Wie ook zo ziek van de zwangerschap?

Sjonge, ik vind het al heftig genoeg wat ik te verduren heb, (is ook wel zo, :)), maar jij en Anne hebben het echt ontzettend heftig... Hopelijk zet de verbetering door, idd...
Wel fijn he, het hartje horen? Ik heb het gisteren gehoord en dat was echt even ene oppepper, idd. Weet je weer even waar je het voor doet. Alhoewel ik niet heel vlot nu aan een tweede zal beginnen: daar zal ik wel ff wat tijd tussen nemen om en bij te komen van de zwangerschap en van bevalling en veranderde leven daarna... :)

Volgens de verloskundige zit ik, ondanks mislukte echo, toch eerder tegen de 12-13 weken dan pas bij de 9, (omdat het hartje zo goed te horen was en zo gemakkelijk tevoorschijn te krijgen was, en vanwege hoe ze mijn buik inschatte; baarmoeder goed voelbaar), en dat was wel een opluchting. Toen met die echo, toen ze zeiden dat ik zeker twee weken korter was, was dat zo'n tegenvaller! M'n eerste gedachte was toen echt: Shit, nog twee weken langer beroerd! Dus, als ik echt 13 weken ben vandaag, ga ik er maar van uit dat mijn klachten met een paar weekjes ook wel naar de achtergrond zullen verdwijnen, omdat ik pas bij 9 weken misselijk werd...
Kan me trouwens helemaal voorstellen dat zelfs je man je teveel was, :) Ik heb zelf met enige regelmaat migraine en dan kan m'n man erg lief doen, maar kan ik ondertussen echt denken: Ga alsjeblieft weg, laat me met rust, raak me niet aan, zeg niets! Alles is dan teveel :-( Ook altijd fijn als dat gebeurt waar m'n stiefkids bij zijn: die gaan dan ook hele lieve dingen doen, (tekeningen maken, kusjes brengen). Ik probeer altijd maar goeie-stiefmoeder-achtig te reageren dan en dapper te glimlachen, maar ondertussen, :-(

Anne, is inderdaad andere situatie, :) Wij hebben dus per plaats ook wel een lokatie waar ze een gemeenschappelijke ruimte met koelkast hebben, maar die valt niet eens onder HACCP, vanwege het feit dat de ruimte door dr vrijwilligers beheerd wordt... en om daar m'n moedermelk nou neer te gaan zetten, :) De gedachte dat iemand dat dan tegenkomt en denkt: He, wat is dat nou? Plus dat ik dan elke keer vooraf het daar neer moet gaan zetten, het daarna weer op moet gaan halen en op de volgende locatie weer hetzelfde liedje... Maar eens met m'n leidinggevende overleggen. bovendien zal ik dan voor in de auto ook een koelbox moeten hebben: er schijnen er te izjn die je op de sigarettenaansteker aan kunt sluiten, (gebruiken we die straks tenminste nog ergens voor, ;-D). Maar ik vind eigenlijkw el dat m'n baas die dan mag betalen, :) Wil ik hem best inleveren na einde van de BV, kan een ander hem weer gebruiken, want ik heb meer ambulante collega's, :)

Wel lekker om even te kunnen zeuren hier. Ik merk aan sommige mensen toch dat ze zoiets hebben van: Overdrijf je niet? Ehm, nee dus, zullen we ruilen? :) Lekker om even te delen met mensen die weten waar je het over hebt en die je serieus nemen, (doen mijn man en mijn collega's overigens ook, dat is ook wel erg fijn, maar op je werk kom je toch andere dingen doen, he?).

Oja, en in het kader van: het kan altijd erger, (helpt mij altijd wel weer om de boel te relativeren en mezelf weer een beetje op te peppen):
een kennisje van mijn schoonmoeder, haar dochter is ook zwanger. Die kreeg vroeg in de zwangerschap een hartaanval en ligt sindsdien in coma. Ze wordt in leven gehouden, omdat het kindje onder die omstandigheden gewoon doorgroeit, en lijkt nu zelf ook langzaam maar zeker weer richting bewustzijn te komen. Maar toen ik dat hoorde, dacht ik: OK, nou, liever misselijk dan dat!

