Wie zijn jullie allemaal?

hallo Saar,

Volgens mij "kennen" wij elkaar al een beetje...
Ik heb een keer met je gemaild naar aanleiding van je berichtje over je bedrijfje op het zwanger worden forum.

Ik ben dus mama Peet, zwerf hier al bijna 2 jaar rond voor een 2e wonder.
De laatste tijd neem ik bewust meer afstand, omdat ik het niet meer trok.

Momenteel gaat het best wel lekker met me.
Zit volop in een behandeling en mag morgen weer voor een fm.
Het einde is voor ons in zicht... Klinkt heel moeilijk, dat is het ook, maar wij hebben voor onszelf een eindpunt in gedachten.
We dokteren nu bijna 2 jaar en dat begint echt zijn tol te eisen. Onze energie raakt op en we willen weer een beetje gaan genieten.
Vandaar ook dat ik wat minder actief op het forum ben... Langzaam maar zeker wat afstand nemen van het hele zwanger worden gebeuren...

Maar lees nog regelmatig mee en met een aantal meiden heb ik via de mail nog heel fijn contact. (meiden die ik al langer ken van hier....)

veel succes en ik duim voor jullie allemaal

Liefs,
mama Peet

Hallo allemaal
Wat fijn dat ik ook eens mijn hart kan luchten bij mensen die me niet kennen.
Mijn naam is Bea en wij zijn al sinds okt.2006 bezig om zwanger te worden.
Ik heb gister de huisarts gebelt om een afspraak te maken want het duurt me nou echt te lang.Volgende week dinsdag kan ik terecht.
In mijn omgeving zijn  er op het moment 5 zwanger en die zijn korter bezig als wij.
En juist van die mensen krijg je te horen dat je geduld moet hebben en er niet te veel bij na moet denken, word daar zo moe van(sorry hoor maar het zit me echt hoog).
Als ik er te veel over nadenk barst ik in huilen uit, je kiest ervoor en wil dan niet nog eens weet ik veel hoe lang wachten.
Ik heb een heel erg onregelmatige cyclus dus  daar  kan ik ook al niet op vertrouwen.
Er is wat dat betreft geen touw aan vast te knopen.
We doen het nu min.om de dag maar telkens toch weer ongesteld worden, na soms wel 3 weken over tijd.
Echt frustrerend hoor maar ja, ik wacht af wat de huisarts er van gaat zeggen.
Wie kan mij vertellen wat de eerste stap is die de huisarts onderneemt?
Ik hoop van jullie te horen.
Groetjes Bea

Hallo meiden!

Bedankt voor jullie reacties.
Zoveel verschillende mensen, met   verschillende oorzaken  maar allemaal met hetzelfde doel! Ik wens jullie ook stuk voor stuk heel veel succes!

Mama Peet: we kennen elkaar inderdaad van het zwanger worden forum.
ik ben daar een paar maanden geleden om dat ik een beetje gek werd van alle meiden die meteen na 2 of 3 rondes zwanger zijn. ik gun het ze......... maar mezelf ook ( en jullie allemaal! )

Beeke: bij ons werden eerst de zaadjes van mijn man onderzocht, en we werden meteen doorgestuurd naar de gyn. daar een aantal x inwendige onderzoeken gekregen of te kijken of er niet weer  iets zat ( is een paar jaar eerder iets uit mijn baarmoeder gehaald). bloed geprikt etc. om te kijken of er een eisprong is etc.
Succes!

Nadia: Die injecties zijn om een regelmatige eisprong te krijgen toch?
gaan ze jullie verder helpen, of moeten jullie nu zelf "verder"gaan?

Moppie74: heel veel succes met jullie IVF poging. ik hoop over een paar weken goed nieuws van je  te lezen hier!

Hopey: de samenlevingstest was het enige "leuke"onderzoek! heb je ook zelf onder de microscoop mogen kijken? echt raar om te zien!

Missmuis: oh wat erg voor jullie, ik wens jullie heel veel sterkte, en hoop dat jullie eruit komen samen!

Imme82: we gaan zeker nog van elkaar horen! ik hou je op de hoogte van alles!

Ook wij zijn het soms een beetje beu ( sommige van jullie zijn al veel langer bezig ) vooral de dagen dat we moeten vrijen. pffffffffffffff we proberen het dan maar zo leuk mogelijk te maken!
maandag weer naar de gyn, ben benieuwd wat ze te melden heeft!
Ik hou jullie op de hoogte!

