Wiebelmama's 2

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

!!!

10 juli: 6755 gram en 63,5 cm (855) gram en 3,5 cm gegroeid in 5 wk).
4 augustus weer werken...
14 augustus (4,5 maand) volgende afspraak CB: wijkverpleegkundige en prikken.

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

14
juli (3 mnd): 6370 gram en 62,5 cm.  Volgende afspraak CB:  15 aug (w.v.
en inentingen).  Wennen KDV: 13 augustus.  Eerste hele dag KDV: 18
augustus.

Tara, 30 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend,  5  augustus  weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend!  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

-
Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27
januari. 24 juni 1ste echo, 1 juli VK hartje luisteren, 15 juli VK
controle  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Hai Ukkie,

Dus jullie gaan een dag voor ons naar het CB! Ik ben ook zo benieuwd hoeveel Benthe nu weegt en hoe lang ze is. Ik heb juist wel het idee dat ze behoorlijk in lengte is gegroeid en weer minder in gewicht.

Wel vervelend dat Lise niet meer zo lang wil slapen, terwijl ze eerst zo lang kon slapen. Het kan goed zijn idd dat ze onvoldoende verzadigd is en dat de BV voor haar niet voldoende voedingstoffen bevat om de hele nacht op te kunnen teren. Ik ben met 3 maanden al begonnen met rijstebloem omdat Benthe echt zo huilde en niet sliep tussen de laatste 2 voedingen. Ben toen heel voorzichtig begonnen met 1 schepje (van de FV) rijstebloem toe te voegen aan de fles (190cc water en 6 schepjes, zo'n 210 cc voeding). Nu is ons schema als volgt:
6.00-7.00        papfles (190cc water, 6 schepjes nutrilon Standaard, 2 schepjes rijstebloem)
11.00-12.00 melkfles (220 cc water, 4 schepjes nutrilon Forte, 3 schepjes Nutrilon Standaard)
16.00-17.00 melkfles (zelfde als vorige fles)
20.00-21.00 papfles (zelfde als 1e fles)
Dit werkt nu erg goed! Benthe vindt het in elk geval erg lekker! Het is het proberen waard denk ik. Zou alleen niet teveel overleggen met CB, maar je eigen gevoel volgen. Denk wel dat ze van de week gaan zeggen dat we kunnen beginnen met rijstebloem.. en zal bij jullie ook wel zo zijn denk ik. Met BV kan het net zo goed, gewoon rijstebloem als extra toevoegen en dan langzaam opbouwen. Maar snap in jouw geval met allergieën en zo dat je die beslissing niet zo maar even neemt.

Wat betreft het KDV, ik kijk er niet eens tegenop, maar wel tegen de eerste hele dag en dat ik dan moet gaan werken. Wennen is maar 2 uurtjes, dus denk dat we even de stad in gaan en dan haar weer ophalen. We hebben idd wel een makkelijk meid. Oppassen door mn schoonouders leverde ook gelukkig geen problemen op, dus heb goede hoop dat het KDV ook wel goed zal gaan, ook al zal het voor haar net zo goed wennen zijn.

Hebben jullie Lise trouwens al bijgeschreven in het paspoort? Enig idee wat ik mee moet nemen?

Heerlijk dat jullie straks een bad hebben in het nieuwe huis! Ik was normaal helemaal niet van het badderen, maar nu met Benthe is het wel erg leuk. Ze past ook niet echt meer in het babybadje en zitten in dat ding gaat gewoon nog niet.

Hoe is het met Lise en het omrollen? Doet ze het nu de hele tijd? Of net als Benthe af en toe (van buik naar rug in haar geval)? Benthe probeert nu van haar rug op haar buik te draaien. Met haar beentjes zet ze zich af en weet ze op haar zij te draaien, alleen haar hoofdje trekt ze dan helemaal naar achteren... geen idee waarom, maar daardoor lukt het helemaal doorrollen volgens mij niet, ha ha!!

Benthe is weer aan het mopperen... ze is weer klaar met de wipstoel, ha ha!!
Dus ga maar eens even lekker knuffelen!

X

Spannend is dat hè? Om te zien of je kindje goed gegroeid is. Hier komt morgen de wijkverpleegkundige weer langs, en ik hoop dat ze de weegschaal weer mee heeft. Volgens mij is Viggo wel gegroeid. Hij krijgt echt al een dikke kop, en een flinke onderkin haha.
Bij de BV dronk hij goed, maar de fles gaat ook bijna altijd leeg hoor. Ik vind de  fles alleen weleens lastig, wanneer moet je geven..op verzoek of op schema? Ik geef nu dus op verzoek, alleen wil hij in de namiddag en 's avonds elke 2 uur wel een fles
Vaak weet ik het nogwel te rekken tot 2,5 uur,maar dan geef ik hem toch maar de fles.  Voordeeltje met  bv was dat je altijd aan kon leggen als hij huilde.

Ukkie, ik heb  weleens gehoord dat mensen rijstebloem mixen  met BV. Schijnt het beste  te willen met afgekolfde melk van 's ochtend vroeg (lost daarin beter op ofzo)
Ik weet niet of je dit wil hoor, maar ik las dit ergens.

