wie wil er kletsen over kindjes van ongeveer 3,5 jaar???

hoi hoi dames

alles goed aan jullie kant?

we hebben hier een zeer rustige week achter de rug.Davina is erg rustig en slaapt sinds maandag weer erg rustig gelukkig(ze heeft een paar weken gehad dat ze iedere keer lag te huilen en te gillen in d'r bed) ik ben dus echt een beetje aan het bijkomen nu.

met de jaloezie gaat het ook al beter.ze begrijpt nu dat ze aan de grote tafel moet plakken,knippen enz en dat als ze wil dat megan ergens niet bij kan of aan mag komen dat ze op de bank moet zitten want dan kan ze er (nog) niet bij!
dus we hebben even vrede in huis.

megan is nu sinds een paar dagne ook van de laatste avondfles af(die gaf ik altijd als ik naar bed ging)dus dat is ook wel prettig.ze slaapt ook gewoon door tot ongeveer 7.00uur dus ruim het klokje rond!
nog twee weekjes en dat word ze 1jaar!! gat het toch hard zeg.

davina mag na de zomervakantie gelijk naar school.zal mij erg benieuwen hoe dat zal gaan want nu heeft ze soms nog steeds moeite alsik d'r naar de peutespeelzaal breng.gelukkig weet ik dat het alleen het afscheid is en dat ze gelijk gaat spelen dus....
ze was vanmiddag nog met een klap tegen de tafel gevallen!!ze gleed ergens over uit en viel precies met d'r wang tegen de salontafel.werd al een mooie blauwe plek! hopelijk word ze er vannacht niet wakker van(dromen)want ik geniet net lekker van mijn nachtrust.
ik heb net lekker gesport dus ga zo douchen en lekker onder de wol.

tot horens en groetjes
monique
 

Hoi Hoi,

Zooo paar drukke daagjes achter de rug. Vandaag lekker vrij, maar ja dan heb je weer die boodschappen die elke week weerkomen.

Heerlijk Ingrid.....even een weekje er tussenuit. Dus jullie hebben je goed vermaakt. Grappig is dat he? Dat die kleintjes zoveel leren van anderen. Sander is helemaal gek op zijn nichtje. Hij doet haar in alles na en kijkt echt tegen haar op. Zij is 7 jaar.   En wat leuk van die grote jongens dat ze zo met hem gespeeld hebben. Denk je dat het een voetballertje gaat worden?

Vorige week zijn Sander en ik naar K3 geweest. Mijn vriendin leek het wel leuk om met haar zoontje een keertje er naar toe te gaan, toen dacht ik dat is ook wel een keertje leuk voor Sander.  En het was echt heel leuk hoor. Een hele belevenis....ze hadden ogen zo groot als schoteltjes.

Goed Monique dat het alweer beter gaat met Davina en haar zusje. Hier was het ook echt met flagen. Op het moment kunnen ze er beide wat van   Achter elkaar aanvangen en dingen doen die de ander ook doet. En meestal draait het dan uit op huilen. Hoor nog zo me moeder zeggen.......dat wordt huilen......als me zus en ik weer eens bezig waren (want wij konden er ook wel wat van.)

Eigenlijk heb ik verder niet zoveel nieuws te melden, dus ik ga zo maar eens boodschappen doen.   Ik kom snel wel een keertje weer kijken hier.

Groetjes Renate
 
hallo dames

alles goed bij jullie?ook lekker een paar vrije dagen?ik werk altijd op maandag dus heb morgen een extra dagje vrij!heb wel gisterochtend extra gewerkt want het was erg druk.ik werk in een slagerij en aangezien er heel veel mensen ook met pinksteren gaan gourmetten/fondueen enz had ik lekker veel werk te doen en vloog de ochtend om.

