Wie stoort zich ook aan kinderen die de hele dag met een speen lopen?

poeh hey! Wat een verschillende reacties zeg! Ik ben het met linda eens dat deze discussie al regelmatig gevoerd is!

Mijn mening, want het gaat immers om onze meningen toch?: Ik vind het tot op een bepaalde leeftijd prima! Heb er geen problemen mee hoor!
(maar vrienden van ons hebben een zoontje van nu 9 en die heeft tot zijn 7e thuis met een speen rond gelopen EN DAT KAN ECHT NIET! de reden was dat hij dat lekker vond)

x miranda

WOW!!! Ik dacht eens vragen hoe anderen er over denken maar blijkbaar heb ik een ware catfight ontketend!!! En ja ik heb er een mening over maar ook ja ik ben ook oprecht benieuwd naar meningen van anderen. En NEE niet omdat ik graag bevestiging krijg van mijn eigen mening maar gewoon omdat ik eens wil weten hoe anderen er in staan en waarom er zoal spenen worden gebruikt door de dag heen. Dusss dames bedankt voor de input maar blijf wel aardig voor elkaar! Enne ik had werkelijk geen idee dat deze discussie al zo vaak was gevoerd hoor! Laat mij op dit punt ook even in mijn waarde als dit toch zo hoog op het lijstje staat!!

't was maar een vraag. Gewoon benieuwd. Blijven lachen hoor dames anders krijgen we rimpels!!

gr.Ing

En ps...als er bij Mette tandjes doorkomen mag ze uiteraard de heeeeeele dag op haar speen zuigen.

Hai,

Jesse krijgt   de speen, bij het slapen, en als hij verdrietig of ziek is. De kinderen van deze leeftijd hebben ze zeker nodig.
Wat ik idd niet vind staan, is dat oudere kinderen zo''n speen in hebben, maar mischien is daar wel een reden voor.
Maar ik irriteer me er zeker niet aan, iedereen moet het zelf weten.

Groetjes Linda

Hoi Ing,

Waarom wil je de mening van anderen weten? En dat je niet weet dat er al vaker over dit onderwerp is gegaan kan gebeuren natuurlijk.
Maar jij veroordeelt echt meteen mensen en dat vind ik eigenlijk best jammer. We zijn hier met volwassen mensen en het zou fijn zijn als we elkaar in onze waarde laten. Doe gewoon de opvoeding van jouw kindjes hoe je het goed vind, maar ga niet op het forum zo'n topic openen waarop geheid een discussie losbarst. Dat is gewoon niet leuk. We willen het hier (hoop ik) met zijn allen leuk houden en op deze manier wordt het er niet leuker op.

groetjes Mariska

ps Even voor de zekerheid: juist als ze tandjes krijgen kun je ze beter geen speen geven, dan kauwen ze er op en krijgen ze toch deeltjes van de speen binnen.

Ik vind het ook geen gezicht als (zeker wat oudere) kinderen een hele dag met de speen in lopen..
Laatst zag ik er een uit school komen en die kreeg gelijk de speen in de mond!!
Bij mij heb ik ze allebei rond een maandje of 6, 7 of zo aangeleerd dat ze hem alleen krijgen met slapen, of als ze ziek zijn (en hem willen..).
Mijn oudste heeft er ondertussen helemaal geen en de jongste (1,5) haalt hem al uit de mond als ie uit bed komt en legt hem zelf op de commode..
Ik vind het echt geen porum om een kind van 3 of 4 nog met een tut te laten lopen, maar goed dat is mijn mening. Er zullen er ook veel zijn die er geen probleem van maken.. Ieder voor zich toch.
Gr. Anne-Marie

Ooojeeee laten we er nu niet een veel te serieuze en ongezellige  discussie van gaan maken! Laat het even heel duidelijk zijn dat ik helemaal niemand veroordeel en dat als mijn wat ongenuanceerde koptekst anders doet geloven ik dit niet goed heb verwoord. Het komt er gewoon op neer dat ik het een lelijk gezicht vind dat kindjes praten met speen in hun mond en het ding er zowat de hele dag in hebben hangen. Ik vroeg me gewoon af wat mensen beweegt een kind de hele dag met een speen te laten lopen. Zijn ze ziek, hebben ze een veilig gevoel nodig of vinden de ouders het zonder speciale reden gewoon geen probleem. Ik ben echt niet het veroordelen de type. Meer het nieuwschierige. De vraag is net zo bedoeld als de vraag van Linda m.b.t. wel of geen tv op de kamer. Daar zijn ook felle voor- en tegenstanders van maar ondanks dat ik het niet zou doen veroordeel ik  Linda niet dat ze het wel leuk vind voor Marissa. Ook Linda was gewoon benieuwd naar meningen van anderen. (alleen verwoord ik het dan wat rotter..hihhi)

Ik hoop dat het iedereen nu duidelijk is dat het gewoon een vraag was en geen statement!

gr.Ing

Coortje wat ontzettend lief van je dat je altijd de moeite neemt om even in te loggen om Ing3 te steunen. Zule vriendinnen moet je koesteren Ing3, die zijn zeldzaam

groetjes Linda

Terug
Bovenaan