Saar

Hoi Saar en de anderen

Ik ben Lydia, ben 41 en de oudste hier. We zijn bezig sinds 2003. Wegens een bloedziekte mocht/kon ik niet eerder beginnen. Nadat ik genezen verklaard ben, zijn we dus bezig. Heb 3 miskramen achter de rug. Vlak voordat ik een hsg zou krijgen bleek ik zwanger (augustus 2005) dit ging vrij snel erg fout, meteen daarna weer zwanger en dit ging helaas ook fout. 2 dagen weeen gehad en naar het ziekenhuis geweest en jammer...
Toen rust gekregen van de gyn en begin 2006 weer terug voor ivf intake. Toen besloot men dat we eerst iui moesten doen. In december 2006 laatste iui gehad, eigenlijk niet gehad want ik had een overstimulatie. In feb van dit jaar begonnen met ivf, daar zwanger van geworden en op de echo in mei bleek ons kleintje helaas niet meer te leven. Curretage gehad in diezelfde week. Aangezien we nog 2 cryo's hadden gingen we daarvoor. Poging 1 afgeblazen want gyn dacht dat ik pcos had, poging 2 met hormonen afgeblazen omdat andere gyn dacht dat het toch niets zou worden, poging 3 met kunstmatige cyclus is gestopt omdat alle cryo's fout uit de ontdooi zijn gekomen.
We hebben zelf een rustpauze ingelast en gaan in november weer verder met de volgende ivf poging, maar nu eerst gaan we op vakantie

Liefs

Lydia

Hoi Saar,

Ik krijg de injecties erbij om de eisprong te bepalen en om het "ei "te laten springen. We krijgen daarna een tijdsframe en moeten dan aan de slag.....

Dit doen ze 3 keer en daarna zouden ze vereder gaan met iui. Spannend dus!!

groetjes,
Nadia

Hoi Saar,

Net als mama Peet en Lydia ben ik momenteel wat minder actief hier, omdat het me emotioneel gewoon erg zwaar valt, zo intensief met het zwanger worden bezig te zijn en het blijft gewoon heel moeilijk dat ook hier regelmatig weer mensen vertrekken die in mijn ogen hier nog maar net vertoeven. Begrijp me niet verkeerd, ik gun het iedereen heel erg hoor en ben voor iedereen heel blij als die onzekere periode met een zwangerschap beloond wordt!!!! Maar het wordt op zo'n moment ook ff weer pijnlijk duidelijk dat wij nog steeds niet zwanger zijn....

Mijn man en ik zijn bijna 2 jaar getrouwd en nu bijna 3 jaar bezig voor ons eerste kindje. Ik ben 30 jaar, mijn man heeft al een zoon, van 8, die voor de helft van de tijd bij ons woont.
Ik heb PCO, en gebruik Clomid. Moet na deze cyclus 2 maanden rust inlassen en mag dan nog 6x proberen, daarna hebben we 24x geprobeerd en dat is het maximum aantal keren   dat ze je hier in het ziekenhuis Clomid laten gebruiken.
Ik heb t afgelopen jaar 3 x een miskraam gehad. Ik gebruik   maar 50 mg, de kijkoperatie was goed en er zijn verder geen afwijkingen gevonden, ben 20 kilo afgevallen (moet wel eerlijk bekennen dat er de afgelopen maanden door alle verdriet en frustratie weer 5 bij zijn geslopen) Bij mijn man is alles oke, dus op zich staan we er goed voor, maar   zwanger zijn we nog steeds niet helaas......

Maar goed, dit is een fijne plek om je gevoelens en gedachten te delen en vind het leuk om zo eens een voorstel rondje te lezen....

groetjes van Mickey

Hai Saar,

Wij hebben via dit forum, maar dan op zwanger worden,  al vaker contact met elkaar contact gehad omdat wij bijna tegelijk een HSG onderzoek hebben gehad.

Ik lees hier vaak mee maar reageer zelden. Ik zal mij ook even voorstellen. Ik heet Nataly ben 35 jaar en woon in het oosten van het land. Ik heb mijn droomprins 5 jaar geleden ontmoet, soms duurt dat iets langer, en wij zijn 2 jaar bezig voor eerste kindje. Bij mijn vriend is alles goed gelukkig en toen zijn ze mij gaan onderzoeken. Heb dus een HSG gehad maar de uitslag was twijfelachtig dus heb ik in juli van dit jaar een kijkoperatie gehad.

Wat blijkt, ik heb geen doorgang van mijn linkereierstok naar mijn eileider en daar kunnen ze niks aan doen. Ik heb dus maar 1 eileider. Daarnaast is mijn cyclus onregelmatig en schommelt tussen de 24 en 38 dagen. Daar heb ik nu Clomid 50 mg voor gekregen en nu heb ik een cyclus van 28 dagen.

Als ik deze maand weer ongesteld wordt (NOD is 19 oktober ) dan krijg ik mijn eerste IUI.

Het is een heel verhaal.

Veel liefs
Nataly

Hallo,

mijn naam is Belle en ben 31 en al weer 3,5 jaar bezig voor een eerste wondertje. Uit de onderzoeken is niets afwijkends gevonden. Onbegrepen onvruchtbaar.

Wij hebben nu 3 IUI's zonder en 4 met hormonen gehad en gaan nu voor een second opinion en kijkoperatie en daarna IVF.
Ben nog niet zwanger geweest, helaas.

Heel veel succes allemaal.

groetjes Belle

Terug
Bovenaan