vandaag was het hier weer feest  Davina was al om 6.15 uur wakker en wilde niet meer slapen of spelen want ze had HONGER(ze eet dan altijd twee hapjes en dan zit ze al weer vol)daar had ik dus geen zin in en heb d'r een stukje ontbijtkoek gegeven en daarna moest ze gaan spelen.hier had ze geen zin in dus ging liggen klieren.ik heb toen mijn wekker in haar kamer gezet en gezegd als ie op de 7 staat mag je bij mama komen.ze ging toen spelen en om 7.09 uur kwam ze bij me.dit viel dus mee,maar daarna ging ze in bed liggen vervelen!Megan was ook al wakker geworden van alles dus die was ook niet echt vrolijk.
toen we dachten dat we smiddags wel naar mijn schoonzus en zwager konden gaan op de camping begon de volgende dwarse bui en toen ik d'r op de gang zette begon ze de gang te verbouwen waarop johan zo boos werd dat ie even weg moest.dus ik ook over de kook natuurlijk!daarna ging ze uit zich zelf op bed liggen want ze was moe(hoe zou dat toch komen?)en daarna was ze weer poeslief enaardig gelukkig.

de rest van de dag hebben we dus ook geen problemen gehad en ging ze toch nog vrolijk naar bed mar het is wel een dag om snel te vergeten!hopelijk gaat het morgen beter.
en het ergste is nog   wel dat we vandaag 7jaar getrouwd zijn.was dus een erg gezellige trouwdag zo!!!

sorry voor het lange gezeur maar ik moest even mijn ei kwijt.(zal bij jullie vast ook wel eens voorkomen toch???)

bedankt voor een luisterend oor(als je dat zo kan zeggen bij een geschreven bericht)

prettige avond verder en tot lezens

groeten monique
 
Hoi Ladies,

Nou, nou Monique wat een dag zeg. Wat een drama he als ze zo vroeg wakker worden, en 's middags een dutje doen is er natuurlijk ook niet meer bij. Ze kunnen dan soms het bloed onder je nagels vandaan halen. Hopelijk gaat het vandaag beter. Het zonnetje schijnt dus kunnen ze vast lekker buiten spelen en vanavond op tijd naar bed. Lekker he zo'n forum, kun je je hart luchten.
Nou wij hebben een drukke week achter de rug. Lars is eindelijk van het luierpoepen af, joepie. Het heeft wat bloed, zweet en veel van zijn tranen gevergd, maar het is gelukt.
Afgelopen woensdag moest hij nodig poepen, hij had het al 3 dagen opgehouden. Wij hadden een step voor hem gekocht en gezegd dat als hij op de wc poepte hij de step mocht hebben (het zal wel niet zo opvoedverantwoordelijk zijn, maar toch). Hij wilde niet op de wc, maar een luier. Die hadden we samen opgemaakt en hij had gezegd dat hij voortaan op de wc ging. Wat dacht je: not. Toch op de wc gezet, en zijn buikje gemasseerd. Na een tijdje, floep een drolletje. Nou je snapt het al, wij hem de hemel en nog verder ingeprezen en de step in elkaar gezet. De volgende dag weer een probleem, hij wilde weer niet op de wc. Maar na buikmassage ging het toch vlotter en deed het geen zeer. Nu gaat hij zelf naar de wc als hij moet. Joepie, geen luiers meer, geen drama's meer.
Hij is nu zo goed als zindelijk, af en toe nog een nat bed, hij vergeet dan te roepen dat hij moet plassen en is het al gebeurt.
De komende week wordt weer druk. Aan het einde van de week ga ik een week met mijn man mee, die moet voor zijn werk naar het buitenland. Lars gaat een weekje bij zijn tante op de camping logeren. Dus deze week is wassen, strijken, tassen pakken, speelgoed bij elkaar zoeken etc.
Ben benieuwd hoe het gaat een weekje zonder kind en hij een week zonder papa en mama.
Wat leuk Renate naar K3. Ze vinden zoiets prachtig he. Met Pasen zijn we naar Nijntje geweest. Reuze spannend, maar ook moeilijk uit te leggen dat je niet nog een keer naar Nijntje kan kijken zoals bij een video.
Lars snapt niks van televisie. Als je hem aanzet komt er toch altijd Sesamstraat?
Nou dat was het wel weer, even niks anders te melden.
Groetjes en tot de volgende keer
Ingrid
 
hoi hoi

was gisteren toch lekker hoor even mijn hart luchten bij jullie.het ging vandaag gelukkig een stuk beter!!ze was erg vrolijk en geen driftbui gehad dus een erg relaxte dag!morgen mag ze weer naar de peuterspeelzaal dus dan gaat het gewone ritme weer door.

