Wiebelmama's 2

Hallo Allemaal,

Zo ik mocht vanmorgen lekker uitslapen van mijn mannetje. Heerlijk ben net mijn bedje uit. Heb trouwens geslapen als een roosje.

Trouwens ff een vraagje hoe weet je waar je placenta ligt?? Ik heb namelijk het idee dat de mijne aan de voorkant ligt. Ik voel de kleine wel elke dag ff, maar het is net of het heel ver weg is, begrijp je??

Donderdag mag ik weer naar de VK, kan niet wachten om het hartje weer te horen. Vind dat zo super om te horen. Ga ook proberen om het op te nemen met mijn telefoon.

Lisa slaapt eindelijk na weken slecht slapen weer goed en in haar eigen bed. Ik werd er niet goed van, sinds de vakantie was begonnen was ze een beetje haar ritme kwijt. Ze begon al in mijn bed of ze liep s'nachts over. Dan denk je dat je een kleuter in huis heb dat je eindelijk kan door slapen. Nou mis ik moet bijna elke nacht wel 3x mijn bed uit omdat ze huilt of haar knuffel kwijt is, bah bah bah. Gelukkig heeft ze vannacht super geslapen en hoefde ik niet 1x naar haar toe, heerlijk gewoon. Ik werd vanmorgen wakker en ze lag niet naast me. Was wel ff wennen en ben gelijk bij haar gaan kijken, maar ze lag heerlijk te slapen. Hopelijk heeft ze haar draai weer gevonden. Lisa kan niet zo goed tegen veranderingen (dat heeft ze al vanaf haar geboorte) er zijn de laatste weken natuurlijk veel dingen veranderd. Mama is zwanger en Lisa word grote zus, ze moest ineens naar de kleuterschool toe en haar oma werd ziek. Denk dat het gewoon teveel is geweest voor haar en dat ze daardoor uit haar ritme was. Ach jet is en blijft een lekker ding die meid van mij, hahaha.

@Tara, Ja dat zag ik dus ook niet gebeuren over die schutting klimmen met mijn buik, hahaha.
Vind het idd super om te shoppen voor de beeb. Het kamertje word ook heel anders dan toen metr Lisa, want ik ga nu allemaal andere accesoires gebruiken, zodat het net is of het een nieuw kamertje is.

In september gaat mijn schoonvader beginnen met het bouwen van het kamertje. Er moeten muren komen in de kamer en natuurlijk behangen en dan begin november al sik in landal zit gaan ze verfen. Zodat Lisa en ik daar geen last van hebben. Lisa de kamer zijn eigenlijk 2 kamers geweest en dat worden ze nu weer. Dus we hebben een hoop te doen.

Fijn om te lezen dat je weer een beetje de oude begint te worden!!

@Hoe is het met de rest??

Liefs xxx

Hoi meiden,

Hier is de strijk ook weer weg Anoek. Ik probeer het maar een beetje bij te houden, maar het is niet bepaald mijn lievelingswerkje. De drive om te poetsen is ook niet meer zo sterk als twee weken terug hoor. Hoeft ook niet, het is nu alleen nog een kwestie van bijhouden.

Verder gaat het wel goed hoor. Ik merk wel dat de kleine een stuk minder ruimte heeft en ik zit dan ook echt "tjokvol". Dit zorgt natuurlijk voor last van maagzuur en veel harde buiken. Ook mijn rug voelt niet helemaal lekker, maar goed... het zal er wel bij horen bij die laatste loodjes. Ik heb het er graag voor over hoor.
Aan de ene kant wil ik het liefst deze week nog wel bevallen, maar aan de andere kant wil ik het kindje ook nog graag even bij me houden. Een beetje dubbel dus.
We wachten maar af wanneer de kleine er klaar voor is.

@Tara, ik ken de puckababy van een vriendin. Zij heeft hem voor haar dochtertje gebruikt en heeft er goede ervaringen mee.
Fijn ook trouwens dat je je weer wat beter voelt.

@Patrica, sh*t zeg met die deur. Gelukkig dat je nog een ladder kon regelen  anders was het helemaal een helse klimpartij geworden.
Met de 20-weken echo kijken ze trouwens waar je placenta ligt. Nog eventjes geduld hebben dus. Veel plezier a.s. donderdag bij de VK!