En het schoonzusje van mijn zusje: had de hele zwangerschap last van bekkeninstabiliteit. Liep twee weken voor de bevalling de trap af met de jongste, breekt zomaar pardoes, zonder dat ze viel, zwikte of wat ook, haar enkel, terwijl haar oudste nog op z'n kamertje zat, (want met die BI kon ze niet met twee kids tegelijk de trap af). Sleept zich naar de telefoon, belt een ambulance, die niet komen wilde: je kon je been heus niet breken als je gewoon van de trap afliep.
Ten langen leste haar moeder gebeld, die kwam, overzag de situatie en heeft weer de ambulance gebeld, die alsnog eigenlijk niet wilden komen, maar toch maar deden na fikse scheldpartij van moeder-lief. Bleek haar enkel op 3 plekken gebroken en zo moest ze dus twee weken later bevallen: met pootje in gips en niet in staat goed af te zetten door de bekkeninstabiliteit en de pijn in haar gebroken enkel. Mocht geen keizersnee en in eerste instantie zelfs geen ruggeprik, maar onder invloed van een fikse wee heeft ze die bij elkaar gescholden...
Vervolgens dus niet in staat om voor haar pasgeboren baby te zorgen, omdat de instabiliteit nog weer toenam en ze zelfs geholpen moest worden bij het naar de wc gaan.... Toezien hoe een vreemde van de thuiszorg jouw kind verzorgt...
Dus, tja.... ben ik toch liever goed misselijk geloof ik, (als daarmee straks alles normaal mag verlopen, :))

Heyhey goeie morgen dames

@Jacoline:
Wat goed zeg dat je urine goed was !!!!! en dat je 't hartje weer hebt gehoord ... dat moet toch wel weer een fijn gevoel zijn :) Weet je in ieder geval weer, dat het tenminste allemaal niet voor niks is. Om de 1 of andere reden (misschien gewoon de hormonen) moet ik elke keer weer huilen als ik 't hartje hoor.

@Rozemarijke:
Ik vind het inderdaad ook altijd erg fijn, om te weten dat je het nog veel slechter had kunnen treffen. Gelukkig ben ik zelf vrij positief ingesteld, maar als het zo lang duurt allemaal is het soms best wel moeilijk om zo positief te blijven. Is dus ook zeker niet altijd gelukt.

Hier heb ik weer eens een ouderwets slechte middag gehad gisteren en een slechte nacht vannacht en ook niet echt een geweldig begin vanmorgen.
De medicijntjes dus meteen maar weer opgevoerd, hopelijk trekt het dan snel weer een beetje bij.
Als het goed is ga ik zo weer op thee-excursie naar mijn werk, eens kijken of er nog wel hard genoeg gewerkt wordt zo zonder mij .

Gisteren hebben we de eerste kleding gekocht voor onze kleine meid (jaja, wij krijgen een dochter!!!). Super, om zo samen met de leuke dingen bezig te zijn!

Verder denk ik erover om mezelf aan te melden voor pufcursus. Gaan jullie dat ook doen? Ik twijfel alleen een beetje, t begint met 20 weken... over 4 weken dus.... zou 't dan beter gaan met de misselijkheid? Anders.... lijkt het niet te doen.

T allerbeste weer voor vandaag!

Liefs,
Anne

Hallo dames,

Rozemarijke wat een verhalen zeg. Vreselijk. Wat je zegt, dan liever misselijk dan dit soort verhalen. Het zal je maar gebeuren....

Anne, balen dat je weer wat slechte momenten hebt. Misschien toch maar niet afbouwen met de emesafene... Ik hoop echt dat het snel wat beter met je gaat. Wat leuk dat jullie en dochter krijgen. Is zo leuk (ik kan erover meepraten). Wij hebben een jongen en een meisje dus het maakt mij nu helemaal niet uit wat het wordt. Ik vind het knap van jou dat je weg durft te gaan als je nog steeds moet overgeven. Ik deed dat echt niet hoor. Ik was veel te bang dat het me in de auto overkwam. Daar kwam natuurlijk bij dat ik me veel te beroerd voelde om weg te gaan.
Gisteren heb ik niet zo'n goede avond gehad. Niet overgeven ofzo hoor, maar ik denk dat ik te weinig gegeten had waardoor ik me toch niet zo lekker voelde. Vanochtend gaat het eigenlijk best wel weer goed. Ik ga zo voor het eerst in ruim twee maanden mijn zoontje van school halen.

Vanochtend een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. 28 mei mag ik. Dit vind ik echt heel spannend.

Groetjes,
Jacoline

Ja ik vind de 20 weken echo ook zo ontzettend spannend!! 22 mei mag ik.... en als het goed gaat ga ik 24 mei dan op vakantie.
Konden we de tijd maar vast een beetje vooruit spoelen he?