ja spannend he een weekje weg zond kind(eren) wij gaan 17 juni voor een weekje naar mallorca en dan gaan de meiden naar mijn schoonouders.als het mooi weer is gaan ze naar de camping en anders blijven ze lekker thuis.

ik ben van plan om een kalender te maken dat ze iedere dag een sticker kan plakken zodat ze kan hoelang het nog duurt voor we weer terugkomen.mischien maak ik ook nog een mandje met kleine cadeautjes voor elke dag 1.heeft ze elke dag wat leuks om te doen als ze wakker word.mijn moeder werkt bij action en daar is alles lekker goedkoop dus dan kan je tenminste wat leuke dingetjes kopen.dus ben ook benieuwd hoe dat gaat een week zonder kinderen en andersom.ingrid veel plezier volgende week en hoor wel hoe het gegaan is.(kan ik me alvast een beetje voorbereiden)

vandaag een jaar geleden was mijn uitgrekende datum van megan!!wat gaat dat hard he.ik weet nog wel hoe ik toen liep te waggelen.echt letterlijk want ik had bekkeninstabiliteit dus was het echt zat en toen kwam ze pas op de 28e dus......

wij gaan in januari mischien naar nijntje.ik hoop dat we kaartjes kunnen krijgen want het lijkt me erg leuk.davina heeft al goed in de gaten hoe de tv werkt want als ik zeg dat er niks is voor dan zegt ze"dan zet je toch gewoon dora aan"(we hebben een dubbel dvd daarvan)dus helaas weet ze te goed hoe het werkt!!

ik ga nu weer stoppen en zo lekker mijn bed in want het was vanmorgen weer 6.30 uur.ik denk dat ik toch verduisteringsgordijnen ga kopen want ze word in de zomer wel erg vroeg wakker.in de winter gaat het iets beter(7.30uur).

prettige avond en tot schrijvens
doei doei
groetjes monique
 
Goedemorgen dames,

Heerlijk is dat he? dat je even je verhaal kwijt kunt. Daarom vind ik het ook zo leuk om op het forum te schrijven, want ik merk elke keer weer dat het bijna overal hetzelfde is. Het zijn ook echt van die fases waar ze doorgaan.

Dus Davina is weer naar de peuterspeelzaal geweest. Sander gaat maandag en donderdag, dus er viel voor ons een extra dag weg door pinksteren. Sander heeft in de hele vakantie niet 1 keer gevraagd....wanneer ga ik naar school? Dochtertje van m'n buurvrouw die heeft elke morgen gevraagd.....ga ik dan vandaag weer naar school? Gek eigenlijk he? Zal mij dan benieuwen hoe het donderdag gaat als hij weer heen moet. Ik had wel het idee dat hij het er leuk vond.

Leuk zeg.....een voorstelling van nijntje. Ik heb het idd wel eens gezien dat die er was, maar ik heb nog niemand gehoord die was geweest. Dus het is wel een aanrader Ingrid? Hoe lang duurde die voorstelling dan? Dan kan ik ook eens kijken of het wel wat is om dan ook Justin mee te nemen. Maar die kan nog geen 2 uur stilzitten natuurlijk. K3 duurde maar 1uur en 15 min. Dus dat was eigenlijk niet zo lang, maar daar had ik Justin ook niet mee naar toe genomen.
Vrienden van ons zijn een keer naar kabouter plop geweest, maar dat was wel tegengevallen. Er was maar 1 kabouter geweest......als je naar zo'n voorstelling gaat dan verwacht je toch wel dat er een stuk of 4 zijn.  Heeft iemand van jullie ook al eens wat gehoord van de piet pieraat voorstelling? want zoiets lijkt me ook wel leuk. Zelf ben ik toen ik 3 jaar was naar de film van ome willem geweest. Zelf weet ik er niets meer van, maar ik heb nog wel een videoband ervan. Dat was ook geweldig hoor, en die ome willem geeft ook weer voorstellingen. Maar toen die hier in de buurt waren toen waren de kaarten al uitverkocht.

