Wie zijn er allemaal bezig voor de tweede?

Vraagje voor Geke: is het dan zo dat het langer duurt voor je zwanger bent als je een ks hebt gehad? Mijn zoontje is (nu 16 mnd) is ook met een ks geboren en ik heb dat eigenlijk nog nooit gehoord? Heb in januari een miskraam gehad (toen 9 weken zwanger) en we gaan nu nog niet heel bewust voor een tweede, maar mocht het ervan komen dan zou ik dolbij zijn! Het begint toch wel weer heel erg te kriebelen.....

Hoi Gerrie,

Bij ons was het het gevoel dat wij heel graag een 2 wilden.
2 vriendinnen van mij vertelden begin vorig jaar dat ze zwanger waren van de tweede. en met de eerste hadden waren we ook samen zwanger geweest.
Op dat moment begon het heel erg te kriebelen voor een tweede.
Toen werd ik vorig februarie zelf door de pil heen zwanger maar deze zwangerschap is heel pril in een miskraan geeindigd. Vanaf dat moment wist ik gewoon dat een tweede kindje zeer welkom was. En heb ik de pil laten staan, maar helaas zijn wij nu een njaar verder en nog niet zwanger helaas.
Maar het is echt het gevoel geweest om te besluiten dat wij een tweede kindej wilden.
Inmiddels zijn mijn 2 vriendinnen en mijn stiefzusje en schoonzus allemaal bevallen en heb ik geen zwangeren in mijn directe omgeving en hoop ik nu dat het ons eindelijk gegund is.

Liefs Saskia

Wat leuk dat er zoveel voor een tweede bezig zijn. Met allerlei verschillende leeftijden ertussen.
Misschien is het leuk om te vertellen, waarom je gekozen hebt voor dit leeftijdverschil.

Zoals ik al eerder zei, mijn dochtertje is nu 5,5 maand oud.
De eerste weken na de bevalling riep ik, het blijft er bij 1!!!
Maar al gauw begon ik het zwanger zijn en alles wel te missen en begon het alweer te kriebelen.
Na veel overnadenken en alles tegen elkaar op te wegen, Gaan we er sinds vorige maand weer voor.
Ik ben fulltime moeder en ik vind dat je best wel veel aan huis gekluisterd bent met zo'n kleintje.
Ik ben wel erg van de rust en regelmaat hoor, en vind het gewoon fijner als ze in der eigen bedje kan slapen.
In de toekomst wil ik misschien wel weer wat gaan doen, En dan is het fijn als de kleintjes op school zitten.
Mijn man scheelt maar 14 maanden met z'n broer en ze  hebben altijd veel aan elkaar gehad.
Ik heb dat nooit gekend aangezien ik 6 en 8 jaar met mijn zussen scheel.
Dit zijn zo'n beetje mijn   beweegredenen om ze zo kort op elkaar te willen.

Hallo,

Ook wij zijn "bezig" voor een tweede kindje.
Ik kom af en toe kijken op het forum maar doe niet echt actief mee omdat ik van mezelf vind dat ik er dan teveel mee bezig ga zijn.
Luca, onze zoon is nu ruim 9 maand. Wij gaan nu ronde 5 of 6? in. Weet niet precies.
Nu pas is eigenlijk mijn cyclus weer op orde na het stoppen met de pil.
Ook wij kiezen heel bewust voor weinig leeftijdsverschil in de hoop dat de kids met elkaar kunnen spelen en later misschien wel samen kunnen uitgaan (lijkt me toch een veiliger gevoel).

groetjes Larissa

Hallo,

Ik ben vorige week gestopt met de pil en wij gaan ook voor een tweede kindje.
Huub is nu 20 maanden.
Vorige x was het meteen raak maar daar gaan we nu maar niet vanuit.
Eerst even wachten wanneer ik ongi word en dan gaan we het weer proberen.
Wel weer een spannende tijd.

Het is leuk om alle ervaringen van de moeders te lezen.

Succes allemaal.
Gr. mamavanHUUB

Hoi Suzan

Ik heb een keer gehoord dat je eitje moeilijker innesteld op de plek van het litteken. Er is nog genoeg ruimte naast natuurlijk, en ik weet niet hoeveel van dit verhaal waar is. Een vriendin van mij heeft namelijk 2 keer een keizersnee gehad en bij hun derde was het in de eerste ronde weer raak. Ik ben wel heel voorzichtig met hopen op een zwangerschap. Bij de eerste was ik erg snel zwanger, maar dat kan nu wel heel anders zijn. En mijn eerste kwam naar 6 maand al, toen was ze ook snel. Ik hoop nu toch 9 maand zwanger te zijn. lijkt me een stuk leuker

groetjes geke

Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 11mnd. Toen hij 4mnd was hadden we besloten om voor een 2e tegaan. Er ging een tijdje overheen en ik werd maar niet ongi, de ha wilde niet helpen dus heb ik zelf maar de gyn gebeld en zo ben ik in de mmm terecht gekomen. Ben afh.van clomid, omdat ik geen eisprong meer heb sinds de bevalling. En mijn schildklier werkte niet goed. Ben na de 1e kuur clomid zwanger geraakt, helemaal blij natuurlijk maar het was van korte duur, vorige week bleek de echo niet goed en ben gecurreteerd. De 3e miskraam al, 2 voor een gezonde zoon en nu deze. Ook al wilde wij heel graag de kindjes kort op elkaar, het is absoluut niet te plannen. Het tijdsverschil wordt op deze manier steeds groter, probeer me er wel bijneer te leggen. De natuur beslist om zo maar even te zeggen en dat is soms best moeilijk. Succes allemaal met het zwanger worden en hopelijk kan ik ook gauw weer aansluiten bij het andere forum.

Gr  

Hai,

Wij hebben ook niet écht bewust gekozen voor dit leeftijdsverschil.
Toen ons zoontje anderhalf was begon het alweer te kriebelen, maar door de vervelende ervaringen van het zwanger zijn en de eerste periode, durfde ik niet.
Mijn man wel, maar ik durfde het gewoon niet. Ik zag het helemaal niet zitten.
Helaas tegengehouden door angsten.

Nu ben ik zover en het liefst zou ik al bevallen zijn om het zo maar te zeggen. Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat er nu vier jaar tussen zal zitten, maar ja nu kunnen we wel zeggen dat het gevoel weg écht goed is voor een tweede. Ook al heeft dat wat langer geduurd.

Groetjes Gerrie.

Terug
Bovenaan