Wie ook zo ziek van de zwangerschap?

Ik heb vannacht voor het eerst in 3 maanden doorgeslapen! Heerlijk, om kwart voor 7 wakker, zonder dat ik het gevoel had van: Ik moet nog een halve dag slapen om een beetje uitgerust te zijn...
Geeft goede hoop voor de vakantie, :)
Hmm, de tandarts, ja, daar zou ik op dit moment ook niet heengaan, nee... veel te bang dat als ie wat te ver achterin m'n mond zou zitten, de boel eruit zou komen :-( Toch wel handig om even niet meer misselijk te zijn... Tegelijk: met al dat overgeven heb je natuurlijk wel extra kans op gaatjes :-(

En hoe is het met de dames deze morgen ???

Die extra gaatjes ben ik ook bang voor, want je schijnt ook niet direct na het overgeven je tanden te mogen poetsen enzo, soms doe ik dat niet, soms wel.. ik krijg soms echt die smaak niet uit m'n mond.
Een kind kost je een tand zeggen ze wel eens... maar ja ze zeggen zoveel....
Ik heb vandaag zowaar weer eens een redelijk goeie dag  dus ga zo is een poging wagen om manlief een beetje blij te maken, en weer eens wat in huis te doen.

Alvast een fijn weekend voor jullie!

Liefs,
Anne

Hallo dames,

Hier zijn we dan weer. Wat een herkenbare verhalen van jullie wat betreft de tandarts en de kapper. Ik ben nog naar de tandarts geweest toen ik waarschijnlijk net zwanger was. Ik heb toen nog twee foto's laten maken ook. Hoe dom kan je zijn. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was en het was allemaal nog heel pril. Ik baalde er wel enorm van, maar ja je kan het helaas niet meer terugdraaien. Ik heb wel last van pijnlijk tandvlees. Ik poets mijn tanden maar één keer per dag omdat ik daar erg misselijk van wordt. Wat betreft de kapper herken ik jullie ook wel. Normaal gesproken komt de kapper om de 5 weken, maar ik ben nu al ruim 3 maanden niet geknipt. Het interesseert me gewoon helemaal niet. Komt eigenlijk wel goed uit ook, want ik wilde het toch wat langer laten groeien.

Vandaag heb ik niet zo'n goede dag. Ben de afgelopen dagen denk ik toch te druk geweest. Lig weer lekker op bed en voel me hier nu even het prettigst. Wel balen want mijn moeder is vandaag jarig (ze wordt 60). Aangezien mijn moeder heel ziek is (borstkanker met uitzaaiingen in lever, longen, botten en hersenen) vind ik het echt heel jammer dat ik er vandaag niet heen kan. Misschien is dit wel haar laatste verjaardag. Moet ik maar niet teveel aan denken. Misschien kan ik er morgen wel even naartoe.

Hoe gaat het vandaag met jullie?? Zo te lezen beter dan gisteren. Gelukkig heeft mijn zoontje een mooi treintje uit kunnen kiezen. Kind was helemaal blij. Had zat er al zo lang om te zeuren.

Ik wens jullie een goede dag toe vandaag.

Liefs,
Jacoline

Goeie middag dames,

Tandenpoetsen was voor mij een tijd terug ook altijd een kots-moment, tot ik een andere tandpasta nam (beetje mildere smaak), sindsdien gaat het wel beter, het zijn nog steeds wel vlugge poetsbeurtjes maar ja het lukt in ieder geval weer!

Wat lijkt me dat moeilijk Jacoline, je moeder zo ziek en dan ook nog op een moment dat je jezelf zo voelt. Toch gefeliciteerd met haar verjaardag en sterkte met alles.

Ik heb vandaag weer een goeie dag de goeie dagen overheersen momenteel! Maar ik zit dan ook weer braaf aan de 4 emesafenes. Lekker in de tuin gezeten en even naar de prenatal geweest, ze hebben er momenteel 20% korting op heel veel spullen, dusssss dat was best leuk winkelen . Logeerbedje gekocht en wat positiekleding, die ik om andere redenen zal gaan dragen dan de meeste dames.... omdat me gewone broeken van m'n kont zakken en ik het toch niet echt een gezicht vind van die broeken waarin je m'n kont niet vinden kan.

Prettig weekend nog verder!

Liefs,
Anne

Wat een weertje buiten hè. Hier knapt een mens toch wel van op. Gisteren heb ik een slechte dag gehad. Vandaag gaat het gelukkig weer iets beter. Ik ben vanochtend even een half uurtje bij mijn moeder geweest. Ik moest er gewoon even naartoe.

Ik herken jouw verhaal wel van je broeken Anne. Bij mij zakken ook alle broeken van mijn billen. Het is natuurlijk best wel lastig, want aan de ene kant zakken de broeken je van je billen, maar aan de andere kant beginnen ze bij de buik toch een wat strakker te zitten. Ik draag geen riemen meer omdat dit me niet lekker meer zit. Hierdoor blijven mijn broeken inderdaad niet goed zitten. Mijn man zei vanochtend nog. Lekker slap kontje haha. Ik denk dat ik volgende week ook maar op pad ga.

Weet je waar ik wel last van heb. Een dikke buik, niet van de zwangerschap maar naar mijn idee zijn het opgezette darmen. Echt zo irritant. Ik kan ook heel moeilijk poepen. Ik ben dezen week denk ik maar twee keer weggeweest terwijl ik anders iedere dag moest. Ik zou willen dat dat weer een beetje op gang kwam. Ik denk dat ik me dan ook weer veel beter ga voelen. Ik voel me nu soms zo opgeblazen...

Hoe vergaat het jullie vandaag???

