo ziek van de zwangerschap?

hoi allemaal

wat lijkt me dat toch vreselijk om zo ziek te zijn bij de eerste zwangerschap heb ik echt 42 weken nergens last van gehad behalve moe in het begin en nu ben ik ook alleen moe voor de rest voel ik niks wat een geluk toch als ik dit zo allemaal lees ik hoop dat jullie je ook weer snel beter voelen.

groetjes dominique

Hoi Anne,

Ik ben nu sinds 2 dagen ook overgestapt op vloeibaar eten. Ik heb wel het idee dat dit wat helpt. Ik ben nu niet zo heel erg misselijk meer. Ik doe wel heel rustig aan, maar als ik het zo vol kan houden, dan teken ik ervoor. De avonden zijn nog wel een drama, omdat ik dan het idee krijg dat mijn lichaam voeding wil. Juist dan heb ik helemaal geen trek. Ik probeer vanavond of een crackertje erin blijft. Misschien voel ik me dan niet zo beroerd.

Groeten,
Jacoline

Hoi Jacoline,

Wat fijn dat het vloeibare eten lijkt te helpen!  een beetje minder misselijk zorgt dat je je een beetje meer mens voelt he?!
Ik was van de week wat overmoedig en was de medicatie gaan afbouwen, ik baalde zo dat ik me zo moe voel en met de misselijkheid ging het best goed (3 keer is echt een opluchting vergeleken met voorheen) bovendien is niks slikken beter voor de kleine heb ik me al talloze keren laten vertellen... maar goed daar ben ik snel weer van bijgekomen.... het kotsniveau oversteeg weer de meer dan 6 keer per dag. Dus nu gebruik ik d'r weer braaf 4! Balen !!
Ik eet ook nog steeds vloeibaar en kleine porties. Van de week had ik voor het eerst ergens zin in...... pannekoeken!!!!!!! manlief heeft ze gebakken en dat ging nog goed ook . Maandag mag ik naar het ziekenhuis voor na-controle, ik ben erg benieuwd hoe het er allemaal voorstaat.

Succes met je vloeibare prutjes!!!

Prettig weekend allemaal!

Groet,
Anne

Hoi Anne,

Ik ben nu helemaal gestopt met de emesafene. Ik heb zelf het idee dat ik me nu beter voel dan hiervoor. Ik heb eigenlijk nergens trek in behalve een broodje kroket met heel veel mayonaise. Je mag me hier echt 's nachts wakker voor maken. Gek hè. Ben je zo verschrikkelijk beroerd, maar heb je hier zo'n vreselijke trek in. Echt apart. Hoe ver ben jij nu eigenlijk, ben het even kwijt.

Jacoline

hoihoi,

12 weken en 3 dagen..... eind in zicht... I hope   ... van de hormoonpiek dan....
Als ik het goed heb gelezen  een paar daagjes verder dan jij.

Greetz Anne

Hoi Anne,

Ik ben nu 11 weken en 5 dagen. Scheelt inderdaad een paar daagjes. Ik hoop echt dat het eind in zicht komt. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik het niet langer meer kan volhouden. Ik moet echt veel huilen en alles is me teveel. Ik ben bang dat ik aan het uitdrogen ben. Gisteren hoefde ik maar 2 keer naar de wc. Is niet goed lijkt me. Weet jij wat de criteria hiervoor zijn??? Heb jij zetpillen van emesafene of gewone tabletten. Ik had nl. gewone pillen en werd daar erg beroerd van. Ik denk dat ik morgen de HA ga bellen en vragen of ik zetpillen kan krijgen. Kijken of dit misschien  helpt. Ik zit momenteel echt aan de grond en zie het allemaal even niet meer zitten. Ik moet 7 april pas weer naar de VK dus dat duurt ook nog een weekje. Ik weet dat het allemaal wel weer goedkomt, maar ik zou zo graag willen dat ik me eventjes goed zou voelen. Even niet aan eten denken. Niet bang hoeven te zijn dat alles er weer uitkomt. Pfff, het leven van een zwangere gaat soms echt niet over rozen.

Groeten,
Jacoline

Hoi Jacoline,

Ik gebruik inderdaad de emesafene zetpillen. Gewoon even de HA bellen en die vragen. Vraag dan meteen of het mogelijk is dat je urine gecontroleerd wordt op uitdrogen, maar het kan ook dat je voor een urinetest je VK moet bellen. Wij hebben dat toen ook gedaan en die is toen met spoed naar  ons huis gekomen, en heeft een teststripje in de urine gedaan, binnen 't uur lag ik in het ziekenhuis.  Want wat ik van jou hoor, 2 keer naar de wc, dat lijkt me niet erg veel...
Je kunt het zelf ook wel een beetje in je urine zien, als je uitgedroogd bent is het wat geconcentreerder (dus donkerder van kleur). Hoe vaak geef jij eigenlijk over gemiddeld?

Ik kan me voorstellen dat je er momenteel doorheen zit, ik heb dat ook met ups and downs. Gelukkig kan ik af en toe lekker janken en d'r ook wel goed over babbelen.
In het ziekenhuis heb ik geleerd dat eten niet hoeft ..... maar drinken wel. Ik eet dus alleen wat ik wil en hoeveel ik wil, en verder drink ik veel verse sapjes. Daar haal ik dan mijn vitamine en foliumzuur uit. Het niet MOETEN, dat scheelt echt heel erg veel voor mij.

Vanmorgen in het ziekenhuis geweest. Met de kleine gaat alles goed ... dus moeders heeft d'r weer een hoop energie bij om het allemaal weer te kunnen dragen!
Woensdag mag ik weer naar de verloskundige, dan wordt voor de zekerheid nog een keer mijn urine gecontroleerd.

Ons moment om te genieten komt nog wel! Sterkte met alles!

Groet,
Anne

Anne ,
ik heb dezelfde zetpillen gehad en hielpen bij mij ook niet ben rond 8 weken een week opgenomen geweest en aan het infuus toen weer naar huis en ging ik net zo hard achteruit   en met 10 weken weer een week aan het infuus en nu met 11 weken weer thuis en heb nu het idee dat het de goeie kant op gaat (ook bijna de 1e 3 maand gehad)
ben nu 13 kilo lichter maar heb het ook met mijn vorige zwangerschappen meegemaakt dit is mijn 4e en laatste ha ha
maggi

Terug
Bovenaan