Ik ga in principe alleen met de auto, als ik gereden wordt... kotsbakje bij de hand en huppakee.... ik kan inmiddels zo goed mikken dat het bijna nooit misgaat. Bovendien ben ik het goed zat om " geen leven "   te hebben, er zijn echt tijden dat ik me echt een kluisenaar voelde. Uiteraard ga ik met mijn uitstapjes wel eens de mist in, dat ik daardoor te veel van mezelf vraag en dan krijg je dus wat ik gisterenmiddag (en vannacht enzo) had. Eigenwijsje.... die Anne...
Ik heb  vorige week wel 1 keer zelf geprobeerd auto te rijden  maar dat was echt alleen een heel klein stukje, in het begin van mijn zwangerschap heb ik al kotsend op een vluchtstrook langs de snelweg gestaan, dat wil ik echt nooit meer mee maken. Maar met kleine stukjes weer een beetje oefenen dat lijkt me wel handig!

Het geslacht maakt mij ook niet echt uit... je weet wel die cliche "Als het maar gezond is... "   en dat is denk ik ook alles waar het eigenlijk om draait.
Maar ik merk dat ik nu ik weet wat het is, d'r wat meer lol van kan beleven, misschien omdat het dan  meer grijpbaar  wordt ofzoiets.

Nou de thee was weer lekker hoor!

Liefs,
Anne

Nou meid ik heb bewondering voor je hoor dat je dat allemaal doet. Ik zou dat echt allemaal niet durven, veel te bang dat ik iedere keer mijn auto schoon kan maken.

Tja, wat je zegt, eigenlijk maakt het je helemaal niet uit wat het wordt als het maar gezond is. Vroeger had ik echt altijd iets zoiets van, yeah right, natuurlijk heb je wel een voorkeur. Maar als je zelf zwanger bent, wil je toch niets liever dan een gezond kind. Natuurlijk kan je wel een bepaalde 'voorkeur' hebben, maar gezondheid gaat toch echt boven alles.

Lekker joh dat jullie in mei met vakantie gaan. Het zal dan heus wel wat beter met je gaan en kan je er lekker van genieten. "positief denken' zei de psychloog .
Gaat het ondertussen alweer wat beter met je??

Mijn zoontje zit de hele tijd om een treintje van Thomas te zeuren. Ik had beloofd dat hij er één mocht uitzoeken als ik weer beter zou zijn. Nu zit hij de hele middag al te zeuren. Ik ga zo denk ik maar even. Hebben we dat ook weer gehad en is hij ook weer blij.

Fijne middag.

Groetjes,
Jacoline

He Anne, nou wat mij betreft ook petje af, hoor, dat je dan toch gewoon maar er op uit gaat... Balen dat je zo'n slechte dag achter de rug hebt...
En Jacoline, (onhou ik dta nou goed, ik ben telkens in de war met die namen en als je dan een keer aan het reageren bent, kun je niet meer teruglezen), super in ieder geval dat je weer even je zoontje op kon halen...! En, een leuke Thomas-trein gescoord?

Hier heb ik ook een slechte dag, maar desondanks maar wel even naar de kapper geweest, (door alle moeheid is me dat de hele zwangerschap er nog niet van gekomen), dus weer lekker fris koppie voor volgende week in Israel, :)
Toen ik zei dat ik wel misselijk was, keek ze wel even heel benauwd, zo van: je gaat me hier straks toch niet kotsen he?  Had bijna gezegd: Nou, zou zomaar kunnen...
Maar goed, toch maar niet gedaan...

Heyhey... d'r opuit voor een trein.... da's toch ook wel weer een mijlpaal... en hopelijk een succes-ervaring, die je misschien weer wat meer lef geeft om af en toe eens wat te doen...
Wat betreft die kapper..... ik moet dat ook dringend doen, maar stel dat echt al weken uit. Gelukkig heb ik lang haar, dus dan is het niet zo opvallend.
Ik moet ook dringend naar de tandarts, maar zoals jullie zullen begrijpen.... zie ik daar helemaal tegenop.

Vanaf vanmiddag ben ik weer aardig opgefleurd... vandaar dat ik vandaag ook niet direct na sesamstraat al naar bed hoefde .

Fijne avond verder, of goeie morgen... t is maar net wanneer jullie dit lezen!

Liefs,
Anne

Terug
Bovenaan