Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

hallo dames,

oeps03 van mij mag je gezellig meekletsen ik ben ook nog niet zo lang bij dit kletsgroepje maar erg gezellig.
ik stop ook pas eind dit jaar en ik heb een zoon van 3 jaar,
mag ik je vragen waarom eind dit jaar????
als je niet wil antwoorden is dat ook goed hoor.

ik wil me graag bij het lijstje moeders neer zetten maar weet niet hoe dat moet
wie wil me helpen?

toppertje ik kan me ook voorstellen dat je een mmeisje leuk zal vinden dat zou ik ook leuk vinden een jongen en een meisje leuk toch.
maar jongen is ook wel goed als het maar gezond is (maar hopen mag toch?)

he ik stop er weer mee
groetjes.....

Toppertje! ik heb hetzelfde gevoel! (en ben nog niet bij de derde hihihi duss... niet raar)

verder ff ego..
Heb alles wel gelezen..
Maar ik ben helemaaaal op! ik vind mijn armen nog te zwaar om op te tillen..
Dus.. ik lig vroeg in mijn bedje..
(o en ik geloof zelf niet dat ik de eerste zal zijn)

Later!
Liefs Jazzie

Gutenabend meine damen! pfffff

Hee Toppertje, voel je niet schuldig, Jazzie en ik hebben ook allebei een voorkeur voor een meisje. Wij hebben ons hierover ook schuldig gevoeld maar wij zijn van mening dat iedere moeder bij een tweede wel een lichte voorkeur heeft maar dit niet uitspreekt.....

Jazzie, we hebben al flink geklust en we gaan nog wel even door....nee, ik ga deze maand niet wachten hoor. Ik ga er toch vanuit dat het niet meteen raak is maar dan hebben we goed geoefend niet??

MaikeSanne, Ben blij dat je je ei eindelijk gehad hebt....ook al moesten jullie  terwijl jullie ziek waren klussen...het is jullie mooi  gelukt. Nu afwachten hé....we duimen onze vingers in de knoop!

Oeps, jij ook welkom op dit topic...fijn dat er weer iemand bij is!
Ik ben ook wel benieuwd waarom jij wacht tot november, mogen wij dat weten?

nou ik ga mij maar eens bij mijn mannetje voegen, die zit lekker voor de TV....waarschijnlijk met een zak chips en een lekker wijntje mmmm (ooww dat wijntje mag ik nu natuurlijk niet hebben hé)
Och, heb  gisteren ook een paar toastjes met paté gehad.....ojee ik moet wel helemaal omschakelen hoor!!
Dat vind ik echt een nadeel van het zwanger zijn, dat opletten wat je eet en drinkt!

groetjes mamaJB

och, nu lees ik het terug en lijkt het net of ik al zwanger ben, maar dat is niet zo hoor.....
als er een kleine kans is dat ik zwanger ben dan mag ik natuurlijk ook geen wijntje en toastjes met paté eten....

nou ja, ben een beetje warrig vandaag, geloof ik

liefs mamajb

2e poging.. had giga verhaal getypt druk ik op plaats bericht , valt mn verbinding weg ..dus nu nog een poging ...

Oeps..Welkom hier ! Leuk dat je met ons mee komt kletsen !
Voor mij hier dezelfde vraag.. Waarom pas eind dit jaar voor het echie??
(als je het niet wilt zeggen, respecteren we dat hoor !)

Jazzie.. Lieverd.. Als ik dit zo lees... en het van je hoor hoe het met je gaat.. dan denk ik maar 1 ding...... ZWANGER !!
Ik ga extra hard voor je duimen meis !   Kom op, aan jou de eer om de eerste op dit gezellige forum te worden !!!!

Mama..   (mamajb..? of was het anders.. sorry !)
Haha ik las je stukje en dacht.. huh.. heb ik ergens overheen gelezen??
Maar las toen je correctie en dacht hahaha !  
Logisch dat je zo denkt hoor !     Hier nog zo'n eentje die zo denkt hihi..

