Hoi Renate,
Ben aan het proberen om eerst zonder luier op de wc te laten gaan. 20 tellen, en dan natuurlijk niet goed tellen. Krijg op m'n kop: mama dat is niet goed geteld. Dan weer de luier aan. Misschien dat het op deze manier gaat werken.
Probeer de dentinox eens op een wattip te doen en dan in het mondje te smeren.
Pffff wat een weekend. Kind ziek geworden. Zaterdagmorgen nog fris en vrolijk en 's middags met verhoging op de bank. Au keeltje mama. Steekt z'n vinger in z'n keel om de zere plek aan te wijzen. Bleef gelukkig alleen bij kokhalzen.
Met paracetamol gaan slapen. Om 2 uur wakker, in bed geplast. Bed verschoont, kind verschoont en weer gaan slapen.
Om 6 uur was hij al wakker en wilde om 7 uur een boterham. We hebben de gewoonte om elke zondagmorgen in bed te ontbijten. Heel gezellig, behalve de kruimels (die nemen we op de koop toe). We eten croissantjes, toast, vers sinasappelsap, thee en voor mama een gekookt eitje. De heren lusten geen ei.
Na een halve croissant (met chocopasta) en een beker thee met melk komt alles er uit. Tweede bed verschonen, kind weer verschonen en je gelooft het of niet. Meneer gaat weer lekker in bed zitten en eet vrolijk verder, ggrrrr...
De verdere ochtend gaat het goed geen koorts, maar in de loop van de middag weer verhoging. Ik geef vloeibare paracetamol (bananensmaak) en heb ook een drankje voor verzachting van de keel. Het laatste drankje is favoriet, lekker zacht mama, die andere roze is hard voor mijn keeltje. En de hele dag mama dit, mama dat. Even een break voor mama, hij zit nu lekker sesamstraat te kijken en gaat er vroeg in.
Morgen zijn we lekker vrij. Normaal gaan we altijd elke maandagmorgen naar peuterzwemmen, maar dat lijkt me op dit moment geen goed idee. Maar we zien het morgenochtend wel verder.
Heb jij je kindje al opgegeven voor de basisschool? En al een intake gesprek gehad?
We hebben 3 juni een intake gesprek. Had vorig jaar al gebeld, maar ik was veeeeeel te vroeg. We hebben keus uit vele scholen. Maar 2 zijn favoriet. De ene is een kleine school met 3 gecombineerde groepen 1/2. De andere is een grote school met al 9 groepen 1. Naar de laatste school gaan de meeste kinderen uit de buurt. Vindt het moeilijk hoor. De laatste school doet veel leuke dingen (toneel, projecten door de hele school bijv. project water alle groepen doen op hun eigen manier iets van groep 1 t/m 8) De andere school is naar wat ik gehoord heb heel prestatie gericht.
Als je al ingeschreven hebt waar heb je dan naar gekeken en welke vragen heb je gesteld.
Kind is als een blok in slaap gevallen voor de tv, zittend in z'n stoeltje. Wordt straks natuurlijk een drama als hij naar bed moet.
Groetjes van Ingrid