Liefs Tara

Hoi Tara,

Hier inmiddels een ervaren FV-mama! Dat Viggo om de 2 -2,5 uur wil drinken is volgens mij voor zijn leeftijd heel normaal hoor. Benthe had dat ook. Ook ik gaf en geef nog steeds FV op verzoek. Benthe gaf zelf heel duidelijk aan wanneer ze wilde drinken en ik merkte vanzelf wanneer de hoeveelheid omhoog kon. Soms bood ik ook wat meer aan om te zien of ze meer zou willen. Tot nu toe heeft zij altijd het schema/ ritme bepaald. Hoeveel cc geef je nu en op hoeveel flessen zit je?
Hoe vaak komt bij jullie de wv bij jullie thuis? Bij ons kwam ze maar 1 keer en had ze geen weegschaal bij zich. Daarvoor moesten wij naar het bureau. Onvoorstelbaar hé, want Viggo moet over 2 weken al voor zn eerste prikjes.... Hoe ging de hielprik? Vond je het erg?
Tip trouwens voor de eerste prikjes; zorg dat je kinderparacetamol van te voren in huis hebt (zetpil, 120 mg). Als Viggo er ziek van wordt, dan heb je het in elk geval in huis. Ik kreeg die tip van de wijkverpleegkundige toen ik voor de prikken kwam en zat daar zonder portemonee.... dus kon niks gaan halen en moest toen echt met Benthe naar huis omdat ze naar bed moest... Niet handig dus. Ik gebruik ook Tujababy (druppels) van VSM, homeopatisch en zou zorgen voor sneller herstel bij vaccinatie. Ik geef het Benthe het na de prik en tot nu toe maar een dagje gedaan, want ze had eigenlijk niet zo'n last. Ja vorige keer van haar beentje dat blauw was van verkeerd prikken...grrrr

Hoe voel je je nu?

Liefs

Hoi Hoi,

Vandaag heel weinig gedaan. Heb lekker een luier dag genomen, heerlijk de hele dag helemaal niets doen. Om 12 uur belde Lisa mij uit bed omdat ze graag naar huis wilde. Ze miste de mama. Mijn vriend heeft haar ff snel voor hij naar zijn werk moest opgehaald. We hebben saampjes naar een film gekeken en lekker op de bank gelegen.
s'Middags kwamen mijn ouders ff. MIjn moeder had een paar pakjes voor de beeb gekocht en mijn vader een leeuw voor Lisa. Lisa is namelijk helemaal gek van leeuwen. Na een uurtje gingen ze weer terug naar de camping. Lisa en ik liepen mee naar de auto en dan doe ik altijd mijn deur op het nachtslot voordat ik hem dicht laat vallen, zodat hij dus niet in het slot valt. Nou er stond zoveel wind dat de deur alsnog in het slot viel en Lisa en ik op onze blote voeten en in pyama buitengesloten waren. Mijn moeder had geen sleutel bijzich, dus ja daar sta je dan. Gelukkig stand mijn tuindeur open, alleen was mijn poort van mijn tuinhek op slot. Ik wilde erover heen klimmen, maar was bang dat ik zou vallen ofzo. Lisa was helemaal in paniek. Mijn opa woont een paar deuren verder en daar heeft mijn moeder een ladder gehaald en die is erover heen geklommen. Gelukkig konden we vrij snel ons huis weer in en waren mijn ouders nog in de buurt.

@Ukkie, De grote dingen zoals kamer en kinderwagen, box heb ik allemaal bewaard. Ook de wipstoel en maxi cosi. Kwa kleertjes heb ik bijna niks meer omdat we toen gingen verhuizen en ik geen ruimte had om het op te slaan. Oja het badje en badstandaard heb ik ook nog. Vind het wel een uitdaging om het kamertje dit keer totaal anders te maken.

Ik ga ff verder kijken naar gost wisper
Liefs xxx

Hoihoi,

@ Patries, ik zie jou al over de schutting klimmen met je dikke buik hihi. Gelukkig kon je snel weer naar binnen! Het is denk ik ook wel leuk om voor de nieuwe baby weer allemaal nieuwe dingen te kopen.. er is zoveel leuks!

@ Anoek, normaal komt de wv bij ons ook maar 1 keer hoor. Maar omdat ik ging stoppen met BV wou ze na een weekje nog even langskomen om te kijken hoe het met mij en   met viggo ging. De 1e afspraak met cb duurde nl nog even. We moeten 3 sept voor het eerst nnar het cb, en 9 oktober weer. Volgens mij krijgt ie zn 1e inenting 9 oktober.  

En de hielprik, zoooo zielig! Kwam gewoon door dat stomme mens, die was zo ongeduldig dat ze 2x ging prikken, ze kreeg  het laatste rondje niet vol. Mn kraamhulp vond dat ook stom, want als ze even gewacht had dan kwam die laatste druppel er ook nog uitgekomen.  

Ik geef Viggo nu 6 voedingen van 90 cc water en 3 schepjes. Soms krijgt ie nog 30 of 60 cc extra als ie een keer vaker komt. Hij woog vorige week trouwens 3840 gram.

