Wie zijn jullie allemaal?

Hoi meiden ik zal me ook nog maar eens opnieuw voorstellen.
Ik ben Niekje (forum naam) 28 jaar en getrouwd sinds afgelopen juni.
We zijn nu ander half jaar ( vanaf april 2006)  bezig met zwanger worden en zitten nu in de ik geloof achtste ronde clomid. Na deze nog een ronde te gaan en daarna een hsg mocht het niet gelukt zijn. En dan zien we wel weer verder. Ik ben niet heel vaak meer op het forum maar lees nog af en toe mee met de meiden die hier al een tijdje helaas rond zweven...

Nou allemaal heel veel succes en hopleijk mag onze wens voor alle snel in vervulling gaan!

Liefs van Niekje

Hoi meiden,

SaarJ: ze zijn bij mij nu voor het eerst bezig met de follikelmetingen. het schiet niet echt op, vandaag op dag 15 terug geweest en er was nog nauwelijks iets te zien. Maandag weer terug. De laatste cyclus duurde ook 5 wk en 4 dgn, terwijl ik zo'n 4 wk gewend was. Misschien nu dus weer zo'n lange cyclus en een late eisprong? Ze gaan nog een samenlevingstest doen en verder weet ik nog niet wat er gaat komen...Misschien als alles goed is (tot nu toe wel) moet ik ook wel 6 mnd wachten, want ik ben in januari 1x kortdurend zwanger geweest. Waarom moest jij 6 mnd wachten?

Niekje: Waarom ben je al 8 mnd bezig met clomid als ik vragen mag. Hebben ze bij jullie iets afwijkends gevonden?

Andere meiden: succes maar weer! Elke maand is het toch weer spannend!

liefs Poek

Hai Poek,
het schiet inderdaad niet zo op, maar ze kunnen dat toch op weken met medicijnen en je een regelmatige cyclus geven. maar dat zal misschien een volgende stap zijn.
Wij moesten 6 maanden wachten omdat dat een standaard procedure is bij de gyn waar wij naar toe gaan. Ze doen dat na de HSG omdat je dan een aantal maanden extra vruchtbaar bent, omdat alles doorgespoeld is. maar helaas heeft het bij ons niet geholpen. 6 maandenw achten is wel lang, maar ik kon het wel weer even wat meer van me afzetten. ik vind het iedere keer weer een hele grote stap, en ben nu weer even tot rust gekomen voordat we weer aan de volgende grote stap beginnen.

Houden ze je nu iedere dag in de gaten, of om de dag of zo?
wel spannend zeg, nu weten jullie dadelijk wel op welke dag je het beste moeten klussen, toch? ik ga voor je duimen.

groetjes Saarj

Hoi SaarJ,
Lief van je dat je voor me wilt duimen, maar het zal weinig zin hebben. Mijn vriend  gaat namelijk zaterdag voor 1 wk op zakenreis. Zeer waarschijnlijk heb ik volgende week mijn eisprong, dus het kan niet ongelukkiger uitkomen. De arts wilde toch doorgaan om te kijken hoe en of de eisprong verloopt. Dan hoef ik volgende cyclus niet zo vaak terug te komen en gaan ze dan pas de samenlevingstest doen. Ik moet nu inderdaad om de 3 dgn naar het ZH voor een follikelmeting. Deze week heb ik vrij, dus heb ik alle tijd. Heb jij dat ook dat nu je zo in de MM zit je veel meer behoefte hebt om er met mensen hier over te praten? Ik kan het moeilijk loslaten nu ik 2x/wk naar het ZH moet. Verder ken ik in mijn omgeving geen mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Bij iedereen lijkt het vanzelf te gaan of ze hebben nog geen kinderwens.Het lijkt me voor jou toch fijn dat je weet dat er weer wat gaat gebeuren, want vanzelf gaat het blijkbaar niet zo gemakkelijk. Ik heb ook een vroege miskraam gehad na 5,5 wk. We weten dus dat het wel mogelijk is! Dat stelt mij wel een beetje gerust! liefs Poek

He Poek, wat klote zeg, dat je vriend net nu weg moet. echt balen.maar wel fijn dat ze de meeste onderzoeken nu doen, heb je dat toch achter de rug. en dan kunnen jullie samen volgende week weer jullie best doen !
Ik moet er ook wel meer over praten dan mijn man. die laat het allemaal wat meer op zich af komen. omdat ik mijn verhaal en tranen wel es kwijt moet hebben we een groede vriendin en mijn moeder het hele verhaal verteld ( ik heb niet zo'n goed contact met mijn schoonouders, vandaar). het is erg fijn om gewoon es bij iemand terrecht te kunnen. bij alle andere gaat het inderdaad veel makkelijker! soms erg frustrerend, probeer wel blij voor iedereen te zijn, maar het doet wel een beetje pijn.
Alles weten is soms ook niet fijn , als de gyn iets heeft verteld ga ik meteen op het interent zoeken wat het inhoudt en wat ze dan precies gaan doen! niet echt slim, ha ha, maar ik wil het gewoon graag weten!
Ik baal er gewoon een beetje van dat we hadden gehoopt, dat dit iets was wat we lekker met zijn tweetjes voor elkaar zouden kunnen krijgen. maar nu zit er altijd een derde persoon tussen. en dat is gewoon iets waarvan ik altijd heb gezegd dat we dat niet zouden doen. maar nu het zo ver is................
pfffffffffffffffffffffffffffff ....................... ik zie het soms even niet meer zitten......
maar ook dat komt goed.........
wij hebben toruwens wel geluk met ons werk. allebei een eigen bedrijf, dus we hoeven aan niemand vrij te vragen, aan niemand uit te leggen waar we naar toe gaan.
gewoon op ons gemak doen, en alleen maar aan onszelf denken!

groetjes Saarj

Hallo SaarJ,
Ondanks alles wat je hebt meegemaakt en nog gaat meemaken kom je positief over! Maar je zult je vast ook wel eens klote voelen! Het is zo frustrerend dat we dit niet in de hand hebben, he. Hoe graag we het ook willen en hoe hard we onze best ook doen, het is geen garantie dat het gaat lukken. Maar goed, we moeten hoop blijven houden!
Mijn baas weet trouwens dat ik bezig ben met de onderzoeken. Hij gaf aan dat ik alle tijd moet nemen die ik er voor nodig is. Dat vond ik wel fijn. Prettig weekend! liefs Poek

Hai hai poek,
ben inderdaad wel weer positief, een paar maanden geleden was het wel anders hoor. ik zat er gewoon helemaal door!
en ik moet zeggen, ik heb een schat van een man. en ben heel erg gelukkig met hem.
en ook hij wordt er soms gek van, dat het niet lukt bedoel ik.
T is wel goed dat je het tegen je baas verteld hebt, zeker als hij begrip voor je situatie heeft. ik denk dat het bij sommige bedrijven wel heel anders is!
t is in ieder geval fijn om te weten, dat je aan je zelf mag denken!

vanavond lekker naar de film met mijn schatje en mmmmmmmmm naar de tapas bar.
misschien 1 glaasje sangria bij het eten! dat mag wel he! de 25 ste mijn NOD. als de RD komen, moet ik een afspraak maken voor de kijkoperatie. ik heb nergens last van, niet misselijk, helemaal niets. dus het zal wel weer niks worden deze maand.
ga er in ieder geval niet van uit!

fijn weekend!
groetjes Saar

Hoi Saar,

Ik zal me ook even voorstellen. Mijn naam is San, ben 36 jaar, woon  ook in een dorpje nabij Eindhoven  en we zijn nu 2 jaar bezig voor de eerste. Mijn vriend en ik zijn beide onderzocht en daaruit blijkt dat er bij ons allebei niks mis is. Dus het is onverklaarbaar waarom het nog niet is gelukt. Heb inmiddels 3 iui behandelingen achter de rug zonder hormonen en heb nu het zh even gelaten voor wat het is.

Ik heb viavia gehoord over shiatsu voor mensen die moeilijk zwanger kunnen raken en daar ben ik nu mee begonnen. Dat is om mijn hormoonhuishouding in balans te krijgen.

Dat was mijn verhaal zo'n beetje.

Groetjes,

San

Terug
Bovenaan