Verder gaat hier alles zijn gangetje..... in juli gaan we nog 3 dagen naar ponypark slagharen, in een huisje. Of we in de zomer ook nog gaan is nog niet helemaal duidelijk, want me man is bezig met ander werk en als hij wel moet werken dan, ja dan gaat het over he? Dus misschien nog een last-minute dan.

Ik ga de kids maar eens ff aankleden. Ze liggen allebei op ons bed tv te kijken......ff lekker rustig hahaha. Meestal draait dat ook zo uit op ruzie, dus ik ga er maar snel heen voordat het zover is.
Vandaag ben ik lekker vrij en ik heb me voorgenomen om het rustig aan te doen......
Ik spreek jullie snel wel weer en tot spreeks

Groetjes Renate
 
Hi,

Zo het huis blinkt als een spiegel, de was zit in de machine, even een moment voor mezelf (ha, ha).
Nou de voorstelling van Nijntje kan ik aanraden. Het duurt precies een uur. Lang genoeg voor de kleintjes. Het was muisstil in de zaal, de kinderen met rode wangen van het ingespannen kijken.
Nijntje was er en Nina, vader, moeder, opa en oma Pluis en ook nog Willemijn. Er kwam een kleine Nijn in de voorstelling. En Nijntje en Nina gingen logeren bij Opa en Oma en nog veel meer. Leuke liedjes en na afloop natuurlijk de cd kopen.
Van de Piet Piraat voorstelling heb ik niets gehoord, weet wel dat hij in het theater hier speelt.
Wat ik me heb voorgenomen als ik terug ben van vakantie is naar de nieuwe film van Winnie de Pooh te gaan met Lars. Vanmorgen zat er in de mailbox de nieuwsbrief van Jonge Gezinnen met een kortingsbon van €2,50 pp. De moeite waard.
Lars is toen wij in januari in Australie waren met vakantie naar the Incredebles geweest, hij vond er weinig aan, was meer geinteresseerd in de grote doos met popcorn. En de muziek vond hij ook te hard.
Wat ook leuk is rond sinterklaas is VOF De Kunst met het Sinterklaasfeest. Dat duurt ook een uurtje met veel muziek en aan het eind mogen alle kinderen op het podium komen om de Sint een handje te geven. Wij zaten boven op het balkon, volgende keer wil ik in de zaal zitten.
Is het moeilijk voor je man om ander werk te vinden? Ik solliciteer me suf, maar het is moeilijk om iets leuks te vinden voor 24 uur.
groetjes van Ingrid
 
hoi hoi

hier een erg relaxte moeder!het is gewoon feest deze week het is echt niet te gelovenDavina heeft zelfs twee keer weer geslapen smiddags.ze moest echt even bijtanken geloof ik, want ze is elke morgen om 6.15 uur al wakker dus ja dan kom toch een keer jezelf tegen he.
ze is zelfs lief tegen megan en begint ook (bijna)alles te delen met d'r dus ik ben erg happy deze week.maar ik juich maar niet te lang want het kan morgen weer helemaal anders zijn natuurlijk.ach ik moet morgen werken en dan komt mijn moeder hier oppassen dus dat is ook lekker.even geen mama de hele dag(nu zeurende klanten in de slagerij!!wat heb je leiver he?)

jaome willem is erg leuk.wij zijn er met de kids geweest en het was toch weer een beetje jeugsentiment hoor!alleen wij hadden de tweede voorstelling smiddags en de na de eerste voorstelling kregen alle kids een petje en toen waren ze al op dus onze kids hadden er geen.maar we hadden buiten wel alle kids zien lopen dus dat vinden ze niet leuk!verder vonden ze het wel helemaal te gek hoor!en ze hebben aardig meegezongen dus dat viel me mee!Davina is erg verlegen en zegt meestal niks maar nu deed ze toch aardig mee.

ik ga zo songfestival kijken.zal mij benieuwen of we in de finale komen!!

tot schrijvens
doei doei
monique
 
Terug
Bovenaan