Wiebelmama's 2

Goedemorgen,

Zo ben al sinds 6uur uit bed en dat terwijl ik lekker kon uitslapen vandaag. Ik lag maar te draaien dus ben er maar uitgegaan. Ga straks wel nog ff terug, maar zit eerst turnen te kijken. Vandaag ga ik weinig doen, beetje soppen in huis denk ik.

Mijn schoonmoeder de hoofdgalweg is kapot en die gaan ze nu vervangen (als het lukt). Ze heeft nu een buis in haar buik (soort kraantje) en elke dag word haar gal afgetapt. De galweg zat verstopt en daardoor liep haar gal de lever en altvleesklier in, waardoor zei heel veel pijn had/heeft en geel zag. Ook heeft ze een auto imuumziekte.

Lisa is daar blijven slapen gister. Het ging super goed. Heb nog wel ff gebeld natuurlijk om te kijken of mijn schoonmoeder het aan kon, maar alles was goed. Vanmiddag komt ze weer naar huis, weet nog niet hoe laat.

Gister ben ik trouwens wel geslaagt met shoppen voor de beeb. Heb echt super leuke dingen gezien (niet alles gekocht nog natuurlijk). Heb wel 2 pakjes gekocht (mt50) en een kruikenzak van het draakje (prenatal). Ze hebben bij prenatal heel veel van dat draakje en dat wil ik eigenlijk allemaal hebben.

Ik ga idd weer naar Landal. We gaan 3nov een midweek. We gaannaar het park Lommerbergen. Lekker met suptropisch zwemparadijs!! Moet wel zeggen dat we elk jaar 2x ertussen uitgaan.

Ik ga ff kijken wat er met mijn tv aan de hand is, want ik heb ineens alleen maar zwart beeld.

Doei doei
Patries xxx

Goedemorgen!

Nou ja goed... ik heb dus wel een borstonsteking. Grrrr...ik haat BV, heb dr alleen maar ellende van gehad!
Gistermiddag was mn temp 38,7 en toen had ik dus zoiets van we zien het maar even 24 uur aan, maar 's avonds had ik dus 39,9 en toen heb ik toch maar even de doktersdienst gebeld. Mocht gelijk langs komen en ja hoor...borstonsteking! Heb nu antibioticakuur gekregen en dan moet het binnen 3 dagen een stuk beter gaan.
Gelukkig was de koorts vanmorgen in ieder geval weg.  Wel vervelend hoor, al die verschillende adviezen. Nu moet ik dus wel weer de harde plekken weg masseren.  

Van de stuwing heb ik eigenlijk nagenoeg geen last gehad. Wel een enorme voorgevel natuurlijk, maar niet pijnlijk. Zowel na het stoppen van de bv als de 4de,5de dag weinig last gehad. De 4e,5e dag eigenlijk helemaal geen last, na het stoppen van de bv een beetje, maar als ik dan 1x per dag een beetje wegkolfde was het prima te doen. Het is bij iedereen heel verschillend, mn schoonzusje heeft er ook heel veel last van gehad, ook koorts en zo.

Vannacht heeft mn vriend met Viggo in de woonkamer geslapen (kraambed staat er nog) om mij wat nachtrust te gunnen. Vond het wel heel erg lekker, heb geslapen als een walrus(letterlijk en figuurlijk, want de kilo's zijn er nog lang niet af..)

@ Patricia dat klinkt als een heftige operatie wat ze gaan doen, hopelijk gaat alles goed!

@ Anoek, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Best leuke dingen te doen in het hoge noorden hè? Moet zeggen dat ik zeg al tig jaar niet meer in pieterburen ben geweest, maar dat komt straks vast wel weer. Was het park een aanrader?
O ja, ben geen enorme theeleut, maar in de zwangerschap wel een beetje geworden, ik luste nl ineens geen koffie meer. Maar inmiddels drink ik wel weer 2 koffie per dag. voor de rest nogsteeds vrij veel thee, en ijsthee..dat is in de zomer mijn favoriet. Wel die van de Aldi, die is gewoon het lekkerst!

liefs Tara  

Hoi meiden,

Ik voel me inmiddels wel weer wat fitter gelukkig.
Gisteren moest ik echt even bijkomen van de bruiloft.
Vandaag hebben we niets op de planning staan, dus heerlijk een zondag met z'n tweetjes. Ook wel eens lekker.

@Tara, shit zeg dat je toch een borstonsteking blijkt te hebben.
Gelukkig dat de koorts al wel is gezakt en hopenlijk voel jij je ook snel weer wat beter.
De BV heeft jou idd weinig goeds gebracht.
Heeft de nachtrust je ook goed gedaan?
Wel lief van je man dat hij jou vannacht een nachtje rust heeft gegund.

