Wij zijn nog ongelofelijk verwend met Lara (met een beetje manipulatie): ze slaapt ’s morgens door tot ongeveer 10.00 uur (soms zelfs later). Heerlijk, vooral in het weekend! Maar we geven haar dan nog wel rond 22.00 uur ’s avonds een fles. Haar schema is ongeveer zo;
10.00 uur -> pap met melk
14.00 uur -> boterham met melk/roosvicee
18.00 uur -> warme hap met toetje/fruit
22.00 uur -> melkfles
Tussen deze voedingstijden door slaapt ze ook nog bijna elke keer, tenzij we op stap gaan. Ook krijgt ze, afhankelijk van de uitstapjes, regelmatig tussendoortjes in de vorm van fruithap, liga, lange vinger en gedurende de hele dag bieden we haar regelmatig Roosvicee aan.
Ik begrijp dat veel mensen liever na 19.30 uur ofzo de kindjes op bed willen hebben, maar wij vinden het ook nog wel gezellig om rond 22.00 uur nog even lekker te tutten. Ze ligt dan ook binnen een half uurtje weer op bed en gaat zoet slapen. ’s Nachts wordt ze hoogst zelden wel eens wakker (nare droom of door geluid van buiten), maar een beetje drinken is dan goed om d’r weer rustig te krijgen.
Ikzelf werk 32 uur, verspreid over 5 dagen, maar mijn man zorgt voor Lara. Er is dus ook geen noodzaak dat ze vroeger uit bed moet; geen kdv, oppas of wat dan ook. Dus ik vind het wel prima zo, vooral omdat ik er elk weekend weer van geniet om uit te slapen!
Maar als ik hier en daar de verhalen hoor en lees denk ik dat wij een flinke uitzondering zijn met deze tijden...