Wie van jullie kindjes slaapt wel of niet door?

Hoi hoi,
Nou Twan slaapt ook nog niet door hoor.
Hij komt ongeveer om 2 uur en 5 uur is dan zijn speen kwijt.
Of wil een slokje water en als hij overdag ontzettend slecht gedronken heeft dan wil hij nog een fles.

Soms verwent hij mama en komt hij pas rond 6 uur vanaf 22 a 23 uur.

Sterkte
Groetjes Leonie

Hoi Sylvia,

Onze kleine vent slaapt al door vanaf een week of zes, gaat rond half negen naar bed en slaapt tot ongeveer half 8, dan een flesje weer naar bed tot zeg maar een uur of tien.
Ja wij worden ook echt verwend!
Leuk om te zien hoe alle baby s gewoon hun geheel EIGEN schema maken.

Groetjes Char

Simon komt ook nog steeds 1 keer per nacht (zo rond 5 a 6 uur). Hij krijgt sinds 2 mnd nu flesvoeding, en geen borst meer, maar ook met de borst zat hij toen ongeveer op dat schema. Wel is hij nog heel lang 2 a 3 keer per nacht blijven komen. Zeker wel tot 4 mnd, toen werd het zo'n beetje 1 a 2 keer, en pas bij 5,5 a 6 mnd werd dat dus die ene keer 's morgens vroeg. Dat vind ik niet zo gek ook, want hij gaat er om 19.00 uur 's avonds in.
Ook krijgt hij nu na het avondeten en de yoghurt geen melkfles meer. We poetsen nl zijn 1e tandje, en dan dus niet meer drinken erna. We hebben ons ritueel (van weltrusten zeggen, flesje en dan naar bed) veranderd. ipv het flesje lezen we nu een verhaaltje voor. Ik moet zeggen, dat Simon dat erg leuk vind, en dat het goed werkt, hij ging zo slapen.

Dat de kindjes trouwens hun eigen ritme maken zoals degene voor me zei (weet niet meer wie het was) daar ben ik het niet meer eens. We hebben nl meerdere malen hierboven ook gelezen dat de kindjes gedwongen worden om door slapen, door 's nachts gewoon geen voeding meer te geven. Daar ben ik het dus niet meer eens, maar goed, iedereen zo zijn eigen aanpak.

Groet, Liesje

ps: het is inderdaad heel normaal dat het kind 's nachts nog komt voor voeding, en als je het normaal vind om 's nachts je nachtrust te krijgen ipv voor je kind te zorgen, dan heb ik zo mijn vraagtekens.

Met alle respect Liesje, als je gestelt bent op je nachtrust wil niet zeggen dat je niet goed voor je kindje wilt/kunt zorgen, ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt, vind het ook behoorlijk onredelijk!
Iedere mama/papa/verzorger zoekt een weg in het verzorgen van hun kindje, wat het beste bij het kindje én de ouder past!
Als mijn dochter 'snachts mij nodig heeft ben ik er (of mijn man), maar als zij en wij lekker slapen, is dat ook fijn, voor allemaal!

Esther

Hoi,

Ik kan het niet laten om toch ook te reageren...
Ik vind dat je het nogal cru hebt gezegd Liesje, en ik ben het er toaal niet mee eens.
Elk kindje is anders, en als ik naar mijn eigen kind kijk, ze slaapt al door sinds ze 8 weken is. En dan als je het "nachtvoeden" weer gaat oppakken omdat je kind wakker is/huilt is het niet omdat het honger heeft hoor... ook niet als ze alles opeten.. is pure gewenning/aandacht.
Zelf ben ik er toen dus "ingetrapt" en haar weer die fles gegeven, het is een bepaald patroon waar ze dan aan gewend is.. niets meer, niets minder. (en ik heb het nog steeds over hier hé?)
Ik heb er zelf goed over na gedacht, en ik vond toen ik het deed een "makkelijke oplossing" want als ik eraan toegaf, sliep ik weer eerder dan dat ik het niet deed...
Dus over die nachtrust op prijs stellen dat je dan daadwerkelijk meer slaapt klopt niet.
Vaak omdat je er niet aan toegeeft (zeker in mijn geval om het te doorbreken) slaap je véééééél minder, dan degene die het wél doen.(en die heb ik ook gedaan)

Ik ken dus beide zijden, en ook ik voel me s'ochtends een betere moeder uitgerust, dan dat ik aan de nachtelijke capriolen heb toegegeven.....
Ik heb het nu er niet over als mijn kind ziek is oid... maar echt puur om aandacht vragen/nachtelijke voedingen die er al niet waren.

