Wie van jullie kindjes slaapt wel of niet door?

Als dat zo is Sandy, mag ze het van mij toelichten en krijgt ze het voordeel van de twijfel.
Tot die tijd zie ik het toch écht niet zo, ik heb er d'r net nog eens goed over na gedacht...
En tot de conclusie gekomen dat ik het  ook een beetje  de sfeer verzieken vind.
Tuurlijk, meningen hebben we allemaal... en is ook geen probleem, ieder zijn ding toch?? Maar je kan het A; anders brengen en B; is dit een stelling die ze maakt... geen mening.
Maar, ik wacht rustig haar weerwoord af, en we zullen zien....

Groetjes Debby mv B'Elanna

Als een felle mening over komt als de sfeer verzieken, dan moeten we voorkomen dat dat ook gebeurt. Dus inderdaad Liesje, wil je even toelichten wat je bedoelt en hebben we je harde toon misschien verkeerd begrepen?
Blijft de toon fel, dan maar gewoon negeren, want wij laten de sfeer natuurlijk niet verzieken.

groetjes Ida

Ben ook wel benieuwd naar Liesjes reactie! Het kwam cru en ondoordacht over, maar ook Liesje heeft het recht om haarzelf te verdedigen, soms komen woorden getypt harder over dan ze daadwerkelijk bedoeld zijn.............
x Esther

quote: nlijtig liesje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-08-2007 14:53:02'));

Simon komt ook nog steeds 1 keer per nacht (zo rond 5 a 6 uur). Hij krijgt sinds 2 mnd nu flesvoeding, en geen borst meer, maar ook met de borst zat hij toen ongeveer op dat schema. Wel is hij nog heel lang 2 a 3 keer per nacht blijven komen. Zeker wel tot 4 mnd, toen werd het zo'n beetje 1 a 2 keer, en pas bij 5,5 a 6 mnd werd dat dus die ene keer 's morgens vroeg. Dat vind ik niet zo gek ook, want hij gaat er om 19.00 uur 's avonds in.
Ook krijgt hij nu na het avondeten en de yoghurt geen melkfles meer. We poetsen nl zijn 1e tandje, en dan dus niet meer drinken erna. We hebben ons ritueel (van weltrusten zeggen, flesje en dan naar bed) veranderd. ipv het flesje lezen we nu een verhaaltje voor. Ik moet zeggen, dat Simon dat erg leuk vind, en dat het goed werkt, hij ging zo slapen.

Dat de kindjes trouwens hun eigen ritme maken zoals degene voor me zei (weet niet meer wie het was) daar ben ik het niet meer eens. We hebben nl meerdere malen hierboven ook gelezen dat de kindjes gedwongen worden om door slapen, door 's nachts gewoon geen voeding meer te geven. Daar ben ik het dus niet meer eens, maar goed, iedereen zo zijn eigen aanpak.

Groet, Liesje

ps: het is inderdaad heel normaal dat het kind 's nachts nog komt voor voeding, en als je het normaal vind om 's nachts je nachtrust te krijgen ipv voor je kind te zorgen, dan heb ik zo mijn vraagtekens.

Hier ook nog even een reactie, moet er even uit,

Nou Liesje ik vraag me toch een beetje af hoe jij Simon dwingt om te gaan slapen, als hij dat niet wil dan zal hij dat echt niet gaan doen hoor zoals je hierboven en verder in het forum ook hier en daar leest, ( de bedoeling dat ze ging slapen maar na een tijdje nog steeds aan het spelen) ik kan me niet voorstellen dat jij dit niet mee maakt.
Het is natuurlijk prima dat je een eigen mening hebt en dat je die met ons deelt, ik denk zelf dat het alleen op een andere manier kan zonder iemand echt aan te vallen.
Je spreekt jezelf trouwens ook een beetje tegen je zegt eerst : Door je kind s nachts geen voeding meer te geven dwing je je kindje om door te slapen en daarna zeg je : het is normaal dat je kind s nachts nog voor voeding komt.

In iedergeval ben ik ervan overtuigd dat iedereen het beste voor heeft met zijn of haar kindje.

Maargoed Sil belanna ik ben het wel met jullie eens.

Groetjes Char

Allereerst voor Sil27, die ps-opmerking was niet speciaal voor jou bedoeld. Het geldt voor iedereen die zijn kind verplicht wil laten slapen. Nou heb ik het niet over nu, de kindjes zijn allemaal wat ouder en zijn inderdaad veel makkelijker aandacht aan het vragen, en om papa/mama aan het roepen.
Maar hoe vaak ik niet de vraag heb gelezen 'of je kindje ook al door slaapt' terwijl ze net 2 mnd waren, dan gaan bij mij de haren overeind. Rijstebloem toevoegen omdat   je dan zelf kunt slapen vind ik eigenlijk al niets, maar dat is dan nog tot daar an toe. Maar je kind 's nachts laten huilen omdat ze dan wel leren dat ze 's nachts geen voeding meer krijgen vind ik echt belachelijk.
Overigens moet ik zeggen dat ik aan Simon een redelijke makkelijke heb. OVer de nachtvoedingen heb ik nooit moeilijk gedaan. Wel was hij een mannetje dat niet sliep. Overdag helemaal niet!!! en 's avonds eindelijk na 1,5 a 2 uur proberen, maar soms ook pas na langer proberen. Ik weet dus wat het is als een kind niet wel slapen.   Ik merkte dat hij de nachtvoedingen echt nodig had, want als hij geen trek had, dan kwam hij niet en dat gebeurde ook echt wel. Maar als hij dan na een paar dagen weer iets ander schema had, dan kwam hij ook snachts weer. En na een bepaalde tijd hield dat dan ook weer op. Probleem is gewoon dat die schema's in het begin snel wisselen.