@Anoek, klinkt helemaal goed zeg, jouw vakantie. Ik krijg ook al spontaan zin om op zoek te gaan naar een vakantiebestemming voor ons drietjes.
Eerst nog maar even afwachten hoe alles strakjes gaat lopen, maar dan heb ik ook wel zin om er op uit te trekken. Wel jammer dat het babybad zo koud was, dat vind ik dan wel weer erg belangrijk bij een vakantiebestemming met baby.
Was het ook wel een subtropisch zwembad?
En, ben jij het feestje ook weer een beetje te boven?

@Patrica, heerlijk hè om te babyshoppen. Wat voor pakjes heb jij gekocht?
Ik heb deze week nog even een wit mutsje gekocht. Ik had al wel een gebroken witte, maar ik wil de kleine straks graag een pakje aan doen met grijs en wit en daar vond ik gebroken wit niet zo goed bij passen. Nu heb ik volgens mij alles wel in huis voor het begin, dus bewaar ik mijn koopdrift wel voor als de kleine er is.

@Pippie, bedankt voor het melden ! Gaan we niet meteen gekke dingen denken hier.

Fijne zondag nog.

Liefs, Twinkel3

Hoi hoi!

Tara, vervelend dat je toch een ontsteking blijkt te hebben. Gelukkig dat de koorts al weg is en de antibiotica zal de rest snel doen verwacht ik wel. Als jij je lichamelijk weer wat fitter voelt, dan zul je je voor de rest ook beter voelen en kan je denk ik ook echt gaan genieten, want die ellende met BV kan ook wel een oorzaak voor je gevoelens zijn hoor.

Park vind ik een aanrader. Zou er zo weer naar toe gaan. Was toch wel een eindje rijden (voor jou een stuk korter ;-) en zeker terug met dat noodweer en vanaf Meppel tot ongeveer thuis file en langzaam rijdend verkeer. We hebben er 4 uur over gedaan, terwijl het een rit van 2,5 uur hoort te zijn. Gelukkig vind benthe autorijden geen probleem en we stoppen tussendoor ook even.

Twinkel, ja ben feestje weer te boven. Ik was de bob, dus had geen last van een kater, maar wel van een te korte nachtrust. Wilde gisteravond vroeg naar bed, maar hier verder op bij een natuurplas was een dancefestival, dus harde muziek tot 23.45 of zo.
Nee, was geen subtropisch zwemparadijs, maar een gewoon zwembad met een peuterbad erbij. Normaal ben ik echter wel gewend dat dergelijke badje juist heel warm zijn. Wil binnenkort wel een keer gaan zwemmen in een goed zwembad! Iemand enig idee of je gewoon bij Centerparcs een dagje kan zwemmen???

Vanochtend lekker met Benthe in het grote bad geweest. Heerlijk vind ik dat én zij ook! Ze spartelt lekker en ik heb leuke badspeeltjes van Nuby, die ze erg leuk vind en probeert te pakken!
Verder is ze de laatste dagen echt aan het mopperen, ze is een beetje gefrustreerd. Ze wil dingen die ze nog helemaal niet kan, zoals zelf gaan zitten (ze kan al wel heel even los zitten, maar lijkt nog niet helemaal op zitten hoor), staan (onvoorstelbaar, maar dat wil ze nu al, ik houd dat maar mooi even af want vind dat veel te snel) en omrollen wat niet lukt van rug naar buik... ligt ze op haar zij te gillen... ook als ze te lang geen aandacht krijgt begint ze te roepen. Geen huilen, maar bepaald geluidje maken. Doet Lise dat ook Ukkie?

Gisteren heeft ze weer slecht gedronken. Verwacht dat ze dat vandaag ook zal doen en dat het morgen weer goed is. Tot nu toe heeft ze steeds 2 dagen nodig gehad om te wennen. Wel heeft ze weer goed doorgeslapen tot 7.15, dus het vroege wakker worden lag aan de vakantie (misschien eerder licht of door het bedje... ik weet het niet)

Ja Pippie, Vlinder en Twinkel, jullie meldplicht begint nu ook, ha ha!! Gek idee hé dat jullie kleintjes zich elk moment kunnen aandienen! Ben benieuwd wie van jullie de volgende wiebelbaby op deze wereld zal zetten en of het een jongen of meisje zal zijn! Maar ja, traditie bij de wiebelmama's is weliswaar een vlotte bevalling, maar ook overtijd gaan. Als dat bij jullie ook zo zal zijn, dan moeten we nog even wachten op het volgende babynieuws... hihi!!!

Ik ga de was in de droger stoppen!

Liefs

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise ...

10 juli: 6755 gram en 63,5 cm (855) gram en 3,5 cm gegroeid in 5 wk).
4 augustus weer werken...

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

14 juli (3 mnd): 6370 gram en 62,5 cm.  Volgende afspraak CB:  15 aug (w.v. en inentingen).  Wennen KDV: 13 augustus.  Eerste hele dag KDV: 18 augustus.

