Wie probeert ook zwanger te raken van z'n eerste en is gestopt met de pil/anti-con. in juni?

Hoi Allemaal,

Ben vorige maand gestopt met de pil en heb dit forum 'ontdekt'. Vind het heel spannend dat ik nu 'eindelijk' ga proberen zwanger te raken.

Ik vind het super eng en ook leuk, beetje dubbel gevoel dus.
Natuurlijk heb ik er goed over nagedacht, maar toch.

Zijn er ook meiden/vrouwen die dit gevoel kennen?
Ik zou het leuk vinden om er met jullie over te praten.

Even een beetje over mezelf: Ben net 30 geworden (dus het zal ook wel mijn biologische klok zijn ) Verder ben ik 7 jaar getrouwd, heb een eigen zaak in officemanagement en vermaak me daar zo'n 5 dagen per week mee.

Ik zou het leuk vinden om met jullie over dit (toch wel zeer) belangrijke onderwerp te babbelen!

Wie o wie!!!

Groetjes,

Erretje

Hoi Erretje,

Ik snap je gevoel van spanning en vreugde helemaal! ben zelf vorig juni  jaar gestopt met de pil en wilde hetzelfde als jij nu alleen is alles net iets anders gelopen dan ik dacht. Allereerst heb ik niet gewacht met stoppen totdat ik mijn strip had afgemaakt (dat was mijn 1e fout) en vervolgens kwam mijn eigen cyclus heel onregelmatig op gang.

De eerste 3 maanden nadat ik was gestopt met slikken werd ik helemaal niet meer ongesteld (dus wij dachten aan een eventuele zwangerschap) maar na de maanden erna en een aantal keren een negatieve test wisten we dat dit niet het geval was.
Uiteindelijk werd ik ongesteld en na een gesprek met mijn huisarts snapte we dat het normaal is wanneer je stopt met slikken, dat je cyclus niet altijd meteen op gang komt. Nu zijn we al een jaar verder en afgelopen maand heb ik pas mijn eerste mensturatie gehad zoals ik die ''normaal'' altijd kreeg.....

Dus ook wij zijn nu aan het ''proberen'' en na een jaar onduidelijkheden en teleurstelling komt weer die zelfde spanning naar boven als vorig jaar!
Ik hoop je niet te hebben ontmoedigd met mijn verhaal want bij elke vrouw loopt alles anders en hopelijk ben jij wel zo slim geweest om je strip af te maken. En wie weet is het wel in 1x raak!

Ook ik heb net als jij deze site nu pas ontdekt met dit forum erbij en vind het ook wel leuk om met iemand mijn gevoelens etc...te delen.

Ik ben zelf bijna 22 jaar oud, heb nu 5 jaar een relatie en ben werkzaam als verkoopadviseur.
Kijk maar of je tijd hebt om weer iets terug te sturen......

Liefs Butterfly

Dag Erretje!

Ik ben ook in juni gestopt en wacht nu vol spanning op mijn eerste ongi (of juist niet natuurlijk) die op 5 juli had moeten zijn volgens de 'normale' cyclus van 28 dagen. Maar goed, je kent vast het verhaal van ontpillen wel waardoor mijn eerste ongi wel even op zich kan laten wachten...

Wat is het spannend he? Zeker in de goede dagen is het vrijen niet als anders. Zeker na afloop hebben we dikke lol over hoe ik ga liggen (benen de lucht in, kont omhoog, heel charmant en lachwekkend) en of het dan gelukt zou zijn. Voelt het bij jou ook als een enorme beslissing en fase in je leven?
Ik ben er echt behoorlijk hyper over en zou elke dag wel ff op het forum willen kijken. Ik werk als planner bij een landelijk bedrijf en ben daar vrij druk mee. Genoeg afleiding om er niet teveel mee bezig te zijn in elk geval!

Ben heel benieuwd naar jou ervaringen, wanneer je 1e ongi komt, hoe je je voelt, hopelijk raken we snel zwanger!

Succes!

Marian

Hoi Erretje en marian

Ook ik ben in juni gestopt met de pil en zou 18 juli weer ongesteld moeten worden. Ik ben het met jullie eens dat het ontzettend spannend en grappig is allemaal. Nou maar hopen dat het snel lukt!! Lijkt me echt verschrikkelijk om maand na maand weer ongesteld te worden! Maar ja, we willen de druk niet opvoeren, het moet wel leuk blijven natuurlijk. Ik kan echt nergens anders meer aan denken, heel erg! Hebben jullie dat ook?? Ik kijk elke dag op het forum of er nog berichten zijn en of er nog handige tips zijn. Ik heb begrepen, dat het misschien slimmer is om een maandje met concoom te vrijen. Als je direct zwanger wordt na het slikken an de pil, heb je een verhoogde kans op een miskraam. Heb ik ergens gelezen. Hebben jullie hier iets over gelezen of gehoord?

groetjes

Niet alleen verhoogde kans op een miskraam, maar ook op meerlingen! Wij hebben er ook niet op gewacht hoor, gewoon er meteen vol tegenaan.

