Wie stoort zich ook aan kinderen die de hele dag met een speen lopen?

Hallo dames,

Vanmiddag zag ik de buuf langsfietsen met haar kind van 2,5 voorop en jahoor! Die zat weer eens met een speen in haar mond. Nu heb ik niks tegen een speen op zich. Sterker nog Mette gaat zonder NIET slapen maar de speen is hier dan ook echt alleen voor het slapen en als uitzondering als ze echt heel ziek is. Ik vind niks erger dan kinderen die dag en nacht met zo'n spenenkoortje aan hun kleding rondlopen en te pas en te onpas het ding in hun mond vrotten. Dat ziet er toch niet uit. Mette pakt momenteel helaas wel vaak de speen uit de mond van Jens. Maargoed als ik dan zeg dat de speen alleen is voor het slapen dan levert ze hem meteen in. Ik vind het gewoon een stom en sloom gezicht en snap niet waarom mensen dit doen.(het is ook nog slecht voor de spraak en tanden)

Hoe denken jullie hierover?
gr.Ing bewerkt door moderator

Hoi Ing,

Lindy mag ook alleen in bed d'r speen hoor! En als we boven zijn om te rommelen dan pakt ze hm wel eens en de ene keer laat ik het en andere keer moet ze hm terug leggen maar dat is gelukkig nooit een probleem...

Hele dagen speen in de mond is idd gewoon slecht voor spraak en gebit, snap dat dan ook niet van de ouders maar ja..die zullen daar wel een reden voor hebben??!

Sannemams

hoihoi,

levi krijgt zijn speentje lekker 's nachts en als hij ziek is. Overdag taalt hij er eigenlijkniet naar.'sMorgens hebben we een heel ritueel en gooien we zijn speen, knuf en knufdoek in zijn bed en daar is het klaar mee.
Ik neem de speen wel altijd mee als we weg gaan en als hij dan gaat dreinen stop ik die speen er wel in. Meer dus voor mijn eigen rust maar dat is dan maar niet anders.
Op de wintersport had levi wel zijn speen meer in dan normaal maar dat kwam meer omdat hij van alles wilde en niet zo heel veel kon en daar dan echt heel boos omkon worden. Na de vakantie was het weer gewoon alleen 's nachts.

Mijn neefje had zijn speen bijna tot zijn vijfde echt niet normaal, Noa die toen 2,5 was zei dan tegen hem: een speen is voor baby's .

Wij hebben bij de oudste de speen meegegeven in de schoen voor sinterklaas en Noa beet ze op een gegeven moment alleen maar stuk en die ging toen demostartief in de prullenbak en klaar was het.

groetjes chimene

Ik ben ook zon moeder die het echt een vreselijk gezicht vind, zon speen. Vooral als er gepraat word met nog een speen in de mond.... Bah bah bah. Ik vind het voor oudere kinderen, vanaf een jaar of 1 een bedtijd gebeuren, en niet meer overdag. Of ze moeten ziek zijn.

Mijn kinderen hebben nooit een speen gewild. Ik ben er nooit aan begonnen omdat ik BV gaf en om tepel speen verwarring te voorkomen.

Kan me voorstellen dat kinderen met speen slapen. Eline heeft een knuf waar ze altijd mee slaapt, dat is haar troost dan, voor een ander kind misschien een speen.

Hoi Ing,

Ik stoor me helemaal niet aan kinderen die met een speen in hun mond lopen. Isabelle heeft ook vaak haar speen in. Dit komt voornamelijk omdat ze ziek is geweest en veel tanden tegelijk krijgt. Ze gebruikt hem dan als het ware als een soort bijtring, maar bijt hem niet kapot. Ik vind dat kinderen van deze leeftijd best nog met een speen kunnen lopen hoor. Als dat een hele dag is, is daar vast een goede reden voor. Zoals ziek zijn of iets anders. En dat zie je niet aan de buitenkant als toevallig je buurvrouw langsrijdt met een kindje met speen in de mond.
Ik vind de speen hartstikke lief staan en het is al lang niet meer zo slecht voor de tanden hoor. Die is helemaal ontwikkelt voor de kindermond. Het is veel beter dan een duim. Al vind ik dat ook best schattig staan!
Ik maak me er ook helemaal niet druk om. Als ze tien is zal ze haar speen vast wel aan de kant leggen toch?
Zo zie je maar, iedereen denkt er anders over!

Groetjes Babybelle

Hoi,
Ik ben ook echt anti-speen, als het de hele dag door aan gaat.
Lieve krijgt hem in bed, af als ze niet in orde is, en idd neem ik hem mee als we ergens heen gaan..Dan heb ik geen zin in gedoe, en is het puur eigenbelang..haha

Op de fiets ofzo, echt niet dus!
Moet wel zeggen dat je idd niet altijd weet waarom mensen hun kind een speen geven, en er vrij snel een mening over hebben..
Ik heb zelf zoiets meegemaakt met mijn zoon. Die was toen net 5 ofzo, en had heupgriep..raar iets, maar kon een aantal dagen gewoon niet goed lopen, vanwege een heup virus.Serieus probleem, en onder controle van de arts.
Ik deed boodschappen, en had hem in de winkelwagen gezet, lopen ging gewoon niet.
Er was iemand die zei keihard; Zo'n groot kind hoort ook niet in de winkelwagen''!!!!

Dus ik zei rustig, en netjes terug;'' Misschien weet u wel helemaal niet waarom hij er inzit???
Misschien heeft hij wel iets waardoor hij niet kan lopen???

Toen schrok ze..en zei meteen niks meer!!

Dus ja je kunt niet altijd weten waarom ouders ergens voor kiezen..
Al ken ik ook ouders genoeg die hun kind ophalen van kdv, en ongevraagd de speen erin duwen bij het naar huis gaan..

DAt snap ik dan weer niet.
Achja, je doet wat je doet.
Gr Rina

Ik had vorig jaar hetzelfde met Jelle van 6 die had zijn been gebroken en zat in het gips. Maar onder een broek viel dat niet zo heel erg op maar ik had jelle (die niet zo groot en zwaar is) in de buggy zitten. Inderdaad wat een commentaar je erop krijgt, voor jelle ook niet leuk maar hij mocht de eerste week niet lopen op het gips.

groetjes chimene

Hoi Ing,

Feline krijgt hem ook alleen als ze slaapt of ziek is. Maar ik irriteer me niet als andere mensen wel hun kind een speen geven. Ieder heeft zijn eigen ideeen daarover.
Waarom irriteer je je zo? Je moet toch niet naar andere kijken, maar lekker zelf je eigen lijn trekken?

groetjes Maris

Terug
Bovenaan