wie rookt er nog ??

Hoi,

Sorry, maar ik wil nog even reageren op Stampertje.
8 sigaretten, vind ik eigenlijk heel erg veel. Tuurlijk worden er kindjes geboren welke helemaal gezond zijn, maar  het is natuurlijk duidelijk dat het niet gezond is voor de baby.  Als je het verschil heb  gezien met een placenta van een moeder die rookte  of  van  een moeder die niet rookte... Sorry maar ik  begrijp het gewoon niet dat je blijft roken....

Gr. Mickey (32 wk)  

ik zat nog even te twijfelen of ik zou reageren....maar ken het niet laten
Ook ik rook nog en ben er van overtuigd dat elke sigaret die je op steekt er 1 teveel is niet voor jezelf dat is je eigen keus maar wel voor de baby.Begrijp me niet verkeerd wil niemand aanvallen want roken doe ik dus zelf ook nog en schaam me er diep voor en weet uit ervaring dat het slecht is mijn zoon is met zuurstof gebrek geboren 8jaar terug maar de placenta zag er geweldig uit ik was bevallen en riep heb zin in een peuk   waarop de gyn toen zei dat mag ook wel hoor als je het 9maanden niet gedaan heb.
Dus die placenta was niets aan te zien ......ook al geloof ik wel dat het kwam omdat ik toen alleen maar 1 peuk rookte na het eten savonds.
Nu rook ik toch nog zeker veel teveel maar ben gewoon te slap zwak en kotsmisselijk van mezelf dat het me niet lukt. En kan nu wel zeggen maar de omstandigheden zijn er ook niet na maar das gewoon gelul natuurlijk geen excuus om niet te stoppen maar ik gebruik hem wel als ik aangevallen word erover mijn moeder is ernstig ziek niets meer aan te doen mijn schoonmoeder is kanker bij ontdekt met uitzaaiingen dus echt strestijd hier maar goed vind het hoe zwak ik dus ook ben geen excuus.
Nu ik dit allemaal zo lees wilde ik net een peuk aan steken maar heb hem maar weer weg gelegt ik hoop dat het me nu de ogen gaat openen en meer aan de baby gaat denken dan aan mijn eigen behoefte.
Ik zal hier best negatieve reacties op krijgen maar elke roker weet dat het gewoon slecht is

ieder zijn eigen keus zeg ik dan maar en is toch zo

Corina 29 weken +2dagen

quote: mick02 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2006 11:01:43'));

Hoi,

Sorry, maar ik wil nog even reageren op Stampertje.
8 sigaretten, vind ik eigenlijk heel erg veel. Tuurlijk worden er kindjes geboren welke helemaal gezond zijn, maar  het is natuurlijk duidelijk dat het niet gezond is voor de baby.  Als je het verschil heb  gezien met een placenta van een moeder die rookte  of  van  een moeder die niet rookte... Sorry maar ik  begrijp het gewoon niet dat je blijft roken....

Gr. Mickey (32 wk)  

Hoi Mickey,

Je hebt ook zeker wel gelijk... Zal ik niet ontkennen, maar dat meisje waar ik ook over praatte merkte ook niets aan haar placenta! De VK zei zelfs dat ze een hele mooi placenta had, toen ze vertelde dat ze rookte geloofde ze dat niet. Dus ik ben van mening dat het per persoon verschillend is..
Ik wil ook echt wel stoppen hoor, maar overleg het morgen even met de VK.

Ben je sterk of niet, en inderdaad, ik voel me ook erg zwak!! Sorry...

Groetjes,

Tja, leuke discussies zijn dit toch altijd.
Even voorop stellen.. Ook ik rook nog. Tenminste mijn pakje is leeg en ik ga zeker
proberen om geen nieuwe te kopen. Maar om te zeggen dat ik nu gestopt ben??
Nee dat is me nog te vroeg.
En ja het is beter om te stoppen.. Maar niet altijd haalbaar voor iedereen.
En wat dachten we van de uitlaatgassen buiten?? Als we lekker de "frisse" lucht
ingaan?? Lijkt me ook niet echt gezond. Bovendien zijn er nog nooit zoveel zieke
kinderen geweest dan de laatste paar generaties... Hoe dat komt?
Verschillende onderzoeken wijzen uit dat we té goed opletten tegenwoordig.
Te schoon, te bang ed. Denk dat daar wel wat inzit. Want vroeger waren al die
allergieen en bepaalde ziektes er toch helemaal niet? Tegenwoordig wordt er al
afgeraden om huisdieren te houden tijdens de zwangerschap omdat je daar een
allergisch kind van kan krijgen!!! Maar daar worden ze dan toch juist allergisch voor?
Bewustzijn is helemaal ok!! Maar overdrijven is ook een vak tegenwoordig.
Ik begrijp dat ik mensen hier wellicht mee tegen me in het harnas jaag. Maar dat is dus absoluut niet de bedoeling!!! Begrijp me goed, keuzevrijheid is een heel groot iets dat ook door mij hoog in het vaandel wordt gedragen!!!
Maar veroordeel mensen dan niet omdat ze af en toe nog wel een sigaretje roken...
Zij veroordelen ook niemand die zich daar niet goed bij voelt en wel stopt..
Bij mijn zoon heb ik dus ook gerookt. Heb niet eens geprobeerd om te stoppen.
Wel fors geminderd naar zo'n 5 cig per dag. En ook bij mij was aan de placenta niet
te zien dat ik had gerookt...
Liefs Melanie

quote: meltje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2006 11:44:37'));