Ik moet dinsdag heen voor eczeem behandeling.. Mn moeder gaat met mee mee en die weet niet van onze eerdere mk en dat we nu voor een kindje gaan..
Ik ga van te voren bellen om te zeggen dat de kans dat we zwanger zijn er is.. dus ik kan niet alle zalfjes en kruiden gebruiken..
Ik heb nog andere zalf , maar die gebruik ik nu niet meer omdat ik die niet gebruiken mag met een zwangerschap   (zei ze toen ik zwanger was maar mk werd)

Beetje een dubbel weekend gehad.. Gisteravond kwamen en vrienden/familie langs voor manlief zn verjaardag as woensdag.
We hadden toen in de planning om dan aan de vrienden te vertelllen dat we zwanger waren... We zouden dan 11 weken zijn geweest...
Werd vandaag weer ff met de neus op feiten gedrukt toen ik me ineens bedacht dat t vandaag 5 weken geleden was vd miskraam...
Gaat snel !!!
Maar bedacht me ook wat leuks .. Stel dat we nu zwanger zijn geraakt in deze 1e ronde (vast niet) dan zouden we het kunnen vertellen nadat mn zusje is bevallen.. dan zijn we 12 weken.. Wel leuk om het dan te doen voor grootouders.. foto van hun 1e kleinkind en dan foto van de echo dr bij hihi..
Leuk he dat dagdromen!!

Wat ons trouwens ook erg opviel..(hoefd echt nix te betekenen ) Toen ik de eerste keer zwanger was kreeg ik meteen eczeem in mn gezicht...meteen na de mk was dit over.. en helaas nu is het er weer..
Zou het dan toch .... ??
Nee.. vast niet... DOm om zo te denken toch??
O meiden ik word gek !!!   Komt allemaal door mn schoonzusje die hier gister was. ZIj is nu 28 weken zwanger en we botsen vaak..gister ook weer aanvaarding met dr gehad en toen zei ze heen cru (bedoelde t niet zo) je komt er misschien nog wel achter hoe een mk is !! Maar nee alles gaat bij jullie altijd zo goed dus vast niet
Ik kon wel janken ! Dus vanacht erover gedroomd etc...
Lekker he...

Nou dit is wel een heeeeel verhaal ! Sorry voor mn geklaag, gezeur en al mn vage dingen.. Moest echt even mn "ei" kwijt hihi.. toepasselijk ;)
Nou k zal me nu klaar maken voor een volgende ronde visite.. Grooutouders en 3 ooms en tantes. Bah ! Helemaal geen zin ! Denk dat we de verplichte verjaardagen maar moeten afschaffen haha !!

Ik kom vanaaf vast wel weer even buurten !
Gezellige dag lieve meiden !! Het weer is hier in ieder geval heerlijk!!

Dikke kus Maik

Hee MaikeSanne,

Rustig is het hier hé, komt vast door het mooie weer. Mijn zoontje ligt net in bed dus ik kan mooi even hier kijken.

Lastig is dat als je een heel verhaal typt en het verdwijnt nét voordat je het wilt plaatsen...ik ken dat helaas.

Ik ben blij dat je al snel voor behandeling kunt komen voor je exceem. Goed dat je eraan denkt om van tevoren te bellen zodat je niet in de verlegenheid komt als ze je vragen of je zwanger bent waar iemand bij is.
In deze periode moet je overal rekening mee houden, als je tenminste wilt dat niemand van je plannen af weet hé?
Wel lastig hoor, mijn moeder heeft vaak hapjes op tafel staan en ze houdt altijd in de gaten of iedereen wel wat eet. Bij mijn vorige zwangerschap was dat heel lastig, ze vroeg, wil jij geen stokbroodje filét???
Ik zei dat ik daar geen zin aan had maar ze was nog niet zomaar te overtuigen dus heb ik maar gezegd dat ik die dag ervoor al veel filét had gegeten....ik kan al niet zo goed liegen.

Hee, vriendje bijna jarig, alvast gefeliciteerd meid!!
Ik kan me voorstellen dat je een dubbel gevoel had over gisteravond. Het was toch een avond waar jullie je op hadden verheugd toen jullie nog zwanger waren:-(
Zo ´n miskraam heeft een hele impact hoor,  nog meer dan je zelf denkt.
Mijn moeder heeft ook een MK gehad (met 10 weken zwangerschap) en ze heeft het er soms nog wel over.

Ik hoop zó voor jullie dat je nu zwanger bent en blijft!
Het is een ongeloofelijk mooie, onzekere, warrige en vooral verheugende tijd waar je echt van moet genieten.  