Groeten,
Jacoline

Hoi,

Jacoline, heftig zeg, dat je moeder nu zo ziek is! Wel super dat het toch nog even gelukt is langs te gaan...
Dus jullie vallen nog steeds af... bij mij is het inmiddels stabiel en begin ik ietsje te groeien. Maar dat mag ook wel, want m'n buik begint aardig mee te doen, (als ik nou geen 13 weken ben, dan weet ik het ook niet meer). Die rommelende darmen, die heb ik ook. Af en toe is m'n buik echt opgezet en voelt ie ook opgeblazen, en dan zeggen mensen: Nou, je begint het al wel te zien... Tja, da's niet de baby, denk ik dan, dat zijn gewoon darmen die van de regel zijn. Ook ik heb vreselijk last van verstopping en sinds ik deze week ook nog aan de ijzer ben gezet, nog maar. Het is alweer 5 dagen geleden, (maar dat vind ik niet zo erg, want door die verstopping heb ik ook last van het bijbehorende andere vervelende kwaaltje: aambeien. Krijgen die tussendoor tenminste wat rust).
Dus ik ben, naast de ijzer en de roosvicee ijzer, ook aan de roosvicee laxo... Komt het er tenminste nog een keertje uit, :) Die roosvicee laxo kun je ook pruimen voor nemen, dat zit ook in die roosvicee en pruimen laxeren nogal, :) Dat helpt wel een beetje. Wat dat betreft merk ik direct als ik die laxo vergeet, (afgelopen twee dagen niet van gekomen en op het moment dat ik er aan dacht te misselijk), maar goed...
Qua smaak vind ik hem goed te doen trouwens: beter dan de meeste vruchtensapjes, omdat ie gewoon veel milder van smaak is...
Aanrader dus, :)

Verder gaat het hier wel aardig. Vrijdag was een goeie dag, toch wat te enthousiast bezig geweest, dus gisteren kon ik het bezuren... Ik geloof dat het na de rust die ik gisteren zoveel mogelijk genomen heb, (voor zover dat kan met twee stiefkids in huis, ;-)), nu wel weer wat beter gaat. Nouja, en het goeie weer en vooruitzicht op de vakantie (morgen gaan we!, volgende week donderdag komen we terug en de volgende dag direct de tweede poging echo. Joepie!) helpen ook wel mee, :)
Sterkte hier allemaal in de tussentijd!

Goede morgen dames!

Een hele fijne vakantie voor jou gewenst Rozemarijke! Hopelijk kan je d'r lekker van genieten..... En lezen we je volgende week weer met allemaal positieve verhalen!

Verstoppingen...... daar heb ik geen last van  hihihi.... (toch ook wel fijn, iets waar ik niet aan mee doe!!)
Ik ben juist meer aan de dunne, en dat in combi met het kotsen zorgt dat ik altijd gauw naar 't toilet moet, als je begrijpt wat ik bedoel .....

Manlief is vandaag naar de verjaardag van zijn moeder, ondanks dat ik vandaag weer een goeie dag heb, zie ik het niet zo zitten de hele tijd opzitten en pootjes geven, ik moet gewoon af en toe lekker onderuit kunnen hangen  ... al die taartjes die voorbij komen, en te sterk geparfumeerde dames, dus ik blijf lekker thuis.

Hier is de buik ook aardig aan de groei, waardoor ik het inderdaad ook niet meer prettig vind om riemen te dragen. Ik heb nog even overwogen om bretels te kopen... maar ook dat zie ik niet echt zitten. Als die buik een beetje doorgroeit kan ik voorlopig nog wel even door in mijn eigen broeken, dan blijft het er vast op hangen!
De kleine dame wordt ook steeds bewegelijker....... en dat vind ik echt zo'n bijzonder gevoel , ondanks dat iedereen zegt (behalve de vk gelukkig) dat het zo vroeg nog helemaal niet kan... ik weet toch zeker zelf wel wat ik voel!

Een mooie zon-dag!

Liefs,
Anne

He meiden,

nou, nog gauw even een laatste blik hier, :) voordat we gaan pakken en vertrekken...
Qua misselijkheid gaat het wel aardig nu: ik moet eerst normaal wat eten en een half uurtje later vooral iets suiker-achtigs hebben, dan trekt de misselijkheid goed weg. Tja, iedere VK zal me waarschijnlijk zeggen dat dat met m'n verstopping niet handig is, maar als het helpt, helpt het en liever wat verstopt dan misselijk, :)
Was gisteren bij vrienden hier in de buurt die voor onze kat en planten gaan zorgen, en hij heeft een darmziekte waar hij vandaag een onderzoek voor heeft. Hij moest in een paar uur tijd 4 liter laxeermiddel opdrinken, (elk uur een liter- getver). Ik zei al: doe mij maar een glaasje, misschien kan ik de boel dan nog even legen voordat we naar Israel gaan, ;-)
Maar goed, vanochtend weer een pijnlijk toilet-bezoekje gehad, (ach, voordeel is: ik kan alvast goed oefenen met persen - en vooral: hoe doe ik dat zonder druk op m'n hoofd te hebben, :-D), dus de vakantie kan beginnen, :)

Jullie allemaal sterkte hier! Hopelijk gaat het allemaal wat opknappen. Zou toch mooi zijn als we dit hoekje op kunnen heffen straks, (of een andere titel kunnen geven, ;-D)
En dat het hier ook maar een beetje mooi weer mag gaan worden/blijven. (voor mijn vakantiegevoel is het dan wel weer fijn, vertrekken naar 30 graden zon, terwijl het hier regent...)
OK, tot volgende week!

Terug
Bovenaan