Ik zit er trouwens nu wel aan te denken om een bakerzak te komen. Viggo komt  overdag zo moeilijk in slaap. Soms slaapt ie tussen 2 voedingen helemaal niet. Ik zit te denken  aan een puckababy, hierin hebben ze nog wel wat bewegingruimte. Jij gebruikt of gebruikte ook zo'n ding toch anoek? Welke?  

liefs Tara

Ps Voel me al bijna weer de oude gelukkig. Vandaag ook geen last gehad van traantjes!

Goedemorgen!

Ben er vroeg bij vandaag. Na de fles van 6.30 ben ik niet meer gaan slapen, want om 7.30 stond het installatiebedrijf op de stoep. Ze komen vandaag de nieuwe ketel installeren. Dus dacht ga maar eens kijken op het forum.

Tara, ja wij hebben idd een bakerdoek gebruikt. We zijn  er mee begonnen toen Benthe 2 weken oud was (i.o.m. consultatiebureau, dus ook dat even met de w.v. bespreken als ze komt) en zijn gestopt toen ze een week of 9 was, dacht ik. We zijn toen overgestapt op een gewoon slaapzakje. Daar slaapt ze nu nog in. Wij zijn begonnen met hydrofiele luiers,veiligheidsspelden en een touwtje, volgens de inbakermethode van RiaBlom. Weet nog dat we destijds ook tijdelijkdoeken van het CB konden krijgen. Toen het bleek te helpen, heb ik via www.pacco.nl een "kant-en-klare" wikkeldoek besteld en die is erg goed bevallen. In die doek lagen de armpjes vast en kon ze haar beentjes nog wel beetje bewegen. Benthe sloeg zichzelf wakker, dus voor haar was het een uitkomst.Puckababy ken ik wel en die zak geeft idd wat meer bewegingsruimte. Het ligt er denk ik aan waardoor Viggo niet in slaap komt wat het beste zal werken.
Misschien stomme vraag hoor, maar waar slaapt Viggo overdag? Zodra Benthe moe werd, ging ze naar haar eigen bedje (of in het begin de wagen op onze slaapkamer). Slapen in de box of in de wagen beneden kan, maar geeft wel meer prikkels waardoor kindjes moeilijk in slaap vallen of blijven slapen. Dus kan ook een tip zijn,mocht je het niet al doen, dat weet ik niet... hoop dat je me niet een bemoeial vindt, want zo is het niet bedoeld  Waar ik trouwens ook veel aan heb gehad is het boek van Ria Blom: Rust, regelmaat en inbakeren. Wellicht een tip voor alle dames!

Hoe staat het met de hoogzwangeren??? Is het nog te doen of beginnen jullie het al een beetje beu te worden?

We zijn trouwens afgelopen weekend begonnen met een fruithapje. NOu ja, fruithapje... die paar mini-hapjes, ha ha! Had het idee dat Benthe er wel aan toe was. We hebben banaan gegeven, want dat is lekker zoet, maar Benthe trok toch vieze gezichten, haha ha!! Ze snapte ook niet echt wat ze nu moest doen, ze doet heel enthousiast haar mondje open, maar daarna snapt ze het niet meer, hihi... Zondag nog een keer geprobeerd en toen ging het beter, maar ze blijft vieze gezichten trekken. We gaan nu dus eerst maar eens pap (rijstebloem) met een lepel geven, smaak is bekend en dan kan zebeetje wennen aan eten met een lepel. Fruithapje kmt daarna dan wel weer. Ben benieuwd hoe dat zal gaan...

Ukkie, hoe is het bij jullie met de kinderwagenbak? Benthe past er nog wel in, maar vindt er niks meer aan omdat ze niks ziet en dan houdt ze het wandelen minder lang vol en ze probeert eruit te komen... beentjes buiten boord en zo... Als we niet zolang gingen, dan zetten we haar in de MC, maar ja, dat is ook geen superoplossing. Van t weekend dus maar de wandelwageninzet van boven gehaald. Gisteravond heb ik haar er even ingezet en het past wel, maar ze wordt nu wel ineens zó groot...  De Quinny Buzz  heeft 2 wandelwageninzetten, eentje voor de kleintjes en eentje voor de grotere kindjes...Die eerste is overigens prima ondersteuning voor bij het zitten, dus ze hangt er niet in of zo. Denk trouwens dat dat met de Mura net zo is of niet? Met die wandelwagen wordt zitten ook goed ondersteund.

Ga zo nog maar eens wat strijk wegwerken.... bleehhhh dat is het nadeel van vakantie... veel was en strijk ineens...

Liefs Anoek

O ja, Tara, bij Benthe moest er ook 2x geprikt worden voor de hielprik, want ze kreeg er niet voldoende bloed uit voor 6 vlakjes... Ik vond dat ook zo sneu, al had Benthe het niet eens zo in de gaten. Ja het prikje zelf, maar daarna sliep ze weer verder...Maar die dames doen alsof het allemaal niks is hé?? Die bij ons kwam,vond ik ook stom, ha ha!

X

Terug
Bovenaan