Wie van jullie kindjes slaapt wel of niet door?

Hoi,
Chloë slaapt momenteel van 20.30 tot ong. 8.00.
Ze heeft er periodes tussen zitten dat ze nog wel eens wakker wil worden 's nachts, maar ik geef al heel lang geen eten meer.
Ook ik denk dat dit een gewenning kan worden.
Misschien is het in andere landen normaal, maar ik vind het normaal als ik mijn nachtrust krijg.
Maar ieder moet dit voor zich weten natuurlijk en doen waar je je goed bij voelt!
Sil

ook wij hebben mega geluk. Thijn slaapt sinds hij 2 1/2 maand was al door.
Hij krijgt de laatste voeding tussen 18.45 en 19.00 uur en wordt dan (als ik niet hoef te werken want dan moet hij om 7 uur op) rond 8 uur wakker..

Lekker dus.. Hij slaapt smorgens dan anderhalf uur en smiddags 2 uur. Zit alleen met zijn laatste slaapje te vervelen. Hij wordt soms smiddags om 15.00 uur wakker. Dan haalt hij nooit de 19.00 uur. Misschien moet ik hem dan tussen vijf en zes even op bed leggen...

Groetjes Bianca

hoi hoi

ik mag echt niet klagen.
linsey slaapt vanaf dat ze 5 weken oud is iedere nacht door.
eerst met nog een voeding om 23.00 maar nu krijgt ze de laatste tussen 7 en 8 uur.
en slaapt door tot   8.00 's morgenns soms wel tot 9 uur
dus geen geklaag vanaf deze kant

groetjes danielle

hoi,

dinand slaapt ook al vanaf 8 weken door dus niets te klagen, alleen op dit moment is hij s;nachts veel wakker en krijst hij alles bij elkaar, maar dat is echt niet van de honger, ik geef hem s;nachts ook nooit wat, heel af en toe wat water, maar dat alleen als hij echt helemaal over de toeren is.

maar idd iedereen moet doen waar hij/zij zich het beste bijvoelt!!

groetjes susanne

Het doorslapen is hier niet vanzelf gegaan. Tot 6 maanden zowieso niet en nog steeds wordt Thomas regelmatig wakker 's nacht. M'n man gaat hem dan even goedleggen (hij spookt nogal in bed voor het slapengaan en ook tijdens het slapen komt hij in rare houdingen terecht) en geeft hem een aai over z'n bol. Dan slaapt Thomas wel weer verder. Maar dat komt dus nogal eens voor en soms ook meerdere keren. Dat geeft dus wel onrust en ik weet ook niet goed wat we eraan kunnen doen.

groetjes Ida

Ik denk dat het 's nachts voeden ook wel te maken heeft met of je wel of geen bv geeft. Lukas is sowieso tot hij borstvoeding kreeg (bijna 8 maanden) 's nachts vaker gekomen voor wat melk. Het is inderdaad natuurlijk om je kind 's nachts te voeden, dus bv is daar ook op ingesteld. De voeding is rijker 's nachts en het is goed voor je productie. (ben je dus lekker klaar mee )  Met flesvoeding is het natuurlijk anders. Wij hadden op een gegeven moment zo genoeg van die onderbroken nachten dat we hem 's avonds een fles zijn gaan geven, eerste met afgekolfde melk en later met flesvoeding. Daar deden we wat rijstebloem bij. Dan werd hij in het begin nog wel wakker, maar wisten we in ieder geval dat hij wel genoeg binnen had. We zijn het troosten toen af gaan bouwen van even laten drinken, naar een knuffel, naar een aai over zijn bol. Nu werkt de aai over zijn bol en een speentje eigenlijk altijd wel (hij wordt toch iedere nacht nog wel een keertje wakker voor zijn speentje). Hij ging de laatste tijd 's avonds niet goed slapen, viel vaak pas rond half 10 in slaap, lag hij er wel vanaf 8 uur in)   en is rond 6 uur wakker, niet echt lang dus  . NU gaan we dus maar proberen hem overdag maar één slaapje te laten doen. Een goede tip vind ik (ik weet niet meer wie het schreef) ook wel wachten met ontbijt tot half 8, dan wennen ze daar ook aan en gaan ze misschien ook langer slapen. Dat ga ik ook proberen!! Maar goed, ik hoop dus dat ook onze nachten in ieder geval wat langer gaan worden ....

Erikjan heeft alleen de eerste 3 nachten alleen maar gehuild, daarna ging het steeds beter. Ik heb nooit echt snachts gevoed. Hij sliep altijd wel tussen 23.30 en 5.00 Oke, de nachten zijn niet lang, maar t was al heel wat, dit werd al heel snel langer. Vanaf 6 weken sliep hij van 21.30 tot 6.30. 6.30 is best lang zo gebleven, omdat ik moest werken, en anders moest ik voor mijn werk al kolven, en 1 keer overdag was me al meer dan genoeg. Nu slaapt hij alweer een paar maand tot in ieder geval half 9. Hij gaat er uit als ik er klaar voor ben, soms wordt dat wel eens 10 uur!

Janine

Hoi,

Isis slaapt goed door vanaf dat ze 3 maanden was, eerst onderbroken door 23:00 (fles)voeding, toen vanaf 4,5 maand van 21:00 tot 7:00uur en sinds een maand van 19:30uur tot 6:45/7:00uur. We halen haar, in principe, niet uit vóór 7 uur, mits ze helemaal van streek is. Ze heeft overdag echt nog twee slaapjes nodig. Ze hoeft van mij ook niet te wachten tot 7:30 uur op haar papfles (als ze dat al zou pikken)
Als ze 's nachts huilt, luister en wacht ik even, vaak is het binnen 10min. weer stil. Maar ik luister ook naar mijn gevoel, klinkt het alarmerend ga ik naar haar toe (is nog zelden voor gekomen),

x Esther

Terug
Bovenaan