wie rookt er nog ??

A

Anoniem

Guest
hoi ik ben nieuwschierig.
ik rook nog steets   per dag.
het is bij mij moet ik eerlijk toegeven ook afgeraden te stoppen gezien mijn situatie en bloed druk. ( van wege mijn ex enz..)
en ben nog al stess gevoelig.
als ik zou stoppen zou mijn bloeddruk gigantie,s stijgen aldus mijn vk.
nou ben ik benieuwd wie er nog meer roken.

kussies vero

hai Vero

Je bent niet de enige die nog rookt,want ik doe het ook nog.
Je rakelt hier waarschijnlijk wel een hoop negatieve reacties mee op.
Bij mij was het ook beter om niet te stoppen ivm mijn verleden (alletwee me ouders verloren en anderhalf jaar tijd en een zus die stikjaloers is op mij.
Maandag bij de vk geweest en alles is prima in orde ligt voor op de groei en met mij ook alles top.
Denk dat we het allemaal voor zich moeten weten wat we doen.

Groetjes babyboom

34 weekjes

hoi,

Ik rookte tot week 6, toen kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ik baalde dat ik niet eerder was gestopt.
Ik was echt een flinke roker, minimaal 1 pakje per dag. Ik heb het er een paar dagen moeilijk mee gehad. Maar het viel mij alles mee. Je weet waarvoor je het doet. En voor mij gaat die vlieger niet op dat stress slechter is dan roken. Je hebt tenslotte maar even die 'stress' en als je blijft roken heb je baby het voordurend slecht.
Iedereen moet het zelf weten wat ze doen natuurlijk, maar ik blijf het wel wat zwak vinden als je blijft roken. Zeker omdat iedere roker een excuus heeft.
Ik hoop toch dat je de wilskracht vindt om te stoppen! Succes!
Groetjes Mickey (32 wk)

Hoi Vero en Babyboom,

Ik ben ergens in de 8ste week ofzo gestopt....kon het niet meer verdragen...
Maar sinds een paar dagen wil ik telkens roken....wrom!??! geen idee..omdat ik me beter voel. Ik neem zo nu en dan een trekje van mijn mannetje...gelukkig vertrekt hij smorgens heel vroeg..half 6 ongeveer en komt pas tegen 6-en thuis...dus...overdag doe ik het nie...maar savonds...dan moet ik ff trekken omm het maar zo te noemen...en raar..want er wordt sinds ik zwanger ben..helemaal niet meer in huis gerookt...
Zou de verslaving na zoveel weken..spontaan trug komen?
Greetz Tine...16wkn en 4dgn.

Hoi Vero,

Ik heb het ook met mijn huisarts besproken, het is inderdaad beter om te stoppen maar aangezien onze probelemen de afgelopen tijden, toch teogestaan. Op verzoek van de huistarts maximaal 4 sigaretten per dag en ik moet zeggen, soms rook ik dagen heleaal niet omdat het gewoon niet meer zo smaakt als eerst. Ik was ook niet echt een grote roker.

Liefs Teiger78

Hoi Vero,
Ik rook ook nog. Ben zeker de helft minder gaan roken en rook nu nog max 8 sigaretten per dag.. Probeer uiteraard zo min mogelijk te gaan roken..
Volgens mij is het per persoon verschillend want iemand die ik ken rookte ook gewoon lekker door en niets mis met het kindje!!!

Groetjes,

hoi allemaal

was jullie verhalen aan het lezen , en heb zeker getwijfeld of ik zal reageren ..
maar doe het toch , want ben zelf zo zwak om niet te stoppen . dus wat mickey zegt ik vindt dat ze groot gelijk heeft , hoe ieder ander er ook over denkt ze heeft gewoon gelijk ...

maja ik rook dus ook rook nu zo,n 5a 10 sigaretten per dag terwijl ik altijd stuk of 30 rookte dus ik vindt het heel goed van mezelf , dat ik zoveel veel geminderd heb want moet zeggen dat het heel zwaar is dus om helemaal te stoppen zie ik nog niet zitten . hoe ieder daar ook over denkt is m,n eigen risico helaas , gelukkig is het met m,n andere kinderen goed gegaan en moet zeggen dat ik van me eerste ook meer dan de helft geminder heb , en van de 2e heb ik ook geminderd ma op de helft van me zwangerschap kwam me vriend vast te zitten en moet ook zeggen dat ik  2 x zoveel gerookt heb als normaal allemaal stress en ja was niet zo sterk . voelde me ook zwaar k*t en in de maling genomen door m.n vriend en ja weet dat dit geen excuus is maar was ook geen makkelijke situatie om alles alleen te doen 1 kindje van 4 en zwanger en dan later een pasgeboren baby met je kindje van 4 was heel zwaar dus kon ik m,n sigaretje echt niet missen

maar jah dat is gelukkig allemaal geweest en vergeven ...
ma vergeten doe je het nooit!
maar ik vindt al heel goed van mezelf en hoop dan ook dat de echo,s goed zijn zo niet da is het zeker afgelopen voor mij met het roken !

gr anna

Hallo

ik heb de eerste 10 weken van mijn zwangerschap gerookt en december 2005 is mijn zoontje gezond geboren en ik rook nog steeds niet meer dus je baby is de beste reden om te stoppen (voor mijn zwangerschap wel 20 x geprobeerd)

succes allemaal

Terug
Bovenaan