Het kan heel goed dat je nu  zwanger bent omdat je nu ook weer zo ´n last hebt van exceem....spannend is het wel...je weet het gewoon pas echt zeker als je een test doet na 24 september. (nog maar 10 dagen)

Ik kreeg een paar weken na de bevalling ineens last van exceem op mijn benen.
Ik dacht eerst dat het van de nieuwe laarsjes kwam maar daar lag het niet aan. Hormonenzalf hielp wel iets maar mijn huid wordt er zó dun van!
Nu ik gestopt ben met de pil is het ineens  een stuk  minder terwijl ik dezelfde pil slik als vóór de zwangerschap....microgynon 50. Ik denk dat ik straks wel overga op een andere als de exceem nu weggaat.

Trouwens, je klaagt en zeurt helemaal niet!!
Als je wat hebt, dan kom je maar hier hoor!
Je hebt wel een vreemd schoonzusje als ik dat zo lees....hoe kan ze dat zeggen zeg!
Het lijkt wel of ze jaloers is, gunt ze jullie het niet dat het met jullie (buiten de MK om)goed gaat?
Ik heb ook zo ´n schoonzuster hoor, die zei een keer tegen ons (toen we nog geen kindje hadden): jullie moeten niet aan kinderen beginnen, dat is niks voor jullie!
De reden was dat ik tegen haar zoontje zei dat het vies was om in je neus te peuteren....ach schoonzusters, ze zijn er maar je hebt er niks aan.

liefs mamajb

Hoi hoii

Ben ik weer om de tijd te doden haha..

Mamajb.. Ja mn schoonzusje is idd wat raar.. Ze werkt in de productie bij een soort sociale werkplaats.. In eerste instantie gewoon voor tijdelijk werk, maar naar mate ze hier langer bleef werken hoe gekker ze zich ging gedragen..
WIj noemen haar altijd maar "simpel"
Bedoel dit echt niet verkeerd hoor,maar de simpelste dingen snapt ze niet.. Of wij hebben het allang weer ergens anders over en dan een half uur later komt ze er op terug, zolang moet ze er over nadenken !!
Ze werd nu dan ook kwaad toen ze me zei dat ze al een beste dikke buik had oor 28 weken, waarop ik eerlijk zei dat ik t wel vond meevallen.
Ze was metee boos en zei dat haar buik wel groeide.. Ja zei ik dit groeit ook echt, maar je hebt een mooi klein buikje.. Nou daar nam mevrouw geen genoegen mee !
BOEIE !! wat maakt t nou uit hoe groot je buik is?? Als alles maar goed is daar van binnen toch ???
Echt dan denk ik meis, waar zit je verstand??
Het lijkt idd wel dat ze jaloers op ons is hoor !    
Net als met die mk.. dan zegt ze het zo ontzettend bot ! Ik zou bijna zeggen dat weet ik wel, want wij hebben 5 weken gelede ook een mk gehad maar kon me nog net inhouden..Zij waren in ronde 8 zwanger van hun 1e kindje en bleek met de echo rond 10 weken dat t niet goed was.. zij is uiteindelijk gecurr.
Daarna hebben ze twee maand gewacht en toen in de 3e ronde weer zwanger en nu dus 28 weken..

Gelukkig heb ik een heeeeele hecht band met mn zusje, wie nu vandaag precies 30 weken is !!     Wel grappig.. zusje en ik waren beide bezig met kindjes en toen was zij dus eerst zwanger.. en toen ik.. en we wiste t echt niet van elkaar hihi
Zij weet nu wel van onze mk..en ze hoopt dan ook dat we snel weer zwanger zijn zodat onze kindjes niet veel schelen..
Maar we hebben dr niet verteld dat we nu weer bezig zijn..verrassing hiihh..

Ga je vandaag nog wat leuks doen mamajb??
Tis echt lekker weer !!   Ik heb heel wat was buiten hangen.. Weet dat t niet zo hoort op zondag, maar rest vd week druk met vergadering, naar schoonheidssp, werk, behandeling waarvoor ik uur heen en uur trug moet rijden.. etc !
En nu is t mooi weer.. dus toch maar 8erhuis opgehangen waar niemand t kan zien.. erg he ?

Goedemiddag..

Wat een weertje zeg vandaag...Heerlijk!

Om jullie vraag te beantwoorden: Waarom proberen zwanger te raken  vanaf nov/dec?
Is geen echte reden voor...
Manlief begint het liefst nu direct, en ik wil het ook erg graag maar moet ook weer een beetje aan het idee gaan wennen dat we weer (hopelijk) zwanger gaan worden.

Ik ga nog een beetje rommelen in de tuin!

Gr.

Terug
Bovenaan