Tara, 30 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend,  5  augustus  weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend!  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari. 24 juni 1ste echo, 1 juli VK hartje luisteren, 15 juli VK controle  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Ukkie, wanneer moet jij weer met Lise naar het CB of ben je pas geweest?

Vlinder, vandaag 37 weken! Jullie beeb mag komen en je mag thuis bevallen... joehoe!!! Weet niet meer of je dat wilde, maar hoe dan ook ben je zover dat de baby gewoon kan komen als hij of zij wil!!

X

Anoek, bij Centre Parcs kun je  ook alleen zwemmen hoor, maar dat is wel erg duur. Wat betreft het babybadje zou ik niet naar centre parcs gaan, is niet zo groot hoor. Bij ons in het  subtropisch zwembed is het babybad net zo groot en veel goedkoper. Voor jezelf is het natuurljk wel leuk. De aankleding is er helemaal leuk, en veel glijbanen en wildwaterbaan.

Ben idd ook nieuwsgierig wie de volgende wiebelbaby krijgt, en of dat een jongen of meisje is, en natuurlijk de naam.... daar ben ik altijd zo nieuwsgierig naar ;)

liefs Tara      

Ha meiden!

Anoek, welkom terug hoor, hier op het forum. Was veel bijlezen zeker...we hebben best veel gekletst.

Fijn dat jullie vakantie zo goed bevallen is! Wij willen er in het najaar, na de verhuizing, ook even tussenuit. Zal ook wel een center parcs of Landal worden...

Je kunt wel zo zwemmen bij CP, maar da's niet goedkoop. 20 Euro ofzo. En met Benthe ben je denk ik na een uurtje uitgezwommen: schijnt nogal vermoeiend te zijn voor die ukkies.

Tara, wat onwijs vervelend dat je borstontsteking hebt! Bah. Ik vind het dapper hoor, dat je BV hebt gegeven terwijl het zooooo pijn deed. Snap je beslissing om te stoppen heel goed. Ik hoop dat de ontsteking snel overgaat en je weer de oude zult zijn. Lukt het met Viggo en de fles?

Spannend hoor, meiden. Het kan nu ieder moment gebeuren. En een vriendin van me staat ook op knappen: volgende week zondag uitgerekend (van de tweede). Vandaag was er nog nix, maar ze loopt al een tijdje met voorweeen, dus het kan maar zo...mn mail en dit forum en mn mobiel houd ik de komende weken dus erg goed in de gaten! Ben zo benieuwd wat de geslachten zullen zijn en hoe de ukkies zullen heten...

Anoek, wij moeten donderdag weer met lise naar het CB. Weer inentingen, bij de verpleegkundige dit keer. Mn mannetje gaat: ik moet werken. Hoop dat ze een tip hebben om ervoor te zorgen dat Lise weer wat langer slaapt (vanaf de voeding van 8 uur), nu moeten we haar om 12 uur ' s nachts wakker maken voor een voeding, en dan wordt ze voor 6 uur zelf alweer wakker. Denk dat ze niet meer genoeg heeft aan de BV... Misschien maar mixen met rijstebloem. Doe jij dat nou ook voor Benthe?

Verder ben ik benieuwd wat ze nu weegt en hoe lang ze is. Voor mijn gevoel groeit ze iets minder explosief dan de vorige maand, maar wie weet... Volgens de lijntjes stagneert de groei nu iets. We zullen zien!

Ik kan ook niet wachten om met lise in bad te gaan. Als we de sleutel hebben van ons nieuwe huis, denk ik dat ik direct die avond met haar ga badderen. Lijkt me zooo mooi. Kan ze ook iets makkelijker zitten dan in haar baby-badje (dan glijdt ze onderuit, in het grote bad kan ze tegen mij aanleunen).

Anoek, nog 1 weekje vakantie toch? En Benthe deze week wennen bij het KDV: meid, sterkte. Het raarste schijnt te zijn dat jij dan thuis zit, zonder Benthe want die is op het KDV. Erg ongezellig lijkt me. Gewoon wachten totdat ze weer opgehaald mag worden...
Ach, het zal wel goedgaan hoor. Zo gebaseerd op de verhalen is jullie meisje niet zo moeilijk...

Ik ben niet zo' n theeleut trouwens. Houd helemaal niet van koffie, dus op mn werk drink ik wel thee, maar echt geweldig vind ik het niet...haha. Wel grappig hoor, een theemuseum...

Patricia, leuk hoor, beebshoppen! Heb je nog spullen van Lisa bewaard? Of wil je alles nieuw?

Nou, ik ga even opruimen hier...woensdag krijgen we bezoek en morgen moet ik werken en dinsdag thuiswerken...dus het moet nu maar even (bah bah).

Fijn weekend nog!

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan