Wie zit in het traject van IUI ?

Ik heb nog geen hsg gehad... hij lukte deze maand niet helaas door mijn cyclus in combinatie met de feestdagen. Dus als het deze ronde niet lukt krijg ik hem in mijn volgende cyclus. Ben er wel eeb beetje huiverig voor. Vond de IUI inseminatie ook niet erg prettig namelijk haha. 
Het deed geen echte pijn maar meer gewoon een rotgevoel en door alle horrorverhalen over die hsg ben ik gewoon bij voorbaat bang haha. Maar jij vond hem dus wel meevallen? Dat geeft weer wat moed!
Heb jij een kijkoperatie gehad nav de hsg? Konden ze wat vinden/zien?

Ik denk dat je er heel open in moet gaan met die HSG. Plus het ligt er maar aan, als iets verstopt zit heb je meer pijn dan als het allemaal open is. Ik kon het vergelijken mijn ergste menstruatiepijn maar als je goed op je ademhaling let dan puf je jezelf er zo doorheen haha. Bij mij was alles open gelukkig.. wil wel een kijkoperatie maar dat is meer omdat ik endometriose klachten heb dus ik wil na laten kijken of ik inderdaad verklevingen heb. Arts zegt dat dat niet zonder gevaren is en wil het pas doen voor ik aan ivf begin. 
Ovitrelle ben ik niet misselijk van maar Jezus heb al sinds de iui last van mn eierstok! En een vol gevoel in mn baarmoeder. Maar goed dan voelen we iig dat er iets is gebeurt daar beneden :p

Hahaha nou zeker! We zouden gister mac and cheese eten met allemaal fancy kazen maar werd compleet misselijk bij het idee alleen al haha. Lekkere voorbode ;) ik voel mijn baarmoeder indeedaad verder ook, geen last van de eierstokken gelukkig!
Oh endometriose, ja dan snap ik de kijkoperatie! Ik heb zelf adenomyose (een soort endometriose maar dan geen wildgroei in de buik maar ín de spierwand van mijn baarmoeder) daar is helaas verder niks aan te doen...
En die hsg... ja we gaan het zien op zn tijd. Hopen dat ie helemaal niet meer nodig is natuurlijk! :)

Ik zit ook in het IUI traject. Wij doen t in de natuurlijke cyclus en ik hoef gelukkig geen hormonen te spuiten. Ik moet zelf de ovulatietesten in de gaten houden. Dat ging deze maand verkeerd en dus heb ik de eisprong gemist. Drama. Dus nu wachten op de ongesteldheid die ik vandaag of morgen verwacht (gokje) en dan gaan we weer een nieuwe ronde in. Het wordt dan de derde keer IUI. De eerste keer met 400.000 zaadcellen, de tweede keer 1,2 miljoen.
Mijn vent slikt inmiddels foliumzuur, omega3 en zink. Van vitamine b complex krijgt hij last, dus dat neemt hij niet. Die vitaminencombi heb ik ergens gevonden en dat neemt hij dus onder de noemer baat het niet dan schaadt het niet. Ik slik zelf foliumzuur en omega3. 
Ik vermoed dat we nog 1 tot 3 pogingen doen en dan stappen we over op ICSI (vanwege de lage hoeveelheid goed zaad).

Lapjesendraadjes dat is wel klote dat je hem hebt gemist! Houden ze het wel met echo's in de gaten? Het enige fijne aan die hormonen vind ik dat hij echt niet te missen valt, zou dit geen optie voor je zijn? 
Hier ook hoor. Eerste keer 600.000 dus ik kijk het nog 2x aan en daarna ivf/icsi traject. Hoop natuurlijk dat het niet nodig is maarja we zijn het allemaal wel. 
Ik ben afgelopen zondag ongesteld geworden na 2 dagen bloedverlies.. dag 9 na iui. Veeeeel te vroeg natuurlijk. Dus vandaag weer begonnen met spuiten! 

Hè nee wat balen Jilla! Ik lees dit nu pas :( vind het rot voor je. Maar denk aan je en hoop dat de volgende gewoon raak is. Wanneer heb je een follikel meting?

Terug
Bovenaan