Liefs, Twinkel3

ff een snel berichtje om te zeggen dat het heeeeeeel erg fijn is om weer in NL te zijn. Alles is goed gegaan en de jetlag valt gelukkig mee. Het is zo prettig om weer met familie te zijn enzo.
Komende dagen hebben we geen internet maar ik hoop dat ik volgende week wat tijd heb om  jullie berichtjes (ofwel boekwerk ;))  te lezen. Ik was nu alleen erg benieuwd of er niet iets spannends was gebeurd, maar dat lijkt niet zo te zijn.

liefs

Goedemiddag meiden!

Ik was pas om 11.15 uit mn bed. Ik was toen net wakker en toen stond ook de wv aan de deur. Vannacht flink in de weer geweest. Voor het eerst wilde viggo na zn nachtvoeding (03.30) niet slapen. Na een half uurtje jeuzelen viel hij geloof ik toch in slaap om vervolgens om 04.30 weer te beginnen met jammeren. Meneer had een heledikke poepbroek, tja dan zou ik ook niet willen slapen! Maar nadat ie verschoont was viel ie dus nog niet in slaap, dus wij naar de woonkamer waar hij vervolgens pas om 05.30 in slaap viel nadat ie een half uur gehuild had. Heb nog even een kwartiertje gewacht om e zien of hij echt sliep en toen zijn we maar weer naar de slaapkamer gegaan. dus ik vond dat ik vanochtend wel even uit mocht slapen!

De wv had de weegschaal weer mee en Viggo was 170 gam gegroeid in een week hij is nu net ruim 4 kilo! En hij mag best wat meer voeding, ik mag nu 6 flessen van 120 cc geven. Volgens mij zij ze hier van het cb niet zo streng, ze zegt dat ze zelf wel aangeven wat ze willen, als ze vol zijn zijn ze vol of ze spugen het later weer uit. Nou Viggo heeft nog nooit (even afkloppen) gespugd. Ook kon ik gewoon op verzoek  blijven voeden, ook al is dat na 2 uur weer. Wel adviseerde ze na 4 uur o hem wakker te waker, ivm dag/nacht ritme. Hij slaapt nu snachts zowiezo  5 uur, soms langer.
Heb ook nog even naar de bakerzakken gevraagd en dat kan een goede oplossing zijn zegt ze. Ik moet  vooral doen waar ik me zelf het lekkerst bij voel, dat zegt ze  bij alles eigenlijk. Als ik  bij de puckababy een beter gevoel heb, moet ik dat gewoon proberen.  Ik vind het nl een beetje zielig als ze met de armpjes zo stijf liggen, en  mn vriend vind  dat ook niks. Al met al zijn  eigenlijk al mn vragen wel weer beantwoord. Vroeg ook nog even naar de borstonsteking want de rode plek lijkt nog niet minder te worden, maar dat moet met een dag of 3,4 minder worden.      

@ Anoek, Viggo slaapt in de kinderwagenbak. En nee...ik vind je geen bemoeial hoor! Ik vind het fijn om wat advies te krijgen, al wil dat niet zeggen dat ik er altijd wat mee doe (beetje eigenwijs van nature) Als hij gelijk rustig gaat slapen dan laat ik hem in de woonkamer staan, daar is het wel rustig: geen visite, geen tv aan. Als hij niet wil slapen  en begint te huilen dan parkeer ik hem in de slaapkamer.

@ Vs, lekker dat je weer in ons kikkerlandje bent! Geniet ervan meid!
Enne....wanneer kunnen we de 1e buikfoto verwachten???

Ik mis Vlinder trouwens al een paar dagen... Heb even terug gescrold en zag dat ze donderdag voor laatst gemeld had! Wie weet... al zou het nog wel een beetje vroeg zijn. De beebjes kunnen beter nog een weekje of 2  weekjes wachten.    

liefs Tara

Whhaaaahhhhhh.... Vlinder al sinds donderdag niet meer geweest????????
Het zal toch niet??? Het kan natuurlijk wel... wie van de 3 had nou ook alweer last van voorweeën???
Vlinder, snel melden hoor!!!

Tara, fijn dat je lekker al je vragen beantwoord hebt gekregen en wat de w.v. zegt dat je moet doen waar jij je het lekkerste bij voelt, is het beste advies wat je je maar kan bedenken. Jij als moeder weet als geen ander hoe je kindje in elkaar zit en wat het beste voor hem is!! Gelukkig vind je me geen bemoeial, ha ha!! En ik ben net zo hoor, doe ook niet altijd iets met het advies wat ik krijg, maar je weet nooit, soms kan het net het juiste zijn!

X

Terug
Bovenaan