Verderbaal ik gewoon van de maatschappij waarbij vrouwen zonodig carriere moeten maken, met 35 ineens beseffen dat ze toch ook nog kinderen willen, maar ze ze alleen willen hebben als het goed uitkomt om mee te showen! (Daarmee zeg ik dus niet dat jullie zo zijn, maar ik hoor/merk dit wel vaak om me heen). En daarnaast zijn dan een heleboel lieve mensen die graag kinderen willen krijgen en daar jaren voor bezig zijn, miskraam na miskraam, mislukte ivf pogingen ed, en wij hebben zelf ons 1e kind zonder reden verloren terwijl ik besloten had om te stoppen met werken, alle aandacht voor het kind (niet overdrijven natuurlijk, niet aan ieder gilletje gelijk toegeven).
Komt daarbij een zwager die pas net met zijn vriendin samengaat, besluiten samen om via privekliniek voor ivf te gaan, krijgen een tweeling, willen allebei veel blijven werken, zeuren alleen maar de hele dag over die tweeling. Dat is dan gewoon heel zuur.

Misschien ben ik gewoon verbitterd, maar ik denk dat het verliezen van een kind waar je 9 mnd naar uitgezien hebt, zoveel bij je verandert, daar kun je je geen voorstelling van maken als je het niet hebt meegemaakt.
Ik wil jullie niet aanvallen, maar ik denk dat ik gewoon nog erg ouderwets denk en het niet zo tactisch kan opschrijven.

Groet Liesje

Hoi Liesje,

Ik ben blij dat je nog reageert, want bij mij gingen écht de nekharen overeind staan.
Ook mijn tact is soms ver te zoeken, maar je kan het "omzeilen" door zelf het hardop voor te lezen wat je zelf geschreven hebt. Vaak schrijf ik het dan nog anders over.
En ieder heeft zo zijn baggage in het leven, maar dat wil nog niet zeggen dat ouders het slecht voor hebben met hun kind(eren) die wat minder baggage hebben.
Ook ik merk dat er (niet alleen door jou, hoor) soms snel geoordeeld word (in het algemeen) terwijl je héél vaak niet het achterste van iemands tong komt te zien.
We leven bij die anders  immers niet tussen die 4 muren, en aangezien  het niet mij en mijn gezin betreft... probeer ik me daar niet druk over te  maken (probeer hé?? )  

Ik weet niet in hoeverre je zo een beetje iedereen "kent" hier van het najaars-forum, maar als ik voor mezelf spreek; Mijn dochter is een kiss-kindje, wat niet makkelijk was. Als je dan 24/7 naar vrésélijk gehuil "moet" luisteren, en zij zelf ook niet tot rust kwam, dit is natuurlijk nog maar 1 fractie van hoe het hier aan toe ging..en  ben ik in jou optiek ook zo een "moeder" (met 10 weken heb ik nl. de laatste voeding weggelaten) En dat is nog maar een hééééél klein stukje van hoe het er hier aan toe ging, dus oordeel ajb niet te snel over anderen die je niet goed kent.

Ik begrijp door je "bagage" dat je mss er anders tegen over staat dan (sommige) anderen... maar ook ik heb een (vroege) mk gehad, en mijn eigen bagage die een aantal op dit forum weten (niet iedereen) dus ook mijn achterste-tong ken je niet

Probeer een beetje tactisch in het vervolg te zijn, en uit je mening...maar maak er géén feiten van.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Beste Liesje,
Ook ik ben blij dat je nog reageert, maar ik vind dat je voortaan wel beter na mag denken hoe je dingen opzet.
Als ik schrijf dat ik het normaal vind om mijn nachtrust te krijgen en jouw ps gaat specifiek over die opmerking, dan vind ik het erg moeilijk te geloven dat die niet speciaal voor mij bedoeld was.
Ik vind dat je idd verbitterd klinkt en dit kan best komen door je verlies, maar ik vind het vervelend dat je dit dan projecteert op moeders hier, die ook echt alleen maar het beste met hun kindje voorhebben.
De discussie over 'carriere-moeders' hebben we al eerder gevoerd en ook dat is niet allemaal over één kam te scheren. Je kan niet, door 1 situatie in je omgeving, iedereen op die manier veroordelen.
En nee, jij bent zeker niet de enige met bagage, geloof me. En die bagage is zeker geen reden om dan zo kortzichtig op onderwerpen te reageren.
Ik hoop dat je de volgende keer je reactie drie keer naleest en even bedenkt hoe dit over kan komen bij anderen.
Sil

Terug
Bovenaan