Het is voor ons allemaal reuze-spannend he? Heel veel succes!

hallo meiden,

het  lijkt me gezellig om hier mee te kletsen, ik ben gestopt met de pil, alleen niet in juni maar eind mei, ik hoop dat dat niet erg is dat ik me hier dan aanmeld. ik ben al ongesteld geweest 26 juni, we gaan wel voor het eerste kindje.
Ik zou me trouwens even voorstellen: ik ben desiree, ik ben 23jaar. woon samen met mijn vriend, waar ik 24-08-2006 mee ga trouwen, we hebben besloten dat ik eind mei de laatste pil zou nemen.
Ik vind het allemaal wel heel erg spannend............we gaan er gewoon voor!
succes allemaal meiden en tot gauw!

liefs dees

Hey meiden!

Leuk jullie hier te 'ontmoeten'.

En Butterfly zeker ontmoedig je mij niet. Het is op dit moment wat jou bezig houdt en dat kan je ook met 'ons' delen. Ik weet het zeker dat de rest daar ook zo over denkt. Jammer dat het niet allemaal zo lekker loopt, maar je lichaam kan je helaas niet altijd sturen.

Eerst had ik het advies om helemaal geen kinderen te krijgen i.v.m. een whiplash en een zenuwstelsel wat overhoop ligt, maar nu kan ik (eindelijk) aan kids gaan denken. En nemen is het zeker niet! Je krijgt kinderen... want het is maar de vraag of het gaat lukken.

En het houd me écht heel erg bezig. Ik vind het nogal een beslissing. Liever had ik gewoon gehad dat het me was 'overkomen', dan is de twijfel er tenminste niet.
Als we het nu doen, dan is er ook wel angst, zo van: griebels, het zou toch eens zijn dat 'we' zwanger raken.....  Dat vind ik een 'eng'  idee, maar krijg er ook wel leuke kriebels van in m'n buik. Ik stel me voor hoe het is om een kindje met je mee te dragen. Ik heb al van alles gelezen en bekeken op internet.

Gelukkig gebruik ik de Yasmin-pil. Die was erg licht, daardoor had ik al weer het gevoel dat ik 'normaal' was en dat ik me weer vrouw voelde. Met Marvelon had ik dat namelijk niet. Vorig jaar heb ik nog aan een Mirena gedacht. Gelukkig maar dat dat niet lukte, dan had ik eerst dat ding er weer uit moeten laten halen.... Dus geluk bij een ongeluk.

Ik riep namelijk altijd het hardst dat ik GEEN kinderen wilde (althans dat dacht ik...). Ik vocht tegen mezelf. En tegen m'n gevoel.

Mijn man had al eens eerder geopperd dat ik wel mocht stoppen met de pil, maar dat vloog me zo enorm aan. (was er toen dus waarschijnlijk nog niet aan toe).

Ik zou het leuk vinden om jullie onder dit onderwerp te blijven spreken over van alles en nog wat. ook wat jullie bezig houdt!

Je trouwerij Dees, lekker spannend ook. 24 augustus is best wel snel in het zicht!
Mijn trouwdag vond ik echt een geweldige dag. Het is al wel weer 7 jaar geleden, maar kan me ALLES nog als de dag van gisteren herinneren. Ik heb genoten!!!
(als echtparen écht paren, hebben echtgenoten écht genoten!)

Dat kan je dus zeggen als je als getrouwd stel aan kinderen begint!! HAHA

Marian, Tina, Butterfly en Dees, ik hoop jullie hier nog vaak te spreken en hopelijk gaan we snel met z'n allen over op het forum 'Zwanger zijn'.
Lijkt me gezellig!

Groetjes en liefs,

Erretje

Volgens mij heb ik mijn eerste normale eisprong weer gehad. Ik voelde gisteren een hevige (onder)buikpijn  zoals ik me dat van vroeger kon herinneren. Ik blijf het heel spannend vinden

Oh ja, ben ik nog even. Na mijn kilometerslange verhaal van net, ben ik nog wat vergeten te zeggen.

Op het internet heb ik gevonden waarom men liever eerst wil dat je stopt met de pil en 'ontpilt'. Er stond in dat het niet schadelijk is voor je kind om 'direct' zwanger te raken. Liever willen ze eerst een 'normale' cyclus omdat ze dan beter kunnen uitrekenen wanneer je gaat bevallen en zo.

Als je als meisje bij je moeder in de baarmoeder zit, dan zijn al je eicellen reeds gevormd. Tegen de tijd dat je twintig bent, heb je nog zo'n 100.000 - 200.000 eicellen die te gebruiken zijn. Pilgebruik houdt alleen je eisprong voor de gek. Je krijgt gewoonweg dus GEEN eisprong. Zodra je stopt met de pil, kan er wel meteen een eisprong plaatsvinden, met inderdaad verhoogde kans op een meerling.

Ook is het NIET schadelijk de pil tijdens de zwangerschap door te slikken (stel dat je zwanger bent en je weet het niet bijvoorbeeld). Zodra je weet dat je zwanger bent en je slikt de pil nog, is het natuurlijk veel beter om te stoppen.

De pillen van tegenwoordig zijn (bijna) allemaal behoorlijk licht.....

Ik was ook heel bang altijd voor de hormonen in de pil, dus heb ik het nagezocht.  Deze informatie heb ik niet van een pillenfabrikant, maar  op een onafhankelijke site gevonden.

Niet om jullie nog iets te 'leren' hoor!!!
Just for your information!!!

Groetjes en welterusten.

Ga zo maar slapen, hoewel we waarschijnlijk toch echt nog wat moeten doen.....
Tja.. wie niet waagt.....

Terug
Bovenaan