quote: nlijtig liesje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-08-2007 14:53:02&apos

);
Simon komt ook nog steeds 1 keer per nacht (zo rond 5 a 6 uur). Hij krijgt sinds 2 mnd nu flesvoeding, en geen borst meer, maar ook met de borst zat hij toen ongeveer op dat schema. Wel is hij nog heel lang 2 a 3 keer per nacht blijven komen. Zeker wel tot 4 mnd, toen werd het zo'n beetje 1 a 2 keer, en pas bij 5,5 a 6 mnd werd dat dus die ene keer 's morgens vroeg. Dat vind ik niet zo gek ook, want hij gaat er om 19.00 uur 's avonds in.
Ook krijgt hij nu na het avondeten en de yoghurt geen melkfles meer. We poetsen nl zijn 1e tandje, en dan dus niet meer drinken erna. We hebben ons ritueel (van weltrusten zeggen, flesje en dan naar bed) veranderd. ipv het flesje lezen we nu een verhaaltje voor. Ik moet zeggen, dat Simon dat erg leuk vind, en dat het goed werkt, hij ging zo slapen.
Dat de kindjes trouwens hun eigen ritme maken zoals degene voor me zei (weet niet meer wie het was) daar ben ik het niet meer eens. We hebben nl meerdere malen hierboven ook gelezen dat de kindjes gedwongen worden om door slapen, door 's nachts gewoon geen voeding meer te geven. Daar ben ik het dus niet meer eens, maar goed, iedereen zo zijn eigen aanpak.
Groet, Liesje
ps: het is inderdaad heel normaal dat het kind 's nachts nog komt voor voeding, en als je het normaal vind om 's nachts je nachtrust te krijgen ipv voor je kind te zorgen, dan heb ik zo mijn vraagtekens.
Nou maak je me wel heel nieuwsgierig welke vraagtekens je daarbij hebt dan.
Vind het ook een hele kromme veronderstelling dat je ervan uitgaat dat ik niet voor mijn kind wil zorgen, omdat ik mijn nachtrust belangrijk vind.
Tenminste, ik ga ervan uit dat je 'ps' op mijn opmerking slaat. Heb dan in ieder geval het fatsoen om iemand daar direct op aan te spreken.
Chloë heeft die nachtvoeding helemaal niet meer nodig, ze krijgt overdag alles wat ze nodig heeft.
Die nachtvoeding zou dan alleen maar dienen als troost en daaruit voortvloeiend wordt het idd een gewenning.
Als jij dit wilt meegeven aan je kind, dan is dat prima! Ik wil dit niet en vind mijn nachtrust idd erg belangrijk. Die heb ik namelijk nodig om de dag door te kunnen komen. Zodat ik een lieve, geduldige moeder kan zijn overdag. Ik heb er namelijk nog eentje rondlopen, die ook haar portie aandacht vraagt en die ze ook verdiend.
Als ik er elke nacht uit zou moeten voor de jongste om 'voor haar te zorgen', zoals jij dat zo mooi verwoordt, dan zou ik overdag een wrak worden en dit zou pas ten koste gaan van de zorg voor mijn kinderen.
Ik vind het een hele nare beschuldiging (en dan druk ik me nog netjes uit) en ik vind het erg jammer dat je met zo'n opmerking de sfeer hier weer aardig aan het wankelen brengt.
Sil