Tja, leuke discussies zijn dit toch altijd.
Even voorop stellen.. Ook ik rook nog. Tenminste mijn pakje is leeg en ik ga zeker
proberen om geen nieuwe te kopen. Maar om te zeggen dat ik nu gestopt ben??
Nee dat is me nog te vroeg.
En ja het is beter om te stoppen.. Maar niet altijd haalbaar voor iedereen.
En wat dachten we van de uitlaatgassen buiten?? Als we lekker de "frisse" lucht
ingaan?? Lijkt me ook niet echt gezond. Bovendien zijn er nog nooit zoveel zieke
kinderen geweest dan de laatste paar generaties... Hoe dat komt?
Verschillende onderzoeken wijzen uit dat we té goed opletten tegenwoordig.
Te schoon, te bang ed. Denk dat daar wel wat inzit. Want vroeger waren al die
allergieen en bepaalde ziektes er toch helemaal niet? Tegenwoordig wordt er al
afgeraden om huisdieren te houden tijdens de zwangerschap omdat je daar een
allergisch kind van kan krijgen!!! Maar daar worden ze dan toch juist allergisch voor?
Bewustzijn is helemaal ok!! Maar overdrijven is ook een vak tegenwoordig.
Ik begrijp dat ik mensen hier wellicht mee tegen me in het harnas jaag. Maar dat is dus absoluut niet de bedoeling!!! Begrijp me goed, keuzevrijheid is een heel groot iets dat ook door mij hoog in het vaandel wordt gedragen!!!
Maar veroordeel mensen dan niet omdat ze af en toe nog wel een sigaretje roken...
Zij veroordelen ook niemand die zich daar niet goed bij voelt en wel stopt..
Bij mijn zoon heb ik dus ook gerookt. Heb niet eens geprobeerd om te stoppen.
Wel fors geminderd naar zo'n 5 cig per dag. En ook bij mij was aan de placenta niet
te zien dat ik had gerookt...
Liefs Melanie

Juist dat is wel de waarheid! Vroeger werden er niet veel ongezonde kinderen geboren en nu... pfff moet je eens kijken! Het roken is ook zeker niet goed te praten, maar vroegen deden ze daar niet aan. Vroeger aten ze gewoon alles, deden de mensen gewoon alles.. Nu niet meer en inderdaad! Kijk naar het resultaat...

De oude garde staat ook raar te kijken als iemand iets zegt dat dat niet mag tijdens een zwangerschap, sommigen zijn dan gewoon echt verbaasd!

Groetjes,

aan mick02
ik weet niet wat jou erger lijkt 5 sigaretten op een dag en ik en mijn kindje maken het goed of niet roken stress hebben en kans dat de bloeddruk eenorm stijgt is groot en ik hoef niet uit te leggen denk ik wat dat voor gevolgen zal hebben.
dus oordeel niet te snel over mensen die stressgevoelig zijn oke.

kussies vero

Ik had me voorgenomen om niet te reageren maar toch maar even. Ik heb de eerste 16 weken van mijn zwangerschap gerookt (1 sigaret per dag) en ben toen gestopt.

Ik weet dat het heel moeilijk is en zal ook niemand veroordelen omdat hij of zij nog rookt.

Waar ik wel slecht tegen kan is dat mensen een excuus zoeken waarom ze nog roken.  

- Ik kan niet stoppen want ik heb veel stress en stress is ook slecht. Dat klopt maar ten eerste is stress niet zo slecht als sigarettenrook en de stress door het stoppen is maar tijdelijk en de rook blijft je kindje binnenkrijgen. Het doorroken tijdens de zwangerschap zorgt trouwens ook voor extra stress want er is niemand die kan zeggen dat zij doorrookt zonder zich zorgen te maken toch?
 - Mijn vriendin heeft tot het einde gerookt en met die baby is ook niks aan de hand. Kan zijn. Er springen jaarlijks ook tientallen mensen onder een trein en van een brug en daarvan overleven er ook vast wel een paar. Wil je dat risico nemen?
 - Vroeger rookten ze gewoon en aten ze alles en wij zijn ook groot geworden. Ook waar maar hierbij moet je wel vermelden dat het aantal "onverklaarbare" miskramen vroeger een stuk hoger was dan tegenwoordig. Vroeger kregen mensen door het roken of door onverstandig eten een miskraam, maar was het gewoon niet bekend dat het slecht was.  
 - Als je minder dan 5 sigaretten per dag rookt is het niet slecht. Dat is denk ik iets wat je jezelf wijs wilt maken, want iedere sigaret is slecht en komt in je bloed.

Laat al die excuses toch zitten. Als je wilt roken ga lekker je gang maar wees gewoon eerlijk dat je niet wilt of nog niet kunt stoppen. Je hoeft het voor niemand goed te praten alleen voor jezelf waarschijnlijk.

Sterkte allemaal.

groetjes Danique
37w1d

oke nou bij dit onder werp geloof ik eerlijk gezegt toch liever mijn vk en huisarts als die zeggen meisje moet je niet doen en ik weet zelf hoe ik ben dan doe ik het ook niet ( helemaal stoppen dan)
mijn kindje ligt namelijk voor op schema dus dat gebla en bla over groeiproblemen sorry is ook niet helemaal waar ik vind ook ligt er aan hoe je rookt ik rook namelijk niet sterk over mijn longen dus dat scheelt weer tuurlijk is roken slecht zelfs als je niet zwanger bent on ken ik zekers niet maar ik verzin geen smoes om te blijven roken .
zou ik nu niet gewoon roken denk ik dat ik het niet zo ver in mijn eentje had schopt . dus .

mare lekker onderwerpie he hahahahaha
dit is pas een discussie lol

kussies vero

Terug
Bovenaan