Groetjes Debby mv B'Elanna

ohhh jaaa, en kindjes vallen niet te dwingen qua slapen, wél dat ze moeten beseffen dat er een tijd van spelen en er een tijd van rust is.
Wat wél zo is, is dat het "normaal" is dat ze wakker zijn meerdere keren per nacht... maar je kan ze dan leren dat ze óf zachtjes zichzelf gaan vermaken (ipv brullen om mama/papa) óf zich omdraaien en verder slapen.

quote: nlijtig liesje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-08-2007 14:53:02'));

Simon komt ook nog steeds 1 keer per nacht (zo rond 5 a 6 uur). Hij krijgt sinds 2 mnd nu flesvoeding, en geen borst meer, maar ook met de borst zat hij toen ongeveer op dat schema. Wel is hij nog heel lang 2 a 3 keer per nacht blijven komen. Zeker wel tot 4 mnd, toen werd het zo'n beetje 1 a 2 keer, en pas bij 5,5 a 6 mnd werd dat dus die ene keer 's morgens vroeg. Dat vind ik niet zo gek ook, want hij gaat er om 19.00 uur 's avonds in.
Ook krijgt hij nu na het avondeten en de yoghurt geen melkfles meer. We poetsen nl zijn 1e tandje, en dan dus niet meer drinken erna. We hebben ons ritueel (van weltrusten zeggen, flesje en dan naar bed) veranderd. ipv het flesje lezen we nu een verhaaltje voor. Ik moet zeggen, dat Simon dat erg leuk vind, en dat het goed werkt, hij ging zo slapen.

Dat de kindjes trouwens hun eigen ritme maken zoals degene voor me zei (weet niet meer wie het was) daar ben ik het niet meer eens. We hebben nl meerdere malen hierboven ook gelezen dat de kindjes gedwongen worden om door slapen, door 's nachts gewoon geen voeding meer te geven. Daar ben ik het dus niet meer eens, maar goed, iedereen zo zijn eigen aanpak.

Groet, Liesje

ps: het is inderdaad heel normaal dat het kind 's nachts nog komt voor voeding, en als je het normaal vind om 's nachts je nachtrust te krijgen ipv voor je kind te zorgen, dan heb ik zo mijn vraagtekens.

Nou maak je me wel heel nieuwsgierig welke vraagtekens je daarbij hebt dan.
Vind het ook een hele kromme veronderstelling dat je ervan uitgaat dat ik niet voor mijn kind wil zorgen, omdat ik mijn nachtrust belangrijk vind.
Tenminste, ik ga ervan uit dat je 'ps' op mijn opmerking slaat. Heb dan in ieder geval het fatsoen om iemand daar direct op aan te spreken.

Chloë heeft die nachtvoeding helemaal niet meer nodig, ze krijgt overdag alles wat ze nodig heeft.
Die nachtvoeding zou dan alleen maar dienen als troost en daaruit voortvloeiend wordt het idd een gewenning.
Als jij dit wilt meegeven aan je kind, dan is dat prima! Ik wil dit niet en vind mijn nachtrust idd erg belangrijk. Die heb ik namelijk nodig om de dag door te kunnen komen. Zodat ik een lieve, geduldige moeder kan zijn overdag. Ik heb er namelijk nog eentje rondlopen, die ook haar portie aandacht vraagt en die ze ook verdiend.
Als ik er elke nacht uit zou moeten voor de jongste om 'voor haar te zorgen', zoals jij dat zo mooi verwoordt, dan zou ik overdag een wrak worden en dit zou pas ten koste gaan van de zorg voor mijn kinderen.

Ik vind het een hele nare beschuldiging (en dan druk ik me nog netjes uit) en ik vind het erg jammer dat je met zo'n opmerking de sfeer hier weer aardig aan het wankelen brengt.
Sil

Ik snap de toon van die PS van Liesje eerlijk gezegd helemaal niet, misschien interpreteren we het verkeerd en is het niet zo beschuldigend bedoeld???
Op zich is er niks mis met een doorslapend kind lijkt me, en wij zijn er om op te voeden, dus ook om kinderen als ze eraan toe zijn, te leren dat we 's nachts in principe slapen....

Terug
Bovenaan